AndroidHealthClinic

Caloriebehoefte Katch-McArdle

Bezoekers in dit topic

Billieg

Novice
Lid geworden
20 jul 2013
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m73
Hallo dames, ik heb even een vraag mbt caloriebehoefte.
Ik gebruik de Katch-McArdle methode om uit te rekenen wat mijn caloriebehoefte is. Maar nu hoor ik op de sportschool van de mensen die deze methode ook gebruiken dat iedereen het weer anders gebruikt. Ik zal een aantal voorbeelden noemen:
- de één gaat uit van activiteitsfactor 1,2 (weinig of geen training) en pakt het onderhoudsniveau als basis en bekijkt per dag wat er eventueel meer kan/moet worden gegeten aan de hand van hoeveel calorieën er worden verbrand tijdens het sporten.
- de ander gebruikt voor de sportdagen de caloriebehoefte berekent met activiteitsfactor 1,375 en voor de dagen dat er niet wordt gesport de activiteitsfactor 1,2.
- weer een ander gebruikt (bij bv 3 keer sporten per week) activiteitsfactor 1,375 en eet dit aantal calorieën gewoon elke dag, ongeacht of er wel of niet wordt gesport.
En zo zijn er natuurlijk nog meer manieren.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit gebruiken?? (ik hoop dat mijn vraag duidelijk is anders hoor ik het graag:))
 
Er is geen juiste rekenmodule. Als je geluk hebt dan heb je een schattig die aardig in de richting zit, en niets meer dan dat.
 
eens... die berekeningen geven je een uitgangspunt, en daarna ga je aanpassen naar jouw behoefte
 
Dat snap ik ....en daar ben ik het ook helemaal mee eens. Ik besefte alleen nooit dat mensen zo'n verschillende manier van toepassen hadden. Was gewoon benieuwd naar hoe anderen dit doen.
 
Je kan het indd op verschillende manieren doen. Je kan uitrekenen met een laag activiteits niveau en dat toepassen op niet trainings dagen. Je kan elke dag een ander activiteits niveau gebruiken en dat toepassen. Je kan ook uitgaan van een week en dan het gemiddelde nemen. Ligt aan jezelf :) Ik ga uit van een week gemiddelde. Dus ook als ik niet train eet ik ongeveer hetzelfde.
 
Back
Naar boven