Fitness Seller

calories in vs cals out

sisko

Cool Novice
Waardering
0
http://www.fitwatch.com/qkcalc/caloriedeficitcalculator.php

ik ben 1.81 en weeg rond de 79 kg ik heb lvl of activity op sedentary(heel laag dus :p) gezet.en ik kom op 2300 callorieen per dag als dagelijkse behoefte.klopt dit ongeveer ? op andere sites had ik gelijkwaardige resultaten buiten ene waar ik op 2600 kwam :p

men eerste vraag was klopt dit ong en dus als ik traagjes wil afvallen moet ik dus ong 2000cals eten ?(ik train 4x per week)

tweede vraag was,ik eet 160g proteine per dag en rond 6 uur ben ik dan dus klaar met proteinen te eten en hoef ik ni meer te eten.dan zit ik ong op 1200 ofso.maakt het iets uit als ik ga junke tot 1900-2000 ? :p
bv wa ijs en chocolade enzovoort hehe klinkt raar weet ik ma wil het ni opgeven

ik eet ook groente/fruit/wa complexe koolhydraten elke dag(wel weinig omdat ik echt hou van junk/suiker food) :p

http://www.fitwatch.com/qkcalc/caloriedeficitcalculator.php

ik ben 1.81 en weeg rond de 79 kg ik heb lvl of activity op sedentary(heel laag dus :p) gezet.en ik kom op 2300 callorieen per dag als dagelijkse behoefte.klopt dit ongeveer ? op andere sites had ik gelijkwaardige resultaten buiten ene waar ik op 2600 kwam :p

Met de rekenmethoden op die sites kun je natuurlijk nooit een volledig beeld krijgen van je verbruik. Gebruik de uitkomsten als indicatie en schaaf het wat bij n.a.v. eigen ondervindingen. Meen je teveel (vet) aan te komen? Eet wat minder. Kom je niet genoeg (spier)massa aan? Neem wat meer.

Let wel: d.m.v. vocht+zout+koolhydraten kun je in zeer korte tijd flink (in vocht en glycogeen) aankomen. Dit kan de indruk wekken dat je bent aangekomen in lichaamsvet. Je kan het echter binnen een paar dagen of sneller weer kwijt zijn. Aankomen in lichaamsvet gaat langzaam, erg langzaam. Voor 1 kilo lichaamsvet is een overschot van 7700 kcals nodig. Voor 1 kilo aan glycogeen (vocht+glucose) maar 1000 kcals, voor 1 kilo aan pure vocht 0 kcals.

tweede vraag was,ik eet 160g proteine per dag en rond 6 uur ben ik dan dus klaar met proteinen te eten en hoef ik ni meer te eten.dan zit ik ong op 1200 ofso.maakt het iets uit als ik ga junke tot 1900-2000 ? :p

Als je het mij vraagt maakt dat opzich niet uit. Er zullen echter genoeg mensen aankomen met het verhaal: "geen/weinig koolhydraten (dus ook zeker suikers) in de avond, want snachts verbruik je weinig/niks en dus worden die koolhydraten omgezet in vet".

Ik ben het hier niet mee eens:

1. Een overschot aan koolhydraten wordt in beginsel niet omgezet in lichaamsvet, maar in glycogeen.
2. S'nachts verbruik je wel degelijk energie: +/- 600 kcals tijdens je slaap.
3. Zelfs al zou er het een en ander worden omgezet in lichaamsvet: je verbruikt de gehele dag lichaamsvet, zolang je tenminste anders een tekort aan energie hebt. Zolang je per dag er in totaal dus niet meer (in kcals uitgedrukt) door gaat eten, maakt het geen donder uit of je s'avonds dingen eet die worden omgezet in lichaamsvet. Dat extra lichaamsvet zou in dat geval weer zeer snel worden verbruikt/verbrand.

Verder vind ik het overigens wel vreemd hoe je met maar 1200 kcals voor 6 uur s'avonds al 160 gram eiwitten naar binnen weet te werken. Natuurlijk kan je de rest van je beschikbare kcals 'gebruiken' voor het eten van snacks en junk, ik kan me echter niet voorstellen dat je met die 1200 kcals naast 160 gram eiwitten ook nog eens voldoende vezels, groenten en fruit naar binnen hebt weten te werken. Met maar 2000 kcals lijkt het me beter dat je de gehele dag (redelijk) gezond eet, zonder junk/snacks.

ik eet ook groente/fruit/wa complexe koolhydraten elke dag(wel weinig omdat ik echt hou van junk/suiker food) :p

Nog los van het feit dat groenten en voeding met complexe koolhydraten een stuk gezonder zijn dan junk en zoete zooi, maakt een eetgewoonte (ik maak het expres dik gedrukt, het moet echt een gewoonte zijn geworden, niet een dieet dat je jezelf met geweld en discipline moet opleggen) met weinig tot geen snelle koolhydraten (suikers) het veel makkelijker om je aan een eetpatroon met een bepaalde betrekkelijk lage hoeveelheid kcals te houden.

(Snelle) koolhydraten wekken je eetlust (sterk) op. Met het relatief veel eten van eiwitten, groenten en (zeer) vezelrijke granen en het weinig tot niet eten van snelle koolhydraten ga je dit juist tegen.

• Topic Starter Topic Starter
meeste eiwitten die ik eet komen van 2x proteine shake/tonijn/vis/kip/en eieren zonder eigeel dus allemaal laag/bijna geen vet erin.
en ik weet ni maar ik wil opt moment afvallen en uiteindelijk komt alles op cals in/out toch ? als ik ong 1800cals per dag eet waarvan 600 savonds of smorgens.als je smorgens eet verdwijnen die cals toch ook ni

• Topic Starter Topic Starter
kweet het klinkt raar ma ik heb echt VEEL van men leven moeten opgeven voorbije 6 maanden echt uitgaan naar cinema ofso en een watertje drinken echt dat zie ik ni mer zitten hehehehe.
tis ongezond weet ik ook ma liever deze manier kwou gewoon bevestiging dat ik nog altijd zo ook dunner en dunner zou worden :D
bedankt voort helpen joep !!!

Terug
Naar boven