AndroidHealthClinic

Carb Nite Solution

Gewoon Mo

Cool Novice
Waardering
23
Lengte
1m67
Massa
79kg
Vetpercentage
15%
Is er iemand bekend met Carb Nite Solution? Ik probeer mijn BF te droppen van 12% naar 8/9% maar ik zit vast momenteel.
Doe al een tijdje IF met een eating window van 6 uur alleen het gaat nu zo langzaam allemaal. Om die reden wil ik even Carb Nite Solution proveren om te kijken of dat wel wat is alleen heb te weinig verstand van deze dieet en op dit forum vind ik er ook niet veel over. Ik zit met de volgende vragen:

- Ik las op internet dat je met Carb Nite Solution niet op je kcal hoeft te letten. Klopt dit?
- Wat kan er zowat gegeteb worden tijdens CnS om ervoor te zorgen dat je onder 30gr carbs blijft? Iemand een voedingsschema als voorbeeld?
- Is het verstandig om ook cardio te doen tijdens dit dieet of raak je daardoor sneller katabool?

Ik hoor graag jullie ervaringen/suggesties.

Is er iemand bekend met Carb Nite Solution? Ik probeer mijn BF te droppen van 12% naar 8/9% maar ik zit vast momenteel.
Doe al een tijdje IF met een eating window van 6 uur alleen het gaat nu zo langzaam allemaal. Om die reden wil ik even Carb Nite Solution proveren om te kijken of dat wel wat is alleen heb te weinig verstand van deze dieet en op dit forum vind ik er ook niet veel over. Ik zit met de volgende vragen:

- Ik las op internet dat je met Carb Nite Solution niet op je kcal hoeft te letten. Klopt dit?
- Wat kan er zowat gegeteb worden tijdens CnS om ervoor te zorgen dat je onder 30gr carbs blijft? Iemand een voedingsschema als voorbeeld?
- Is het verstandig om ook cardio te doen tijdens dit dieet of raak je daardoor sneller katabool?

Ik hoor graag jullie ervaringen/suggesties.

Heb je het boek al?

30 gram is prima te behalen.

Gewoon alleen maar groenten en eiwitten eten (carbs uit groenten, tellen niet mee).
Dan gaat het prima.

• Topic Starter Topic Starter
Heb je het boek al?

30 gram is prima te behalen.

Gewoon alleen maar groenten en eiwitten eten (carbs uit groenten, tellen niet mee).
Dan gaat het prima.

Nee, ik heb het boek niet. Weet niet of ik daar geld aan wil uitgeven omdat ik zowat al bijna mijn doel behaald hebt. Ik ben dan ook van plan om niet hoger dan 12 % meer uit te komen.
Ik had gehoopt dat ik hier wat informatie kan krijgen van de mensen die er ervaringen mee hebben.

Na jouw antwoord is het mij nog steeds niet duidelijk of je nou dan wel of niet op je kcal moet letten. Heel de dag groente eten is ook niet echt ideaal. Ik doe namelijk ook krachttraining en voor dat heb ik zeker wel wat energie nodig. Hoe pak ik dit dan aan?

Ik ben bijna aan het einde van mijn 6 maanden, ongeveer een 10 kg kwijt, vetpercentage van 23-25 (?) naar 17 schat ik zo...
Maar ik heb wel schandalige vreetpartijen gehad op de beruchte "carb nites" :D, dus er valt zeker meer te halen als je de carb nites wat beschaafder houdt. Ook heb ik niet al teveel cardio gedaan.

Voor mij was dit zeker de makkelijkste manier om te cutten. Weinig last van cravings.
Ook geen last van de "keto griep" zoals sommige mensen dat wel hebben.

Je moet "usable carbs" tellen, dus van het aantal gram koolhydraten moet je het aantal gram vezels verminderen.
(hypothetisch voorbeeld: broccoli: 3 gr kh, 2 gr vezels) dan telt er maar 1 gr van kh eigenlijk mee.
Ik heb altijd geprobeerd om <30 gr te blijven, maar sommige dagen was ik al tevreden als het <50 gr kh of <100 gr kh bleef :p soms eens een reepje kinderchocolade binnen steken met het idee dat het "toch maar 15 gr kh is" ...

Ik eet combinaties van:
- hamburger (ja echt), kip, zalm, witte vis
met
- fijne boontjes, bloemkool, broccoli

als tussendoortje kaas met walnoten
en soms kaas met salami voor de tv :)

In de weekends soms spek met ei, nom nom nom.

Ik zou zeker wel op je kcal letten, dat is de basis. Als je héél véél broccoli gaat eten, dan zul je daar uiteindelijk ook wel van verdikken.

Voedingsschema's
303d40k.png

18dbmt.png

Gewicht zakte ook en bleef ook stabieler vanaf dat ik CNS deed
waot1e.jpg

Combineerde het ook met IF, maar dan eating window van 10u

Dus je doet IF met 6 uur eating window, maar bent bang om cardio te doen omdat je misschien sneller katabool wordt???
Tuurlijk moet je op Kcal letten, of denk je dat je met carb timing het energie systeem van je lichaam kan omzeilen??

Dus je doet IF met 6 uur eating window, maar bent bang om cardio te doen omdat je misschien sneller katabool wordt???
Tuurlijk moet je op Kcal letten, of denk je dat je met carb timing het energie systeem van je lichaam kan omzeilen??

Nee, ik doe IF icm cardio in de ochtend (lege maag).
En nee, ik vroeg me gewoon af waarom je dan niet op kcal zou moeten letten als je CnS doet. Maar dat klopt dus blijkbaar niet.

---------- Toegevoegd om 14:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:40 ----------

Ging er meer om dat ik met IF wat hoger zit in KH en met Carb Nite is dat dus niet zo. Spierafbraak kan daardoor sneller voorkomen.

---------- Toegevoegd om 14:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:41 ----------

Ik ben bijna aan het einde van mijn 6 maanden, ongeveer een 10 kg kwijt, vetpercentage van 23-25 (?) naar 17 schat ik zo...
Maar ik heb wel schandalige vreetpartijen gehad op de beruchte "carb nites" :D, dus er valt zeker meer te halen als je de carb nites wat beschaafder houdt. Ook heb ik niet al teveel cardio gedaan.

Voor mij was dit zeker de makkelijkste manier om te cutten. Weinig last van cravings.
Ook geen last van de "keto griep" zoals sommige mensen dat wel hebben.

Je moet "usable carbs" tellen, dus van het aantal gram koolhydraten moet je het aantal gram vezels verminderen.
(hypothetisch voorbeeld: broccoli: 3 gr kh, 2 gr vezels) dan telt er maar 1 gr van kh eigenlijk mee.
Ik heb altijd geprobeerd om <30 gr te blijven, maar sommige dagen was ik al tevreden als het <50 gr kh of <100 gr kh bleef :p soms eens een reepje kinderchocolade binnen steken met het idee dat het "toch maar 15 gr kh is" ...

Ik eet combinaties van:
- hamburger (ja echt), kip, zalm, witte vis
met
- fijne boontjes, bloemkool, broccoli

als tussendoortje kaas met walnoten
en soms kaas met salami voor de tv :)

In de weekends soms spek met ei, nom nom nom.

Ik zou zeker wel op je kcal letten, dat is de basis. Als je héél véél broccoli gaat eten, dan zul je daar uiteindelijk ook wel van verdikken.

Voedingsschema's
303d40k.png

18dbmt.png

Gewicht zakte ook en bleef ook stabieler vanaf dat ik CNS deed
waot1e.jpg

Combineerde het ook met IF, maar dan eating window van 10u

Netjes man. Thanks voor de informatie. Echter ben ik wel bang dat als ik onder de 30gr kh ga zitten dat ik een enorme trek ga krijgen en dat ik daar heel de dag mee zit. Hoe zit het met kracht tijdens CnS?

Dus als je laag in carbs zit, kan de spierafbraak sneller voorkomen? Om welke reden?

Zou niet weten waarom je daardoor een enorme trek zou gaan krijgen...
Je bent al IF met een 6u window gewend.

Verder moet je ook veel vetten eten (en liefst vettig vlees), wat je een vol gevoel geeft.
En koffie :) koffie met slagroom om de dag te beginnen (als je kunt), koffie neemt ook het hongergevoel weg.

Als je die eerste 10 dagen overleefd, krijg je daarna wel terug meer energie.
Kracht... in een cut verlies je altijd wel wat kracht.

Jet moet je goed realiseren dat je lichaam denkt de carbs nodig te hebben, dus de eerste paar dagen is het gewoon erg lastig. Daarna schakelt je lichaam over en heeft het de carbs niet meer nodig en dus zal je minder cravings hebben. Ik ben gelukkig geen zoete eter en als ik me tevreden kan houden met kaas en worst (als voorbeeld) zou dat veel makkelijker vol te houden zijn dan als ik heel graag taart eet of iets dergelijks.

Eet dan juist de dingen die je wel heel lekker vind en je mag eten, combineer eiwit met vet voor een extra vertraagde afgifte. Maar dit zou je allemaal al moeten weten als je IF doet.

Of je doet een Protein Sparing Dieet om door een plateau te komen, vaak maar voor 10 dagen. Heb er zelf geen ervaring mee, wel in vriendenkringen en erg goede resultaten. Massaverlies was er amper. Een of andere pipo heeft er ook een boek over geschreven, interesting allemaal.

Dus als je laag in carbs zit, kan de spierafbraak sneller voorkomen? Om welke reden?

Nee, andersom juist.

---------- Toegevoegd om 13:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:16 ----------

Zou niet weten waarom je daardoor een enorme trek zou gaan krijgen...
Je bent al IF met een 6u window gewend.

Verder moet je ook veel vetten eten (en liefst vettig vlees), wat je een vol gevoel geeft.
En koffie :) koffie met slagroom om de dag te beginnen (als je kunt), koffie neemt ook het hongergevoel weg.

Als je die eerste 10 dagen overleefd, krijg je daarna wel terug meer energie.
Kracht... in een cut verlies je altijd wel wat kracht.

Thanks voor de tip. Ik zit nu in dag 2 en het is me gelukt om tot nu toe onder 30gr carbs te blijven. Ik moet zeggen dat het allemaal wel meevalt. Alleen in de ochtend heb ik erg trek wanneer ik aan het vasten ben. Maar op dat moment heb ik al meer dan 12 uur niet gegeten.

---------- Toegevoegd om 13:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:17 ----------

Nee, andersom juist.

---------- Toegevoegd om 13:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:16 ----------

Thanks voor de tip. Ik zit nu in dag 2 en het is me gelukt om tot nu toe onder 30gr carbs te blijven. Ik moet zeggen dat het allemaal wel meevalt. Alleen in de ochtend heb ik erg trek wanneer ik aan het vasten ben. Maar op dat moment heb ik al meer dan 12 uur niet gegeten.

Weet iemand trouwens waarom je dit 10 dagen lang moet aanhouden? Wat is de achterliggende gedachte hiervan?

Terug
Naar boven