XXL Nutrition

carbs? wat te gebruiken als brood vervanger?

NicksoN90

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
10 media-items
Waardering
1.243
Lengte
1m87
Massa
104kg
Vetpercentage
20%
Heey mensen,

Een vraagje ik ben van plan om een tijdje low carb te gaan doen. Alleen ik eet altijd brood voor wat zou ik dit het beste kunnem vervangen? opzich is aardappel nog wel oke per 100 gram 18 carbs. En misschien tips? ik ga voormaleijk veel groenten en kipfilet ( geen beleg ) eten met wat ik dat het beste kan combineren? bedankt in iedergeval gr

Als je low carb gaan brood niet vervangen door een andere carb-bron maar gewoon weglaten. Maak maar een salade ofzo.

Vis, salade van tonijn, groentrs, eieren, biefstuk,.

• Topic Starter Topic Starter
Hmm oke thanks voor het advies jongens;)

rijst is wel lekker en schoon bij die producten, gewoon hele kleine porties. Ik neem vaak 30gram op niet tr dagen en 75gr op tr dagen (carb cycling)

Eventueel wat je kunt overwegen indien je een beetje handig bent in de keuken is eigen brood maken uit vlaszaad (flaxseed) of gemakkelijker, de meel variant. Heeft de volgende soort voedingswaarden:
http://caloriecount.about.com/calories-das-gesunde-flaxseed-i12220

Behoudens vezels eigenlijk vrijwel geen carbs. Heb het zelf één keer op, qua smaak wel ok. Alleen is het gemakkelijker om wat extre eiwitten en vetten te nuttigen om aan je kcals te komen. Ik zou het dan ook alleen doen indien je klachten krijgt bij een low fiber diet (welk vaak met low carb hand-in-hand gaat).

Als je de combi carbs/eiwit zoekt van brood, meer de equivalent daarvan, dan denk ik aan lunchtijd.... ontbijt.... dus meer havermout, muesli.

Terug
Naar boven