Fitness Seller

cardio - benentraining

P2012

Cool Novice
Waardering
5
Nu ik goed aan het cutten ben, heb ik twee cardio dagen in m'n schema toegevoegd :-(. Of course, cardio is niet nodig, maar met mijn calorieverbruik is het wel erg handig om toch nog een beetje voeding binnen te krijgen...

1 probleem, mijn cardio dagen zijn altijd de dag voor ik LB train. Welke cardio oefening kan ik het beste doen zonder dat dit ten koste gaat van mijn kracht de dag erna? Ik heb het over 45 min op hoge intensiteit cardio

Ik vind persoonlijk cardio altijd noodzakelijk zowel tijdens een cut als off season. Het zorgt gewoon voor betere trainingen all round.

Doe wat je zelf graag doet, uiteindelijk gaat het niet zoveel uitmaken. Je hebt de keuze tussen steady low intensity steady cardio en high intensity. Alle 2 zijn voor en nadelen en allebei hun eigen plaats. Persoonlijk ga ik altijd voor low intensity, maar zoals ik zeg dat is persoonlijk.

Doe je aan carb cycling of eet je elke dag vrij gelijkwaardig? Als je carb cycled zou ik een high carb day bij LB nemen, dan ga je zeker genoeg energie hebben. Maakt niet uit of je dan de dag ervoor cardio gedaan hebt of niet. Uiteindelijk ga je ook in wat tough spots komen tijdens je cut, en ga je mentaal gewoon door die trainingen moeten pushen. Ook al voel je je vermoeid of wat dan ook, je moet gewoon proberen om je intensiteit tijdens je training zo hoog mogelijkheid te houden en door te zetten.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor je antwoord!

Uhm, ik eet op rustdagen idd midner kcal dan trainingsdagen, maar niet geheel volgens het carb cycling principe.

nouja over het algemeen gaat het moeilijker worden des te langer dat je cut duurt. Dus het is wel heel normaal dat je op de laatste paar weken heel zware trainingen gaat krijgen. Zit er niet teveel mee in. Eet wat je moet eten, doe je cardio, doe je trainingen. Je zal blij zijn met het uiteindelijke resultaat als je alles goed opvolgt, hoe zwaar het ook wordt.

45 minuten op high intensity? Kun je dat nog wel hoge intensiteit noemen als je het 45 minuten vol kunt houden?

• Topic Starter Topic Starter
Heb redelijke conditie, ik verbrand volgens de crosstrainer vaak zo'n 800 kcal in die 45 min. Daarna wel helemaal uitgeput en zeiknat van het zweet

Lijkt mij ook wel geen low intensity toch Pren, ik haal gemiddeld 250 kcal op een halfuur

Hahaha. 800 kcal. Respect.
Mijn sessies liggen rond de 225 op de stepper.

Terug
Naar boven