Fitness Seller

Cardio + cut

Ferdie

Novice
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
55kg
Hoi iedereen,

ben in de cut en onderhoud is 2100cal
velen zitten 500 onder onderhoud om te cutten, maar ik verbrand elke dag 800cal met het fietsen(verplicht) dus gaat mijn behoefte opeens naar 2900cal.

Nu wil ik dus weten: moet ik gewoon op onderhoud eten (2100cal) en met fietsen elke dag 800cal verbranden of kan ik bij die 800cal aan cardio ook nog zo een 300cal onder onderhoud zitten?

Zou wat boven onderhoud eten, 2400/2500 ofzo, zodat je met het fietsen weer een mooi tekort maakt.

Anders wordt het veel te groot.

Ligt eraan waar je je calorieën vandaan haalt. als je voeding voor 80% uit vet of koolhydraten bestaat, is de kans klein dat je nog afvalt. ik wil je graag helpen als je me wat meer verteld over je voeding?

800 kcal met fietsen??? Hoe lang of hoe intensief doe je dit dan? Als ik 20-30 min fiets of crosstrainer doe in de fitness op hartslag rond de 135-140 dan verbruik ik amper 200 kcal volgens dat ding dan, maar zal denk ik ook niet echt veel meer zijn. Ben eens benieuwd hoe jij 800 kcal verbruikt met fietsen.

800/200=4
20*4=80
30*4=120

Dus door tussen de 80 en 120 minuten te fietsen.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn dieet bestaat k/e/v uit 50/35/15. Fiets elke ma t/m vrij 2,5uur met een snelheid van tussen 16km-20km naar school heen en terug in totaal. Had online uitgerekent dat het er 800 waren.

Is het daarom gevaarlijk/slecht voor me als ik zo een 300 cal onder onhoud eet en daarbij die 800cal verbrand, dus in totaal 1100 per dag. Want is er een bepaalde grens met hoeveelheid calorien verbranden bij de cardio?

Kloppen je stats van 55kg op 1m65? Dan zie ik niet in waarom je zou cutten..

• Topic Starter Topic Starter
Ja klopt, komt omdat ik 16 ben. Maark heb een best hoog vetpercentage aangezien ik wel een ''buikje'' heb. Daarom wilk eerst graag cutten en dan pas keihard kunnen bulken ;)

Begrijp me niet verkeerd maar waarom zou je eerst dat 'buikje' kwijt willen en daarna weer gaan bulken? Je weegt 55kg? Ik zou gewoon gelijk gaan bulken en flink massa pakken. Daarna pas cutten;)

Terug
Naar boven