XXL Nutrition

Cardio voor of na kachttraining???

thuur

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
88kg
Dag iedereen. Mijn naam is Arthur, train ongeveer twee jaar intensief met veel aandacht voor de juiste voeding en levensstijl. Hier een korte vraag waar ik al maanden mee loop...

Ik heb ooit geleerd dat je je krachttraining altijd binnen de 60 minuten moet laten. Dit met de achterliggende gedachte dat boven de 60 minuten inspannig het lichaam teveel stress te verwerken krijgt en dus het stresshormoon cortisol gaat produceren. Dit hormoon heeft een catabole werking, en is dus het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken.
Maar hoe combineer je dit principe met cardio?? Gelden dan dezelfde regels?
Stel; 45 min kracht en 45 min cardio.. Is dat te combineren? En maakt het uit of je cardio voor of na de krachttraining doet.

Laatst bewerkt:
Cardio heeft het doel om vet te verbranden
Na je training hebben je spieren grotendeels de koolhydraadvoorraad in de spieren als energie verbrand. Als je dan daarna cardio gaat doen dan gaat je lichaam de vetreserves als energie gebruiken.

• Topic Starter Topic Starter
after it is..
thanks

Cardio heeft het doel om vet te verbranden
Na je training hebben je spieren grotendeels de koolhydraadvoorraad in de spieren als energie verbrand. Als je dan daarna cardio gaat doen dan gaat je lichaam de vetreserves als energie gebruiken.

ok, maar hoe weet je dan precies wanneer je lichaam ipv vet je spierweefsel gaat gebruiken als brandstof?

Cardio appart.

Lichtere aerobische trainingen NA je KT

Burn The Fat Feed the Muscle (Tom Venuto)

ok, maar hoe weet je dan precies wanneer je lichaam ipv vet je spierweefsel gaat gebruiken als brandstof?

Tja dat weet je nooit precies
Ze zeggen dat als je zweet naar amoniac gaat ruiken dat je spierweefsel verbrand
Of dat echt waar is??
Maar ga er maar van uit als je een uur KT doet dat je daarna best nog wel een half uur cardio kan doen
Ik train zelf 1.5 uur KT en ik heb niet het idee dat ik mijn spieren verbrand.

Tja dat weet je nooit precies
Ze zeggen dat als je zweet naar amoniac gaat ruiken dat je spierweefsel verbrand
Of dat echt waar is??
Maar ga er maar van uit als je een uur KT doet dat je daarna best nog wel een half uur cardio kan doen
Ik train zelf 1.5 uur KT en ik heb niet het idee dat ik mijn spieren verbrand.

ik wil niet zeggen dat ik tijdens een etappe fietsen of een paar km´s hardlopen naar roosjes ruik, maar amoniac heb ik nog nooit geroken, hoogstens na een avondje stappen dus ik zal wel goed zitten dan ;)

thanks voor het antwoord!

ps. het is toch ook zo dat hoe langer je al traint/sportiever je bent, je veel "dieper" kunt gaan alvorens je aan je spierweefsel gaat komen?

Terug
Naar boven