XXL Nutrition

Cardio vs Krachttraining

JDB

Novice
Waardering
0
Goedemorgen,

Ik heb een vraag, ik heb momenteel een vrij hoog vetpercentage 20%+.
Ik ben nog niet met krachttraining begonnen.

Is het nuttig om eerst mijn vetpercentage naar beneden te werken voordat ik krachttraining ga doen. Of zal ik daarmee mijn beginprogressie helemaal verzieken. Aangezien dat ik moet bulken voor krachttraining, ben ik bang dat mijn vetpercentage teveel omhoog gaat.

Wie kan mij hierbij helpen :)

gewoon beginnen aan kracht training, beetje cardio erbij.
maak ook een voedingsschema.. kijk even rond in de "Voeding" sector.

Beide. Zeker in het begin dat je krachttraining doet ga je niet echt moeten bulken.

Goedemorgen,

Ik heb een vraag, ik heb momenteel een vrij hoog vetpercentage 20%+.
Ik ben nog niet met krachttraining begonnen.

Is het nuttig om eerst mijn vetpercentage naar beneden te werken voordat ik krachttraining ga doen. Of zal ik daarmee mijn beginprogressie helemaal verzieken. Aangezien dat ik moet bulken voor krachttraining, ben ik bang dat mijn vetpercentage teveel omhoog gaat.

Wie kan mij hierbij helpen :)

Is best goed te combineren. Eerst KT dan cardio is ook een optie en dat zeg 3-4x per week. 30 om 30 minuten bijv.:D

• Topic Starter Topic Starter
Het punt is ik wil vanaf het begin dat ik start met krachttraining, of dat nou over een maand is of per direct, meteen de maximale groei proberen te pakken, en ik ben bang dat cardio dat verpest. Vandaar dat ik zwaar twijfel, als je 50/50 gaat doen verpruts je toch ook wel een gedeelte?

In het begin groei je sowieso hard.

Van je vet moet je toch vanaf en in combinatie met krachttraining ga je makkelijker van je vet afkomen en je gaat nog eens spiermassa gainen

Krachttraining is belangrijker dan cardio !

zeker weten.. maar je kan het goed combineren.

Terug
Naar boven