Fitness Seller

Carpal tunnel syndrome?

Midian

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
De laatste tijd had ik altijd een bibber in mijn handen, dokter dachten dat het aan mijn schildklier lach wegens mijn diabetisch. Na het bloedonderzoek was het dus duidenlijk niet het geval.

De laatste tijd is het nogal verergerd. Van de symptonen van tunnel syndrome heb ik de volgende: het naalden gevoeld in duim, wijs en midden vinger (1 maar gehad), ik voel een knelling waar de carpal tunnel zich bevindt, slechte motoriek in mijn mijn en het verergerd naar de nacht toe.

Maar ik ben nog maar 17 wat nogal vroeg lijkt om er symptonen van te krijgen ???

Naar een dokter ga ik zeker gaan maar dat duurt nog wel even, suggesties of weet iemand of je het wel kan hebben op 17 jaar oud?

Ik kan het fout hebben, maar volgens mij is carpal tunnel syndrome niet leeftijdsgebonden???

Hoeft niet, als je veel werk met trillende machines (nee, niet dat!;)) kun je het ook krijgen

• Topic Starter Topic Starter
Wel ik had vroeger 3 uur dactylo met de meest klote toetsenborden dat je kon hebben waar mijn polsen in een zeer slechte hoek lagen, dat en gewichtheffen en nog een een tijd op de pc als vrije tijd kunnen het wel veroorzaken dus ik denk dat ik een beetje moet gaan oppassen in de toekomest

Een goede test is: je hand met de palm van je hand voor je houden. Daarna pak je je pols met je andere hand ook met de palm van die hand naar je toe. Druk nu met je duim op je pols/hand daar waar de muis van je duim eindigt, dus net aan het begin van je hand. Daar loopt een ligament dat de bovenkant van de carpaal tunnel vormt. Worden de klachten dan erger (voel je tintelingen in je vingers) dan heb je last van het carpaal tunnel syndroom.
Het carpaal tunnel syndroom wordt veroorzaakt doordat de pezen en zenuwen allemaal door een redelijk smal tunneltje moeten. Zwelt er een pees op (door bijvoorbeeld overbelasting) dan wordt alles een beetje verdrukt. Als een zenuw wordt verdrukt dan krijg je het tintelende gevoel.

Het carpaal tunnel syndroom treedt vaker op bij vrouwen omdat ze smallere polsen hebben, en dus ook een smallere carpaal tunnel. Het treedt echter ook op bij mannen. Het kan komen door het veelvuldig gebruik van een toetsenbord en of muis, of door overbelasting (krachttraining)

Behandeling bestaat uit het aanemen van een betere houding, braces(ofterwijl rust) en eventueel een operatie waarbij ze het bovenste ligament losmaken.

ik voel zeer lichte tintellingen, ik heb niet echt breede polsen dus ik denk dat ik het zitten heb

Weet niet of je snel gegroeit bent de laatste tijd maar kan ook een verkneling zijn van een zenuw tussen je spieren en je boten of pezen en dat ken ook die sympthoon geven.

Misschien komt er niet genoeg bloed waardoor je knellent gevoel hebt.

Misschien bloedvoerende pillen?
Of misschien bloedvaat reiniger hulp nodig van knoflook

adrbeest zei:
Weet niet of je snel gegroeit bent de laatste tijd maar kan ook een verkneling zijn van een zenuw tussen je spieren en je boten of pezen en dat ken ook die sympthoon geven.

Heb mijn scheut al een tijdje geleden kekregen :)

Misschien komt er niet genoeg bloed waardoor je knellent gevoel hebt.

Misschien bloedvoerende pillen?
Of misschien bloedvaat reiniger hulp nodig van knoflook

Het is het proberen waard, ik zal wat ginko biloba (ofzoiets) gaan kopen.

Nog zien wat de dokter zegt.

het heeft niets met de bloedvoorziening te maken, want dan krijg je dooie vingertopjes, geen tintelingen

neem gewoon even wat rust, of doe je oefeningen net even anders, bijvoorbeeld handpalmen naar bededen tijdens je biceps oefeningen

Ik geloof dat het wel gaat helpen,
masseren is ook stimulerend

Heb vandaag getrained en het ging wel best tegen het einde kon ik de bibber in mijn handen neit meer controlleren maar tijdens het heffen zelf is er geen sprake van pijn of andere ongemakken.

Lees anders mijn topic eens.

En pak de fiets eens ga een uur fietsen (snelle bloeddoorstroming), en kijk of je dan nog steeds de bibber in je handen hebt.

En probeer je duim en middelvinger op elkaar te houden.

Terug
Naar boven