MuscleMeat

CDA, VVD en CU liever niet met Wilders

• Topic Starter Topic Starter
Yo socrates,

Ook ik sluit mij na aandachtig Eric's posts gelezen te hebben bij hem aan.

Ik denk dat we wilders gewoon even zn tijd in de kamer moeten geven om te bewijzen wat hij nou echt in zn mars heeft voor onze politiek. Want politiek is het besturen van een land. Wilders noemt al op zn minst wat mensen de spuigaten uitloopt, ook al lijken veel van zijn standpunten mooi maar moeilijk uitvoerbaar. De tijd zal het ons leren...

gr,

Crabbez

socrates, 1 punt - meer blauw op straat
daarvoor wil hij van het systeem af waarbij politie agenten een bepaalde hoeveelheid bonnen moeten schrijven.

socrates, 1 punt - meer blauw op straat
daarvoor wil hij van het systeem af waarbij politie agenten een bepaalde hoeveelheid bonnen moeten schrijven.

Nou weet ik nog steeds niet wat de concrete voorstellen zijn om dat te realiseren... zijn punten ken ik wel...

Ik heb ook een punt..

- Ik ga de werkeloosheid halveren door mensen die nu niet werken aan een baan te helpen..

- Ik ga de belastingen verlagen door mensen mider belasting te laten betalen..

Kan ik nu ook de politiek in en heb ik dan jouw stem?

dude, als je toch zorgt dat de politiemensen ipv bezig te zijn met de hele dag bonnen uit te schrijven voor te hard rijden etc. omdat ze quota's moeten halen op straat laat lopen in buurten waar dat nodig is, dan heb je toch meer blauw op straat?

dude, als je toch zorgt dat de politiemensen ipv bezig te zijn met de hele dag bonnen uit te schrijven voor te hard rijden etc. omdat ze quota's moeten halen op straat laat lopen in buurten waar dat nodig is, dan heb je toch meer blauw op straat?

Riggard.. ik snap je punt wel maar ik denk dat je mijn punt volledig mist..

Wat ik bedoel is dat ik het niet eens onneens ben met sommige van zijn punten maar heb mijn twijvels (om het maar zacht uit te drukken) over de realiseerbaarheid van de beloftes.. zeker wanneer ik nooit lees of hoor hoe hij dat wil gaan aanpakken... je geeft zelf al eigenlijk aan hoe je mensen tevreden kan houden en dat ze op je stemmen.. natuurlijk is dat een punt die iedereen wel zou willen maar nogmaals.. hoe gaat hij dat realiseren.. of denk je dat hij gewoon zegd.. "ok.. nu is het afgelopen.. meer politie en minder boetes" waar haalt ie het geld vandaan om meer blauw op straat te laten lopen? waar gaat het ten koste van.. ja want ze krijgen zo ie zo minder geld binnen want boetes gaan ze niet uitschrijven..

Of denk je dat ze gewoon gaan switchen? een beetje simpele gedachte vind je niet?

sja, ik denk dat ie veel geld gaat halen uit het snijden in bepaalde overheidstaken, dus de invloed van de overheid op de maatschappij beperken.

en met veel van zijn plannen (belastingverlagingen etc.) krijg je natuurlijk ook het bestedingseffect, als ik per maand 100 euro extra in mijn portomonee krijg en ik heb vertrouwen in de economie, dan geef ik dat geld ook weer uit, vervolgens koop ik iets wat ook weer belast is en de overheid heeft weer 19 euries erbij.
daarbij komt ook dat de bedrijven op deze manieren meer moeten produceren omdat de vraag stijgt en zo kun je in een cirkel raken.

Werkte het maar zo mooi, belastingverlaging heeft niet direct een volledig bestedingseffect. Niet iedere euro netto ontvangen wordt ook direct weer uitgegeven. Nederlanders zijn een spaarzaam volkje, die knallen het liever op een spaarrekening of een vergelijkbare voorziening.

ja, maar de overheid heeft wel een bepaalde rol in het stimuleren van bestedingen en zo vanuit een periode van laagconjuctuur naar een periode van hoogconjuctuur te geraken. tijdens een periode van laagconjuctuur zal het idd op de spaarrekening gezet worden, maar tijdens een periode van hoogconjuctuur is de kans groot dat het word uitgegeven.

Terug
Naar boven