XXL Nutrition

Centaur cut post vraagje.

chaise

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
79kg
Vetpercentage
14%
Aangezien de thread zelf gesloten is vraag ik het maar hier, centaur stelt voor dat je gewoon exact zoveel eet als je nodig hebt (niks doen + werk + sportschool) en daarbij cardio doet. Maar als je bijvoorbeeld 800 kcal verbrand tijdens cardio betekend dit niet dat je eigenlijk alsnog 800 kcal te kort komt en dat je als nog spieren verliest of verbrand cardio 0 spiermassa?

Ik heb hier echt geen idee over en zou krijg wat uitleg krijgen.

bedankt

Kcal verschil is in principe kcal verschil. Als je dat met cardio kan maken zonder daarvoor minder te eten, is dat wel gunstiger ja. Maar als je dan alsnog een kcal verschil hebt van 800 kcal zal je meer spier verliezen dan bij een verschil van 200 kcal.

wat is een centaur ?

Wat je zegt klopt lijkt mij, maar het betekent niet meer dan dat je dus niet overdrijven moet met je cardio zodat je op een normaal tekort uitkomt.

Wat je zegt klopt lijkt mij, maar het betekent niet meer dan dat je dus niet overdrijven moet met je cardio zodat je op een normaal tekort uitkomt.

In dat topic wordt juist andersom geadviseerd: zoveeeel mogelijk cardio doen, zodat je meer kunt eten.

Stel dat je met cardio 1.000 calorieën verbrandt, terwijl je gewoon op onderhoud eet. Dit betekent dus dat je na je cardio (of ervoor) nog 500 calorieën erbij kunt eten, en dus een voller gevoel hebt. Met andere woorden: je eet boven je onderhoudt, maar je bent wel aan het cutten.

:)

aah right op die manier, thanks

Terug
Naar boven