XXL Nutrition

Centraal gitaar topic

Vitus

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
911
Lengte
1m73
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Aangezien er nog niet echt zo'n topic is en ik es benieuwd was als er hier nog gitaristen zijn, leek 't me wel handig om wat info & tips te wisselen in een centraal topic.
Hoe lang spelen jullie, welke stijl, welke gitaren + gear, tips ...etc.?

Ik steek van wal...

Speel ondertss zo'n 14 maanden (op mezelf)... stijl Punk & Metal...

- Ibanez RG series (van '98) met EMG V7/V8 pick-ups en floyd rose brug.
- Marshall JCM-800 1959 head
- Marshall JCM-800 lead cab
- BOSS-HM2 effectenpedaal

Heb een elektrische gitaar (rond de 200 euro merkloos) gekocht sinds vorig jaar, en pingel er af en toe op. Beetje stukjes oefenen van RHCP ofzo.

Heb zelf een Tele gebouwd: swamp ash body, v shape neck en fender 52 vintage pups erin.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ibanez xiphos/ibanez s520 EX met ENGL screamer amp, ik amuseer me er wel mee. :)

Tijd om wat nieuw leven in dit topic te blazen!

Mijn tweede homemade gitaartje is af, een les paul model deze keer:

En als je dan toch een lp hebt, moet je natuurlijk ook een stukje slash verkrachten :o :D:
http://www.youtube.com/watch?v=A__uJTy03yk

Van alles van blues tot metal. Speel zo'n 6 jaar denk ik

london city vs 1 strat ( omgebouwd met gfs parts tot een wat ruiger geluid)
Washburn n2
Yamaha pacifica 112

Ik speel al zo,n 20 jaar en het verveelt nog steeds niet .Ik heb een paar keer in een bandje gespeelt en geef gitaarles
mijn gitaren:
fender lite ash stratocaster
ltd kh-602
taylor 110 ce
bc rich warlock
yamaha rbx 374
Ik speel eigelijk alleen nog maar over mijn monitors via de pc ,ik maak gebruik van amplitube ,ableton live en ezdrummer

• Topic Starter Topic Starter
Ken je toevallig geen online programma'tje om drums te genereren?

Ik gebruik audacity om m'n gitaarlijnen (en evt. zang) op te nemen, maar ik zou er ook graag drums op zetten... het moet wel relatief makkelijk in gebruik zijn.

Laatst bewerkt:
bijvoorbeeld ja.
Een programma waarmee je alles kunt opnemen (met metronoom) en daarna drums op samplen zou natuurlijk ook wel goed zijn. Nu gebruik ik audacity gewoon omdat 't zo simpel in gebruik is...

Speel al 5 jaar. Van rock en klassiek tot death metal.

Ik heb een Ibanez JEM V7.

En ook nog een Stagg voor het zwaardere werk.

Als versterker heb ik een Behringer V-Tone GMX met Behringer BG412-H

[afbeelding niet meer beschikbaar]

BEHRINGER%20BG412H.jpg

bijvoorbeeld ja.
Een programma waarmee je alles kunt opnemen (met metronoom) en daarna drums op samplen zou natuurlijk ook wel goed zijn. Nu gebruik ik audacity gewoon omdat 't zo simpel in gebruik is...
Ik denk dat je beter kunt kijken naar sequencersoftware zoals cubase of ableton live,dan gaat er een wereld voor je open :D

Als distortion pedal gebruik ik deze:

Geeft echt een bruut geluid.

Ben momenteel aan het kijken om een KxK Warrior V aan te schaffen, maar is een beetje duur ($3000). Wel een prachtige gitaar!

KSWarriorV3.jpg

het lijkt me wel apart spelen zo,n yngwiehals :p

Heb een Fender Stratocaster en Epiphone Les Paul. Foto's volgen nog.

Heb enkel een goedkope distortion pedaal, stelt niet veel voor. Versterker: Vox vt100, zeer tevreden van.

ff een fototje van de familie
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hehe, nice;..
ondertussen is de familie hier ook al wat uitgebreid... met een Epiphone SG en 'n BC rich warlock.

Ook ff invallen! Heb een Epiphone Les Paul cherry sunburst, gekocht in 2007 dacht ik. Als AMP een Marshall mg100dfx, heerlijk ding! Staat wel thuis, wat zonde is want het is een 100watt'er en die komt daar gewoon niet volledig tot zijn recht! Qua pedaaltjes alleen een tuningpedaaltje, wat gewoon erg handig is en kan ook niet meer zonder, went zo snel!

Zal wel ff pics posten binnenkort.

Zit er trouwens aan te denken om nieuwe pickups aan te schaffen, ben er alleen nog niet helemaal uit welke! Moet ff wat onderzoek doen naar wat er te verkrijgen is en uiteraard de knoop doorhakken. Daarnaast moet ik mn switch tussen de pickups vervangen omdat hij mn bridge pickup bijna niet meer oppikt, denk dat het probleem daar zit! Is gelukkig goedkoop, kan het zelf wel inbouwen.

Laatst bewerkt:
Dit topic maar weer eens leven inblazen:D

Ben vandaag weer begonnen met elektrische gitaar onder het stof vandaan te halen.
Begonnen met spelen toen ik een jaar of 12 was tot me 18e, motivatie raakte weg:( En nu op me 22e weer begonnen.

Snel me ouwe les boeken van troy stetina er doorheen rammen en dan weer lekker spelen.

Moet zeggen dat het me tegenvalt wat ik nu nog kan gezien wat ik voorheen kon:o

Een keer een aantal weken laten rusten kan wonderen doen, maar een aantal jaar is natuurlijk wel anders, hehe

Een foto van m'n gear:
k01phf.jpg

Die Ibanez staat in B gestemd, ik heb ook nog een Gibson SG Standard van '04.

Terug
Naar boven