Fitness Seller

Challenge: low-cal (?) taartbodem

MoneyQ

Dutch Bodybuilder
Waardering
79
Ik zou wel eens een taart willen maken van proteïne fluff maar ben er nog niet helemaal uit met de bodem. Het moet natuurlijk wel een verantwoorde bodem zijn, niet vol met suikers. Ik zat te denken om het met banaan en eiwit te proberen, zoals je ook pannenkoeken kunt maken, misschien wat havermout. Iemand ideeën of al eens geprobeerd?

Maak een bodem van merengue. Klop eiwit stijf, wel de kom of bekken vet vrij maken. Snufje zout toevoegen en als het hangend is je smaakstof/zoetstof. Drogen in de oven op 100 graden. Als je wilt dat de binnenkant zachter blijft dan kan je de oven hoger zetten.

Ik zeg;
# Amandelmeel (gwn wat amandelen met velletje in een mixer gooien)
# Boter (light, wel echte boter, geen margerine bullshit)
# Stevia (geen calorien)
... mixen, uitspreiden, oven 165° 10min et voila!

Amandelmeel is wel 58 gram vet op 100 gram. Wel veel eiwit

Amandelmeel is wel 58 gram vet op 100 gram. Wel veel eiwit

Het kan niet low-cal, verantwoord (OP vind suikers niet verantwoord) en functioneel zijn. Amandelmeel is mijn inziens het minst van de kwaden haha... en wat je zegt; wel heerlijk veel proteine!! EN LEKKER!!

• Topic Starter Topic Starter
Iedereen bedankt voor de tips! Een merengue bodem lijkt me wel interessant en wil ik binnenkort eens proberen. Aan zo'n pizzabodem van bloemkool heb ik zitten denken maar ik vraag me af of het niet een wat vreemde combinatie is met de zoete fluff...

Iedereen bedankt voor de tips! Een merengue bodem lijkt me wel interessant en wil ik binnenkort eens proberen. Aan zo'n pizzabodem van bloemkool heb ik zitten denken maar ik vraag me af of het niet een wat vreemde combinatie is met de zoete fluff...

Niet met bloemkool doen, is niet te vreten.

• Topic Starter Topic Starter
Oh ja, die heb ik wel eens gezien inderdaad. Goeie!

Terug
Naar boven