Fitness Seller

Cheaten nodig?

mark30049

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
115
'Guys who focus on technique seem to be guys that really never gain any size. Once you get to the point where you're lifting serious weight, "cheating" the weight up is a must. It avoids injuries for one. Try curling 130 plus pounds with "perfect technique" and tell me how long it takes before your lower back snaps... It's the end contraction that matters most. So if "cheating" the weight a little to get it there means that, then do it.'

Bron: http://www.youtube.com/watch?v=aqU2_pa_G6M ------> een van de reacties op het filmpje

Discuss.

EDIT:
Volgensmij zijn die muscle-ups bijna niet te doen :)

Laatst bewerkt:
ik zou juist eerder zeggen dat cheaten voor blessures zorgt...

dat het z'n plaats heeft in een training ontken ik zeker niet maar dit statement is gewoon onzin imo

ik zou juist eerder zeggen dat cheaten voor blessures zorgt...

dat het z'n plaats heeft in een training ontken ik zeker niet maar dit statement is gewoon onzin imo

+1

Try curling 130 plus pounds with "perfect technique" and tell me how long it takes before your lower back snaps...

Haha , als je 130+ pounds niet met perfect technique kan doen neem je toch gewoon minder. Zodat je ze kan doen met perfect form , form > weight. En dan nog lullen over blessures met perfect form. :roflol:

+1

Haha , als je 130+ pounds niet met perfect technique kan doen neem je toch gewoon minder. Zodat je ze kan doen met perfect form , form > weight. En dan nog lullen over blessures met perfect form. :roflol:

Maar als je het zo kijkt zou je toch nooit een blessure moeten krijgen?
Als je vorm niet perfect is is je set over. Aangezien je vaak ziet dat je lichaam het gewicht niet omhoog krijgt met perfecte vorm voordat je je rug breekt lijkt er niet echt praktische waarde aan de OP te kunnen worden gehangen.

Ik merk vooral dat met de isolatieoefeningen er zeker een plaats is voor cheaten.

Maar als je het zo kijkt zou je toch nooit een blessure moeten krijgen?
Als je vorm niet perfect is is je set over. Aangezien je vaak ziet dat je lichaam het gewicht niet omhoog krijgt met perfecte vorm voordat je je rug breekt lijkt er niet echt praktische waarde aan de OP te kunnen worden gehangen.

Ik merk vooral dat met de isolatieoefeningen er zeker een plaats is voor cheaten.

Ik zou juist bij isolatie oefeningen niet cheaten en bij compounds iets.

Terug
Naar boven