AndroidHealthClinic

Check deadlift

VforVendetta

Novice
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
82kg
Vetpercentage
12%
Momenteel bezig met 5x5 schema. Onderdeel daarvan is natuurlijk de deadlift. Heb een video gemaakt om even mijn techniek te laten controleren. Camera wilde helaas niet goed scherpstellen dus het beeld is wat wazig. Nog tips/opmerkingen? Heb zelf voortdurend de neiging om in de spiegel te kijken om te controleren of ik mijn vorm wel behoud. Mocht het filmpje te wazig zijn, probeer ik volgende week even een nieuwe te maken.

View My Video

Video werkt niet.

Op het eind trek je heel spastisch en snel je rug omhoog, zou minder kunnen, voor de rest prima form

Doe eens een filmpje met een normale load er op, minstens 70-80% van je 1RM.
Met zulk laag gewicht kan je niets zien.
En gezicht naar voren sowieso.

• Topic Starter Topic Starter
Doe eens een filmpje met een normale load er op, minstens 70-80% van je 1RM.
Met zulk laag gewicht kan je niets zien.
En gezicht naar voren sowieso.

Oke, had alleen begrepen dat je juist heel licht moest beginnen en eerst de techniek moest leren.

gewoon een kwartslag draaien. kun je in de spiegel kijken terwijl je recht vooruit kijkt

In ieder geval als je met zwaar gewicht gaat deadlifte hoofd in een neutrale positie houden niet naar de zijkant in de spiegel kijken. Probeer het gevoel te onthouden van je form als je weet dat je het goed doet en als je dan zwaarder gaat en dus NIET met je hoofd draait je voelt wanneer je form breekt ( onderrug bolt, bovenrug niet meer aangespannen etc)

Terug
Naar boven