AndroidHealthClinic

Chest workout puur op bovenkant borst concentreren verstandig?

Iedereen gaat er van uit dat een dikker wordende onderborst naar beneden zakt maar in feite betekent dikker worden dat de groei alle kanten heen is, dus ook naar boven waardoor alles wat zich daar bevind omhoog geduwd wordt.

Verders moet je wat esthetiek aangaat goed beseffen dat een dikkere bovenkant de tepel naar onder doet wijzen wat wel eens de indruk van "hangers" kan geven.

• Topic Starter Topic Starter
Hoezo zou het zo zijn? Want waarom zou je bovenborst groter worden als je onderborst heel groot wordt? Je ziet toch juist bij sommige mensen van die man boobs :D

Maar om even on topic te blijven: heb jij nog enig advies qua aanpak bovenkant borst?

He zelf ook het idee dat bovenkant achterloopt, maar door wat 3 hier zegt zou het ook kunnen zijn dat de bovenkant juist voorloopt.

Verders moet je wat esthetiek aangaat goed beseffen dat een dikkere bovenkant de tepel naar onder doet wijzen wat wel eens de indruk van "hangers" kan geven.

Ik heb inderdaad een beetje hangers (imo), waardoor mijn tepels lager lijken te zitten en ik daardoor mijn bovenkant borst achter vind lopen.

Confusing.

Beste mensen,

Ik wil mijn bovenkant borst wat meer de aandacht geven. Het is een 'ernstig' geval te noemen, maar me bovenkant moet echt meer ontwikkelen.

Nu vroeg ik mij af als ik mijn hele chest workout richt op de bovenkant (dwz incline dumbbell press,incline bench press en low cable pulls) richt, is dat niet teveel?

Liefst antwoorden van mensen die ook een achter lopende bovenkant borst hebben gehad en hoe zij dit hebben opgelost.

Jullie mening graag! ;)

Over hoeken en vezelverloop:
Theorie: EMG studies geven aan het oefenen met verschillende inclinatiehoeken de verschillende delen van de borstspieren extra kunnen activeren.
Praktijk: Let bij het bepalen van de inclinatiehoek niet zozeer op het bankje, maar primair op de hoek die je borstbeen met de horizontaal maakt. Je zal dan zien dat bij oefeningen die wij 'vlak' plegen te noemen, het borstbeen in een declinatiehoek staat en de grotere activatie bij de onderste borstspieren ligt.

Er is dus een boel te zeggen voor het 'opschuiven' van bankhoeken: vlak=costaal, licht incline=sternaal, incline=claviculair. Zo bezien zou inderdaad het leeuwendeel van de borsttraining met een inclinatiehoek van het bankje moeten gebeuren.

Vwb optische 'hangers' vrees ik dat eea sterk afhankelijk is van huidelasticiteit. Als we wat ouder worden (no offense, kijk naar mijn leeftijd) dan migreren onze tepels sowieso wat naar het zuiden :(

Groet

Zwaartekracht :) Neemt niet weg dat extra massa aan de bovenkant de tepel naar beneden drukt (vandaar dat een borstlift vanaf de onderkant gedaan wordt)

---------- Post toegevoegd Sat 28 Jan 2012 om 14:37 ----------

Hoezo zou het zo zijn? Want waarom zou je bovenborst groter worden als je onderborst heel groot wordt? Je ziet toch juist bij sommige mensen van die man boobs :D

Moobs is vet+klier, geen spier.

Maar om even on topic te blijven: heb jij nog enig advies qua aanpak bovenkant borst?

Eerst vaststellen waar het probleem vandaan komt.

Is het wel je bovenborst die achter loopt? Is het niet de voorkant schouders die voorklopen?

Licht het niet aan je houding?

Loopt de bovenaknt wel voor? of heb je verkeerde voorstelling van wat haalbaar is?

enz.

Terug
Naar boven