MuscleMeat

Christenen zijn juist gevaarlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
jacoba zei:
Mensen die zelf gewoon niet
willen geloven vinden altijd wel een reden
om niet te geloven.

Daarom heet het ook geloof.
Echt harde bewijzen zijn er niet.
Je geloofd het of je geloofd het niet.

Maar sommige passages in de Bijbel zijn op zijn minst
wel heel erg toevallig op deze tijd van toepassing.
Bv Lucas 21 de tekst die ik net gaf.

Kijk bv naar Israel.
Een ontzettend klein land maar contstant
in de schijnwerpers.
Tja.
Raar'' bv ook dat het joodse volk nog
bestaat.
De mensen hebben er alles aangedaan om
dat volk uit te roeien.
De God van de Bijbel heeft grootse
plannen met dat volk en gaat dat tot
uitvoer brengen.
Er staat ook in de Bijbel dat de Joden naar hun thuisland
terug zullen keren.
Er is al jarenlang een onwijze exodus aan de gang.onder de Joden naar Isreael.

Ieder mens gelooft ergens in.
Ook de mensen die nergens in geloven ,geloven toch
ze geloven nl dat God niet bestaat
;) ;)
Geloof hoeft ook niet persee te zijn dat je in een opperwezen, of hogere macht gelooft. Het kan ook geloof in jezelf zijn, of in de dingen om je heen.

Ik heb geen bijbel dus kan ook niet opzoeken wat dat inhoud, maar ik snap niet hoe dat relevant zou kunnen zijn mbt de joden en israel. Het is helemaal niet raar dat israel zoveel in de spotlights staat. Er hoeft maar 1 mafkees te zijn aan de macht en je kan een heleboel toeren uithalen. Wanneer er iets vreemds gebeurt en het gaat om een machtshebben persoon, of gezag dan komt dat uiteraard in de spotlights.

willem9 zei:
Ik wist niet dat er hier nog mensen aanhangers waren van het creationisme???
Als je dan toch in een hoger macht wilt geloven, ga dan voor Intelligent Design. Dat is tenminste nog aanneemlijker dan 2000 jaar indoctrinatie.

Pff leest iedereen erover heen wat ik zeg
Ik probeer er gewoon een beetje op los te discussieren, ik koos gewoon partij en in dit geval was dat het van de gelovigen.

Ben trouwens wel bekend met het Intelligent design maar vind sommige opvattingen wel vreemd

spiertje16 zei:
Ja wel kiddy tour aangezien je reactie kinderachtig is en je een karikatuur probeert te maken
Wat ik bedoel is gewoon het omgekeerde van wat iemand een paar post geleden zei..

''Je kan geloven dat uit het niets deze deeltjes tevoorschijn kwamen.
Je kan ook geloven dat deze deeltjes er simpelweg altijd al waren. ''

Voor mij eindigt hier dan de discussie want serieus zal het iig niet meer gaan

Aju, slaap lekker!
Ik probeerde geen karikatuur te maken, en weet ook niet waar ik dat gedaan zou moeten hebben. Ik vind dat je je wel erg gemakkelijk uit de voeten maakt uit deze discussie ipv dat je het gewoon goed uitlegt, want die ontbreekt naar mijn idee.

no offence: En welk deel was kinderachtig? ik attendeerde je alleen op wat kortzichtigheid.

willem9 zei:
Ik wist niet dat er hier nog mensen aanhangers waren van het creationisme???
Als je dan toch in een hoger macht wilt geloven, ga dan voor Intelligent Design. Dat is tenminste nog aanneemlijker dan 2000 jaar indoctrinatie.
Wat is intelligent Design dan voor iets?

pk zei:
Ik probeerde geen karikatuur te maken, en weet ook niet waar ik dat gedaan zou moeten hebben. Ik vind dat je je wel erg gemakkelijk uit de voeten maakt uit deze discussie ipv dat je het gewoon goed uitlegt, want die ontbreekt naar mijn idee.

no offence: En welk deel was kinderachtig? ik attendeerde je alleen op wat kortzichtigheid.

Het gedeelte waar die duim omhoog kwam

Heb je al uitleg gegeven, sorry kan het niet simpeler als dit maken

pk zei:
Vanuit deze beweging wordt beweerd dat er op cel- en moleculair niveau zoveel ingewikkelde mechanismen zijn die perfect op elkaar afgestemd zijn dat dit niet door toevallige evolutie 'ontstaan' kan zijn. Zij zien in de natuur een intelligent design, intelligent ontwerp, dat er ooit van buiten is in gebracht. Vaak vergelijken ID'ers de genetische informatie van levende wezens met de software die computers gebruiken om toepassingen te kunnen draaien.

Een computer zonder software is een dood ding en een cel zonder goede genetische code is ook onbruikbaar. Ze gaan hierbij niet in op wat de aard is van de programmeur of 'intelligentie' die dan deze 'software' heeft ontworpen, omdat volgens hen met wetenschappelijke methodes hierover niets te onderzoeken valt.

Omdat ze het in het midden laten of ze een, al of niet traditionele, schepper veronderstellen die aan het begin van het leven staat, of dat ze uitgaan van in een hiërarchie werkende demiurg, of dat ze uitgaan van het emanationisme, bemoeien ze zich naar eigen zeggen dus niet met godsdienst, maar vinden alleen dat de wetenschap tekort schiet om diepere aspecten van de (biologische) natuur, waaronder een eventuele evolutionaire voorgeschiedenis, te onderzoeken.

pk zei:

Even googlen:

Eén van de kopstukken van intelligent design, William Dembski, heeft de centrale stelling van de theorie van intelligent design geformuleerd als: "Er bestaan natuurlijke systemen die niet voldoende kunnen worden verklaard in termen van ongeleide natuurlijke krachten en die eigenschappen hebben die we in elke andere omstandigheid aan intelligentie zouden toeschrijven."

Aanhangers van de theorie zien aanwijzingen voor "tekenen van intelligentie": fysieke eigenschappen die zonder (intelligent) ontwerp onmogelijk zouden zijn. Vaak genoemde tekenen zijn onherleidbare complexiteit (irreducible complexity) en specifieke complexiteit (specified complexity). Voorstanders van de theorie stellen dat levende systemen dergelijke eigenschappen hebben en concluderen daaruit dat minstens enkele onderdelen van het leven "ontworpen" zijn.

Deze theorie krijgt de laatste tijd meer en meer belangstelling. Ik vind hem persoonlijk ook wel interessant. Het sluit natuurlijk een beetje aan bij het creationisme, maar het is meer een mengelmoes van de beide theorieën.

pk zei:
Geloof hoeft ook niet persee te zijn dat je in een opperwezen, of hogere macht gelooft. Het kan ook geloof in jezelf zijn, of in de dingen om je heen.

Ik heb geen bijbel dus kan ook niet opzoeken wat dat inhoud, maar ik snap niet hoe dat relevant zou kunnen zijn mbt de joden en israel. Het is helemaal niet raar dat israel zoveel in de spotlights staat. Er hoeft maar 1 mafkees te zijn aan de macht en je kan een heleboel toeren uithalen. Wanneer er iets vreemds gebeurt en het gaat om een machtshebben persoon, of gezag dan komt dat uiteraard in de spotlights.

Wat vind jij ervan dat mensen al milleniums lang de Joden
proberen uit te roeien maar dat dat nog steeds niet gelukt is.

Zie jij niet dat er een hogere oppermacht dat volk beschermt????

spiertje16 zei:
Vanuit deze beweging wordt beweerd dat er op cel- en moleculair niveau zoveel ingewikkelde mechanismen zijn die perfect op elkaar afgestemd zijn dat dit niet door toevallige evolutie 'ontstaan' kan zijn. Zij zien in de natuur een intelligent design, intelligent ontwerp, dat er ooit van buiten is in gebracht. Vaak vergelijken ID'ers de genetische informatie van levende wezens met de software die computers gebruiken om toepassingen te kunnen draaien.

Een computer zonder software is een dood ding en een cel zonder goede genetische code is ook onbruikbaar. Ze gaan hierbij niet in op wat de aard is van de programmeur of 'intelligentie' die dan deze 'software' heeft ontworpen, omdat volgens hen met wetenschappelijke methodes hierover niets te onderzoeken valt.

Omdat ze het in het midden laten of ze een, al of niet traditionele, schepper veronderstellen die aan het begin van het leven staat, of dat ze uitgaan van in een hiërarchie werkende demiurg, of dat ze uitgaan van het emanationisme, bemoeien ze zich naar eigen zeggen dus niet met godsdienst, maar vinden alleen dat de wetenschap tekort schiet om diepere aspecten van de (biologische) natuur, waaronder een eventuele evolutionaire voorgeschiedenis, te onderzoeken.
Dus met andere woorden: zei vinden het verhaal van progressieve evolutie, en survival of the fittest, of hetgeen je al eerder noemde om mijn "survival of the fittest te corrigeren(nee ik heb geen zin om te scrollen) te simpel.

Ok thanks spiertje!

pk zei:
Dus met andere woorden: zei vinden het verhaal van progressieve evolutie, en survival of the fittest, of hetgeen je al eerder noemde om mijn "survival of the fittest te corrigeren(nee ik heb geen zin om te scrollen) te simpel.

Ok thanks spiertje!
Your welcome ;) :D

Wie gelooft hier in de evolutie????

pk zei:
een millenium is 1000 jaar. Volgens mij proberen mensen niet al 1000den jaren de joden uit te roeien..

Nope, sorry

Wat ik van jou lees is "volgens mij " je weet het dus niet.
Dat geeft niks maar dat is waar het omgaat bij geloof.

Het gewoon eenvoudig wilen aannemen.
Mensen willen overal een verklaring voor.
Mensen willen alles kunnen uitleggen.
De legpuzzel moet compleet zijn.

Voor het geloof in God is geen verklaring.
God heeft bij ieder mens wel Zijn handtekening achter gelaten.
Ja daar lach je om maar is wel waar.
Die handtekening bij ieder mens is het
in hun hart weten dat er een God is.
Wie eerlijk in zijn hart kijkt weet het.
Wat mensen doen is gewoon keihard ontkennen.
En proberen te bewijzen dat hij niet bestaat.

pk zei:
zijn er nog mensen die hier niet in geloven:eek:"?

Okee jullie geloven in evolutie.

Het heet zoals je weet evolutie theorie.
Het is en blijft theorie.

En theorieen worden vaak verandert.
Men spreekt elkaar tegen en zo ontstaat er weer een ander soort theorie.

jacoba zei:
Wat ik van jou lees is "volgens mij " je weet het dus niet.
Dat geeft niks maar dat is waar het omgaat bij geloof
.

Het gewoon eenvoudig wilen aannemen.
Mensen willen overal een verklaring voor.
Mensen willen alles kunnen uitleggen.
De legpuzzel moet compleet zijn.

Voor het geloof in God is geen verklaring.
God heeft bij ieder mens wel Zijn handtekening achter gelaten.
Ja daar lach je om maar is wel waar.
Die handtekening bij ieder mens is het
in hun hart weten dat er een God is.
Wie eerlijk in zijn hart kijkt weet het.
Wat mensen doen is gewoon keihard ontkennen.
En proberen te bewijzen dat hij niet bestaat.
Dus de joden worden al 1000den jaren bedreigd? ok, vertel.

Nou ik denk dat ik geen zin had om in de rij te wachten want ik heb toch echt geen handtekening hoor, en met mij velen anderen.

jacoba zei:
Okee jullie geloven in evolutie.

Het heet zoals je weet evolutie theorie.
Het is en blijft theorie.

En theorieen worden vaak verandert.
Men spreekt elkaar tegen en zo ontstaat er weer een ander soort theorie.
Evolutie is bewezen.
Het bestaan van god niet.

pk zei:
Dus de joden worden al 1000den jaren bedreigd? ok, vertel.

Nou ik denk dat ik geen zin had om in de rij te wachten want ik heb toch echt geen handtekening hoor, en met mij velen anderen.

In de Bijbel staat het te lezen.
De Joden zijn altijd bedreigt geweest.
Al 1000en jaren idd.

Bv in exodus werd het volk al
Egypte uitgeleid.
Daar begon het al mee.
is al 1000en jaren geleden.

Aaah,ok....de bijbel ja.....dat ik daar nog niet eerder aan gedacht heb.:rolleyes:

Voor al uw vragen.....raadpleeg de bijbel.....uw allesweter!:roflol:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven