AndroidHealthClinic

Christenen zijn juist gevaarlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
pk zei:
Regels van karma:
Je moet minimum 50 posts hebben om karma te kunnen geven.

"ok" "MuscleBear"

Vreemd dat ik wel het karma scherm krijg, en jou karma kan geven.:rolleyes:

Dat is misleidend. Het geeft de indruk dat het werkt.

MuscleBear zei:
Misschien voelen ze zich het uitverkoren volk, maar dat geeft ze geen recht om onschuldige mensen te vermoorden.
Ze zouden juist beter moeten weten !!
Of uitverkoren moet negatief als het kwaad worden bedoelt, dan klopt het wel.

Israel maakt zich schuldig aan schending van de mensenrechten.
Waar is die nep route naar vrede?, ze kunnen alleen maar oorlog voeren.
Toegeven is moeilijk en vergeven helemaal.
Maargoed het zal altijd op aarde zo blijven want daar is hij voor.

Ja ,maar het gaat niet om wat mensen doen maar om het plan van God.
Waar is die neproute naat vrede vroeg je daar heb je een punt.
Het zal ook hun steeds meer duidelijk gaan worden dat
ze zelf niet in staat zijn vrede te stichten.

Idd Israel moet zich bekeren en zich gaan richten naar God.
Alleen wanneer ze dat doen zal God zelf hun die vrede geven.

Je hebt wel gelijk dat je zegt dat ze verkeerd bezig zijn hoor!!!!!

MuscleBear zei:
Vreemd dat ik wel het karma scherm krijg, en jou karma kan geven.:rolleyes:

Dat is misleidend. Het geeft de indruk dat het werkt.

Je moet kijken naar je karma power.
Wanneer je 1 karmapowepunt heb telt
je karma mee in de puntentelling van wie je karma geeft.

Je kan het dus wel geven maar het heeft geen zin nog.

Religie… :(
Als Iran nukes heeft en president Amzherdijajinajajan z’n grote bek waar maakt, dan zou het boek der openbaringen nog wel eens gelijk kunnen krijgen.

Dat zou ik als Atheïst zijnde wel lachen vinden. Want het geouwehoer in het midden-oosten is begonnen vanwege religie (het is geen toeval dat de Joden dit stuk land uitkozen), en veel van de brandpunten van het conflict zijn ook gebaseerd op religie (de bezette gebieden en de tempelberg bijvoorbeeld). En het zou dus echt heel grappig zijn als juist religie zorgt voor de ondergang van de aarde.
Dan kan ik met opgeheven hoofd Atheïst blijven. :D

Nou zijn Gods wegen ondoorgrondelijk volgens degenen die in hem geloven, maar waar is de logica in de plaats van de aarde in het heelal? Volgens Genesis schiep god de aarde in 7 dagen en op 1 van die dagen werden ook alle sterren geschapen, met als belangrijkste ster dan de zon en als belangrijkste hemellichaam de maan. Dit om het verschil tussen dag en nacht te kunnen uit drukken.

Maar waarom is er dan nog een onmetelijk groot heelal bij geschapen. Van zo’n onmetelijke grootte dat in vergelijking een druppel water op aarde minder afstand heeft qua schaal tot de gehele aarde dan de aarde zelf heeft tot de grootte van het heelal. We zijn dus minder dan 1 druppeltje water t.o.v. de schaal van het heelal. Nietiger dan nietig dus, verre van de goddelijkheid die wij volgens de bijbel zouden moeten hebben aangezien we zijn gecreëerd naar zijn evenbeeld.

Waar is de logica om een heelal te scheppen van honderden miljarden melkwegstelsels met daarin wederom honderden miljarden sterren? Toch niet om onze goddelijke status te benadrukken? Want in dat geval is die poging hopeloos mislukt, door waarneming zijn we ons bewust geworden van onze nietigheid. Volgens de bijbel is echter de mens verheven boven alles wat er verder is geschapen en zouden wij er over moeten heersen. Maar hoe kan je in al die nietigheid nou heersen over iets wat je niet eens op de kleinste schaal kan beheersen?

Lauw zei:
De Joden (Israël) worden direct of indirect bedreigd door de Arabische landen om hun heen.
Die laatste zin gaat op voor iedere religieuze fanaat.

Maargoed, in hun drang om de Hezbollah uit te roeien zijn ze bereid nogal wat op te offeren. Zoals bijvorbeeld heel veel onschuldige levens. :(

Het zal mij benieuwen of het diplomatische circus met een betere oplossing komt.

Ik vind het niet zo raar dat ze zich bedreigd voelen, daar maken ze het nu ook wel naar.
Angst is een goede voedingsbodem ja.
Het is er ook niet veel beter op geworden na de tweede wereld oorlog.
Toen zijn ze "vriendjes" geworden met Amerika.
Ze terroriseren palastina en vinden het nog raar dat ze zelfmoord akties over zich heen krijgen.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

En het is jammer dat veel burgers uit Israel, en in de wereld, achter die beslissing staan.
Dat zegt toch wel wat hoe wij over elkaar denken.
Wat maakt het uit een paar onschuldigen mensen dood..
Voor oorlog kan je geen excusses verzinnen eigenlijk.:(

Nou ja, laten we eerlijk zijn. Toen de Joden massaal Nazi-Duitsland ontvluchte lieten de vrijwel alle landen maar beperkt Joodse vluchtelingen toe. Het was dus niet zo dat de wereld ze met open armen ontving en een dak boven het hoofd aanbood. Daarom hebben een aantal Joden het heft in eigen hand genomen. Joden hebben bestaansrecht.

Dus in zekere zin is de westerse wereld indirect schuldig aan het conflict.

Lauw zei:
De Joden (Israël) worden direct of indirect bedreigd door de Arabische landen om hun heen.
Die laatste zin gaat op voor iedere religieuze fanaat.

Maargoed, in hun drang om de Hezbollah uit te roeien zijn ze bereid nogal wat op te offeren. Zoals bijvorbeeld heel veel onschuldige levens. :(

Het zal mij benieuwen of het diplomatische circus met een betere oplossing komt.

Te gek voor woorden dat men, met geweld, de Joden een land toewijst (dat overigens niet aan hen toebehoort) omdat ze het "uitverkoren volk" zouden zijn.

Een Jood is imo helemaal tot niks uitverkoren. In hun opvoeding wordt veelal een superieur gevoel tov tegen alles wat niet Joods of koosjer is gepredikt. Iedereen zou hen naar het leven staan en zij zullen altijd het slachtoffer van WO2 blijven.

Ik zeg **** that; Als ik in Antwerpen naar een Joodse bakker ga en ik word bediend na anderen die na mij zijn binnengekomen omdat ze Joods zijn, dan voel ik me beledigd. Als ik op straat de weg aan een Jood wil vragen en hij kijkt me aan of ik 1 of ander onrein dier ben dat hem iets wil aandoen dan voel ik me beledigd. Als ik zie dat Joden geld genoeg hebben, maar daarmee binnen onze samenleving een perfect op zichzelfstaande samenleving bouwen, maar tergelijkertijd nog wel profiteren van ons sociale systeem dan voel ik me beledigd.

Ik kan gerust stellen dat ik veel minder problemen heb met relmarrokanen dan met de gemiddelde Jood en ik heb met sommige Marrokanen al 1 en ander uitgevochten in het verleden. Ik heb ook Marrokaanse vrienden, maar geen enkele Joodse. Om de 1 of andere reden is het bijna onmogelijk om met ze in contact te komen. Ik zou er niet van wakker liggen als ze morgen zouden oprotten uit België. Je hebt er per definitie niks aan en ze cultiveren hun asociale houding dat het een pest is...

Joden zijn dus ook maar mensen? :D

Dat is ook nog zoiets, ten tijde van W.O. had vrijwel iedereen een hekel aan de Joden. Een materialistische cultuur waar je als niet Jood niet tussen kwam. Dat schept onvrede.
Na de oorlog was dat wel anders, toen had nooit iemand ooit een hekel gehad aan de Joden. M'n opa vertelde dat verhaal altijd als kind aan me, om de hypocrisie van mensen aan te geven.

het midden oosten conflict als startpunt vor de ondergang van de aarde en de Joden als uitverkoren volk. Dan heeft God wel gevoel voor ironie. Een volk uitverkoren maken die z'n zoon verraad en aan het kruis spijkert. :D

@ EricR: ik denk dat God nog meer projectjes heeft lopen. Hij heeft het heelal zo groot gemaakt om dat te verbergen, want Hij weet hoe jaloers wij mensen zijn.

Als Europa en de VS het een beetje gecoördineerd had aangepakt, hadden ze makkelijk al die joden kunnen verspreiden over de verschillende landen. Maar het is toch normaal dat een land geen 1.5 miljoen joden gaat binnen laten?
Dat zou zowel voor de autochtone en voor de allochtone bevolking nefast geweest zijn.
Maar of dat ze het recht geeft om arme Palestijnen van hun land te beroven...

religie blijft een moeilijk punt.

Het is idd zo dat de conflicten in de wereld
grotendeels gebasserd zijn op religie.

Mensen moeten eens wat minder trots ,arrogant en religieus zijn
En de God van vrede laten heersen.
Alle hoogmoed en gebruiken en rituelen weg doen
en zich gewoon tot God richten met wie ze werkelijk zijn.

Tja dan komen ze er achter dat ze klein en nietig zijn.
Dan pas kan God wat doen in hun levens.

Zolang mensen zichzelf zo ontzettend goed vinden
(waar de meeste religieuzen last van hebben)
en hun rituelen en gebruiken zo belangrijk vinden kan God zo weinig doen.

Kijk naar de kerk:
Mensen doen dingen en zingen liederen en gezangen die overgedragen zijn op
elke generatie.
Ze doen de dingen op een manier omdat opa dat ook zo deed.
Niet omdat ze er zelf over nagedacht
hebben.

Dit maakt het Evangelie saai en krachteloos.
Terwijl dat niet zo hoort te zijn.

De kerk moet een plek zijn waar iedereen mag komen en zich op
zijn gemak voelt.

Maar nee mensen maken de kerk weer zo saai
dat het belachelijk lijkt om te bidden en zo.

Mensen maken er vaak poppenkast van waar heel veel anderen geen zin
in hebben en ze hebben nog gelijk ook.

Ik hoop dat de kerk wakker word
en gaat leven.
En genieten van het leven dat God hun heeft gegeven.

EricR zei:
Nou zijn Gods wegen ondoorgrondelijk volgens degenen die in hem geloven, maar waar is de logica in de plaats van de aarde in het heelal? Volgens Genesis schiep god de aarde in 7 dagen en op 1 van die dagen werden ook alle sterren geschapen, met als belangrijkste ster dan de zon en als belangrijkste hemellichaam de maan. Dit om het verschil tussen dag en nacht te kunnen uit drukken.

Maar waarom is er dan nog een onmetelijk groot heelal bij geschapen. Van zo’n onmetelijke grootte dat in vergelijking een druppel water op aarde minder afstand heeft qua schaal tot de gehele aarde dan de aarde zelf heeft tot de grootte van het heelal. We zijn dus minder dan 1 druppeltje water t.o.v. de schaal van het heelal. Nietiger dan nietig dus, verre van de goddelijkheid die wij volgens de bijbel zouden moeten hebben aangezien we zijn gecreëerd naar zijn evenbeeld.

Waar is de logica om een heelal te scheppen van honderden miljarden melkwegstelsels met daarin wederom honderden miljarden sterren? Toch niet om onze goddelijke status te benadrukken? Want in dat geval is die poging hopeloos mislukt, door waarneming zijn we ons bewust geworden van onze nietigheid. Volgens de bijbel is echter de mens verheven boven alles wat er verder is geschapen en zouden wij er over moeten heersen. Maar hoe kan je in al die nietigheid nou heersen over iets wat je niet eens op de kleinste schaal kan beheersen?

Dit gaat eigenlijk best diep... richting filosofie.
Ik heb wel eens gelezen dat alles geordend is,.. de zon staat precies goed tegenover de aarde, enz.
Als dit alles, dus de aarde, universum, nu eens onderdeel zou zijn van een been van een wezen,... en dat wezen woont ook weer op een soort planeet..

Wij zijn godelijk, er staat in de bijbel dat je een berg kan verzetten naar de zee als je wilt,.. er word levitatie mee bedoelt.
Wij gebruiken maar een klein beetje van onze hersen capiciteit, de rest zijn we vergeten...

Ik geloof wel dat iets een oorsprong heeft en een doel...altijd.
Dus ons leven ook.
Ik kijk misschien te veel startrek en sf in zijn geheel, maar wat ze laten zien vinden ze later meestal ook uit.
Gaat erbij mij wel in dat we straks ruimte reizen maken, door wormgaten vliegen en ruimtestations hebben.
Geloof zelfs dat het al bestaat,buitenaards leven.
En planeten nemen ruimte in beslag.:o

Lauw zei:
het midden oosten conflict als startpunt vor de ondergang van de aarde en de Joden als uitverkoren volk. Dan heeft God wel gevoel voor ironie. Een volk uitverkoren maken die z'n zoon verraad en aan het kruis spijkert. :D

@ EricR: ik denk dat God nog meer projectjes heeft lopen. Hij heeft het heelal zo groot gemaakt om dat te verbergen, want Hij weet hoe jaloers wij mensen zijn.

Hahahahahaha :D
Daar sla je de spijker op zijn kop.

---

Ik denk dat wijzelf God zijn.
Ze zeggen altijd: zoek in jezelf en niet daarbuiten.
Ik denk dat wij idd allang weten hoe de vork in de steel zit,.. maar het ons nu express niet meer herinneren.
Dat voor een les en leer proces waar we in zitten.

er staat in de bijbel dat je een berg kan verzetten naar de zee als je wilt,.. er word levitatie mee bedoelt.
Wij gebruiken maar een klein beetje van onze hersen capiciteit, de rest zijn we vergeten...
quote is musclebear

Berg staat in de Bijbel synoniem voor problemen.
Dus door geloof kan je problemen het hoofd bieden.

Het klopt dat wij maar een klein deel van onze hersenen gebruiken.
Dat is mss ook de reden dat we heel veel
niet snappen.

Het is menselijke trots om alles te willen
beredeneren.
Daarom is het zo moeilijk eenvoudig te geloven.

Als mensen ,waar onder ook ik eens wat minder
zelfgericht waren zouden ze bergen kunnen verzetten
door geloof.
Mss ook wel letterlijke bergen dat weet ik niet.

Dan zijn kleine probleempjes niet meer zo belangrijk want men was
op de ander gericht.

Het klopt niet dat we maar een klein gedeelte van onze hersens gebruiken, dat is weer zo'n mythe die er in geslopen. Hersenweefsel is net zoals als bijna ieder ander weefsel in ons lichaam. Niet gebruiken en het verliest de functie. Enige is dat een groot gedeelte van ons hersens worden gebruikt voor functies van het lichaam, als we die capaciteit zouden aanboren voor ons denkwezen zouden we al snel dood neervallen.

Geloof = geloof en daar houdt het eigenlijk bij op, vooral blijven geloven als je daar voldoening uit haalt maar er is weinig basis te vinden voor het bestaan van een opperwezen. Zeker niet als het woord van God als de waarheid moet worden gezien, de bijbel rammelt namelijk aan alle kanten.

De bijbel rammelt is wel een milde uitdrukking.
De bijbel is VERKRACHT !
Door al die groeperingen die het stuk voor stuk beter wisten/weten.
Ze hebben door de loop der eeuwen het boek veranderd naar hun wil.
Om de mens maar aan zich te binden,.. angst was een wapen van de kerk.
Zo is de pure waarheid vertroebelt.
Ik neem ook alles aan in dat boek, met een grote korrel zout.
Trouwens, iets voor blind aannemen is nooit slim.

ja mss

EricR zei:
Het klopt niet dat we maar een klein gedeelte van onze hersens gebruiken, dat is weer zo'n mythe die er in geslopen. Hersenweefsel is net zoals als bijna ieder ander weefsel in ons lichaam. Niet gebruiken en het verliest de functie. Enige is dat een groot gedeelte van ons hersens worden gebruikt voor functies van het lichaam, als we die capaciteit zouden aanboren voor ons denkwezen zouden we al snel dood neervallen.

Geloof = geloof en daar houdt het eigenlijk bij op, vooral blijven geloven als je daar voldoening uit haalt maar er is weinig basis te vinden voor het bestaan van een opperwezen. Zeker niet als het woord van God als de waarheid moet worden gezien, de bijbel rammelt namelijk aan alle kanten.

Maar de bijbel (trouwens net zoals de thora en koran) is en blijft geschreven door de mens...maar als je de bij alles wat je leest, raad vraagt aan God...dan zal je het wel begrijpen (als het de bedoeling is dat je t al snapt;))...
En kan het blijkbaar niet genoeg zeggen hier, want tzijn er altijd die het niet gezien hebben...
Niet iedereen die zegt dattie gelooft, gelooft ook werkelijk;)

Wrong, Better Dayz, de bijbel en koran zijn geschreven als het Woord van God. Wel opgeschreven door mensen, maar het Woord van God is niet voor tweeerlei uitleg vatbaar. Ook al wordt dat wel gepoogd aangezien door de eeuwen heen bepaalde onvolkomenheden in de Bijbel zijn aangetoond.

Lekker belangrijk.

Religie is zoooooo 1648...... :yawn:

Ik hoop dat Einsteins theorie mbt tijdreizen klopt. Dan kunnen we op n dag al die gekke Christenen, radicale Moslims en kindernkende Gereformeerden 400 jaar terug in de tijd schoppen. :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven