EricR zei:
Nou zijn Gods wegen ondoorgrondelijk volgens degenen die in hem geloven, maar waar is de logica in de plaats van de aarde in het heelal? Volgens Genesis schiep god de aarde in 7 dagen en op 1 van die dagen werden ook alle sterren geschapen, met als belangrijkste ster dan de zon en als belangrijkste hemellichaam de maan. Dit om het verschil tussen dag en nacht te kunnen uit drukken.
Maar waarom is er dan nog een onmetelijk groot heelal bij geschapen. Van zo’n onmetelijke grootte dat in vergelijking een druppel water op aarde minder afstand heeft qua schaal tot de gehele aarde dan de aarde zelf heeft tot de grootte van het heelal. We zijn dus minder dan 1 druppeltje water t.o.v. de schaal van het heelal. Nietiger dan nietig dus, verre van de goddelijkheid die wij volgens de bijbel zouden moeten hebben aangezien we zijn gecreëerd naar zijn evenbeeld.
Waar is de logica om een heelal te scheppen van honderden miljarden melkwegstelsels met daarin wederom honderden miljarden sterren? Toch niet om onze goddelijke status te benadrukken? Want in dat geval is die poging hopeloos mislukt, door waarneming zijn we ons bewust geworden van onze nietigheid. Volgens de bijbel is echter de mens verheven boven alles wat er verder is geschapen en zouden wij er over moeten heersen. Maar hoe kan je in al die nietigheid nou heersen over iets wat je niet eens op de kleinste schaal kan beheersen?
Dit gaat eigenlijk best diep... richting filosofie.
Ik heb wel eens gelezen dat alles geordend is,.. de zon staat precies goed tegenover de aarde, enz.
Als dit alles, dus de aarde, universum, nu eens onderdeel zou zijn van een been van een wezen,... en dat wezen woont ook weer op een soort planeet..
Wij zijn godelijk, er staat in de bijbel dat je een berg kan verzetten naar de zee als je wilt,.. er word levitatie mee bedoelt.
Wij gebruiken maar een klein beetje van onze hersen capiciteit, de rest zijn we vergeten...
Ik geloof wel dat iets een oorsprong heeft en een doel...altijd.
Dus ons leven ook.
Ik kijk misschien te veel startrek en sf in zijn geheel, maar wat ze laten zien vinden ze later meestal ook uit.
Gaat erbij mij wel in dat we straks ruimte reizen maken, door wormgaten vliegen en ruimtestations hebben.
Geloof zelfs dat het al bestaat,buitenaards leven.
En planeten nemen ruimte in beslag.