XXL Nutrition

Christenen zijn juist gevaarlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb jij weer een voordeel Martie, dat laatste zal jou nooit overkomen :D

@ Sage, het is prima om over dat soort zaken na te denken, maar verder zou ik me er weinig van aantrekken. Zaken waar je geen invloed op kan uitoefenen in 99,99% van de gevallen. Het is inderdaad een zieke wereld als je uitgaat van de voorbeelden die jij noemt, maar je moet dan juist de schoonheid van het leven en deze wereld zoeken. Dat is er zeker ook nog genoeg.

SageFrancis zei:
Door dat we niet stilstaan bij zulke gebeurtenissen zal het ons ook niks schelen. Stil staan op z'n tijd is een must. Ik weiger mee te gaan in die roes. Ik wil level-en met mezelf. I want to become... zen!
;)

heb je wel gelijk in, maar ik word helemaal depressief als ik stilsta bij de gebeurtenissen in iran (martelingen) en het doodknuppelen van zeehonden.

Het verschilt gewoon per cultuur, wij zouden niet zo snel iemand door de kopschieten, zo sterk zijn wij mentaal niet, in iran zou je het bijna een hobby kunnen noemen.

En natuurlijk denk je er altijd wel over na maar het heeft verder ook niet veel zin je laat jezelf alleen maar lijden door je gevoelens.

EricR zei:

@ Sage, het is prima om over dat soort zaken na te denken, maar verder zou ik me er weinig van aantrekken. Zaken waar je geen invloed op kan uitoefenen in 99,99% van de gevallen. Het is inderdaad een zieke wereld als je uitgaat van de voorbeelden die jij noemt, maar je moet dan juist de schoonheid van het leven en deze wereld zoeken. Dat is er zeker ook nog genoeg.

Nou zeg :D Maar ik ben ook geen wetenschapper, ik werk zelf dus in het psychiatrische ziekenhuis en wat mij opvalt is dat er heel veel mensen zijn die heel erg slim zijn, en dus ook veel wetenschappers, ik kreeg laatst een site van iemand daar, weet zo niet uit mijn hoofd, maar daar had iemand helemaal onderzocht mbv straling hoe je kanker en reuma kon bestrijden of het waar is weet ik niet (denk het niet) maar dat soort mensen lijden een schizofrenie.

SageFrancis zei:
of je gelooft of niet gelooft, iedereen gaat naar de hel. Iedereen zondigt bij het leven. Niemand is goed.
Als iedereen zo barmhartig was, dan zou de wereld er nu niet zo aan toe zijn.

Ben ik de enige die buiten zichzelf staat en denkt wat een ****ed up wereld dit is? Hoofdtransplanteren van een aapje in belang van de mensheid? Zo'n weerloos beestje... shit.. toen ie bijkwam had hij geen idee wat hem overkomen was.. zal zich waarschijnlijk wel afgevraagd hebben waarom hij zijn lichaam niet meer voelt.. Mensen die een zeehondje doodslaan om zijn vacht? WHAT THE ****12/@#! Mensen die elkaar uitmoorden om een stukje land? Mensen die de wereld echt goed verkrachten door bossen te kappen. Mensen die de zeeen vervuilen. Al dat leed, al dat leed.. bah. En dan ook nog het lef hebben om te gaan geloven. Mensen die joden haten? Mensen die moslims haten? Mensen die elkaar haten? Ik geloof dat er ergens in de evolutie een grondige fout is gemaakt bij het maken van ons DNA. Het kan niet anders. Wat een overheersende ziekte is de mensheid.

Dan zit ik weer eens in de trein en hoor ik andere mensen anderen weer belachelijk maken. Ik ben niet heilig, maar het wordt er mother****ing ingepepert. De hele omgeving is zo :!@

But then again, who cares? Wie geeft mij de garantie dat ik na mijn dood weer 16 zal zijn? God? Hello....? God??

edit:
opgekropte frustratie-> voelt goed om er even uit te gooien.

de wereld is ook niet rechtvaardig, en men wacht ook op de terugkomst van de here Jezus opdat hij deze aarde zal oordelen.
je noemt al die dingen al op, we leven in de eindtijd. het duurt niet lang meer. de weeën zijn er al zoals jezus voorspelde,
oorlog, hongersnood,, de 1e wereld oorlog, de 2e wereldoorlog, anti christenen enorme natuurrampen etc. ,kijk eens naar een voorbeeld als de tsunami. nog nooit eerder voorgekomen op zo een schaal en dat met vele dingen.

en omdat dit niet een rechtvaardige wereld is, kijk ik er ook naar uit, de komst van Jezus.

wat je nou gelooft of niet gelooft.

Zoals Paulus aan de mannen van Athena zei: "God dan verkondigt, met voorbijzien van de tijden der onwetendheid, heden aan de mensen, dat zij allen overal tot bekering moeten komen; omdat Hij een dag heeft bepaald, waarop Hij de aardbodem rechtvaardig zal oordelen door een man, die Hij aangewezen heeft, waarvan Hij voor allen het bewijs geleverd heeft door Hem uit de doden op te wekken" (Handelingen 17:30,31). Jezus is het, "die door God is aangesteld tot rechter over levenden en doden" (Handelingen 10:42 -- Zie ook 2 Timoteüs 4:1).

oh en by the way,

die eindtijd word afschuwelijk. de dingen die zullen gebeuren voor de goddeloze, de toorn van god zal komen over deze aarde !

ik ben christen en ben HELEMAAL niet gevaarlijk.........:D :D :D

Ik denk trouwens dat er geen god bestaat, er is maar 1 ding wat de wereld stuurt en dat is de natuur.

EricR zei:

:thumbs: :thumbup:

voor iedereen die het geloof in jezus als waardeloos beschouwd en niet weet of voelt wat het echt is.....
Ken je Jezus/Wil je Hem kennen? of reageren/denken jullie alleen maar zo door de dingen wat jullie horen en lezen van anderen... ik zou zeggen zoek Hem zelf eens op en ervaar het zelf voordat je zegt waardeloos... ga eens in de bijbel lezen of bid en vraag naar Hem en zeg dat je Hem nodig hebt in je leven, ik weet zeker dat de meeste denken van wat is mijn doel dat ik hier ben en wat gebeurt er als ik dood ga, nou naar de hel hoef je niet te gaan..teminste daar wil ik niet naar toe...en denk niet jullie er ook willen zijn..

Zullen er wel weer mensen reageren van ohh wat een onzin.. heb je weer zo n christen wat een sukkel..nou ik zal je zeggen als er hier 1 sukkel is dan ben jij het wel probeer het eens en je zult zien dat ik gelijk heb..

martie zei:
Ik denk trouwens dat er geen god bestaat, er is maar 1 ding wat de wereld stuurt en dat is de natuur.

en ik denk dat GOD die natuur heeft gemaakt..........

GOD moet wel bestaan, anders zou ik ook geen 6 dagen in de week hoeven te werken, .........toch?:eek:

schumanneke zei:
de wereld is ook niet rechtvaardig, en men wacht ook op de terugkomst van de here Jezus opdat hij deze aarde zal oordelen.
je noemt al die dingen al op, we leven in de eindtijd. het duurt niet lang meer. de weeën zijn er al zoals jezus voorspelde,
oorlog, hongersnood,, de 1e wereld oorlog, de 2e wereldoorlog, anti christenen enorme natuurrampen etc. ,kijk eens naar een voorbeeld als de tsunami. nog nooit eerder voorgekomen op zo een schaal en dat met vele dingen.

en omdat dit niet een rechtvaardige wereld is, kijk ik er ook naar uit, de komst van Jezus.

wat je nou gelooft of niet gelooft.

Zoals Paulus aan de mannen van Athena zei: "God dan verkondigt, met voorbijzien van de tijden der onwetendheid, heden aan de mensen, dat zij allen overal tot bekering moeten komen; omdat Hij een dag heeft bepaald, waarop Hij de aardbodem rechtvaardig zal oordelen door een man, die Hij aangewezen heeft, waarvan Hij voor allen het bewijs geleverd heeft door Hem uit de doden op te wekken" (Handelingen 17:30,31). Jezus is het, "die door God is aangesteld tot rechter over levenden en doden" (Handelingen 10:42 -- Zie ook 2 Timoteüs 4:1).

oh en by the way,

die eindtijd word afschuwelijk. de dingen die zullen gebeuren voor de goddeloze, de toorn van god zal komen over deze aarde !

ik belijd mijn Heer in real life, opdat ik dan rechtstreeks tot de mensen kan spreken..........

hier op een forum is een dergelijk gesprek niet nuttig, iemand die echt wil geloven heeft meer aan een gesprek van mens tot mens;)

klusmier zei:

GOD moet wel bestaan, anders zou ik ook geen 6 dagen in de week hoeven te werken, .........toch?:eek:

haha,

jouw rustdag is dus shabbat ?
maar afgezien daarvan

@ Martie,,

hey,, je denkt dat de natuur de wereld stuurt,

zo krijg je gefrusteerde kereltjes als hitler,,
gelovend dat de sterkste alleen maar zal overleven,, de wet der natuur.

maar jij bent dus vast een evolunist,, in de evolutietheorie gelovend,,

de bigboom,, de wereld draaide en draaide maar,, werd groter en groter,, en toen kwam er ook nog eens water op,, en heey toevallig kwam de aarde ook terrecht waar de zon opgaat voor de dag,, en de maan er is voor de nacht....
ook kwamen er na vele jaren mensen etc .etc.

leugens leugens leugens

Jezus waarschuwde: "En vele valse profeten zullen opstaan en velen zullen zij verleiden. En omdat de wetsverachting toeneemt, zal de liefde van de meesten verkillen. Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden" (Matteüs 24:11-13).

klusmier zei:

Thja, het is maar wat je gelooft, maar gezien de dingen die er gebeuren in de wereld lijkt het me sterk maar aan ene kant kan het allemaal een reden hebben dat het gebeurd, komen we nooit achter.

en als god bestond, hoe zou god onstaan zijn? denk weer door de natuur.

jeremia zei:
voor iedereen die het geloof in jezus als waardeloos beschouwd en niet weet of voelt wat het echt is.....
Ken je Jezus/Wil je Hem kennen? of reageren/denken jullie alleen maar zo door de dingen wat jullie horen en lezen van anderen... ik zou zeggen zoek Hem zelf eens op en ervaar het zelf voordat je zegt waardeloos... ga eens in de bijbel lezen of bid en vraag naar Hem en zeg dat je Hem nodig hebt in je leven, ik weet zeker dat de meeste denken van wat is mijn doel dat ik hier ben en wat gebeurt er als ik dood ga, nou naar de hel hoef je niet te gaan..teminste daar wil ik niet naar toe...en denk niet jullie er ook willen zijn..

Zullen er wel weer mensen reageren van ohh wat een onzin.. heb je weer zo n christen wat een sukkel..nou ik zal je zeggen als er hier 1 sukkel is dan ben jij het wel probeer het eens en je zult zien dat ik gelijk heb..

Nou heb ik de bijbel redelijk vaak doorgelezen, maar als er een boek vol met wreedheden staat tegenover niet gelovigen dan is het de bijbel wel. Ik hang al geen goden aan, maar de bijbel zal me zeker er niet van overtuigen om dat wel te gaan doen.

Hetzelfde gaat trouwens op voor de Koran die net zo goed uitblinkt uit in wreedheden. Alle geschriften toebedeeld aan god of allah zijn niet echt een toonbeeld van tolerantie t.o.v. andersdenkenden. Dus waar is de liefde dan in die boeken? Of moeten we maar de wreedheden vergeten en alleen het mooie zien van die religies?

Historie leert in ieder geval dat de wreedheden van die religies meer van invloed zijn geweest dan het mooie, dus wat mij betreft komt er snel een einde aan die hele poppenkast.

Niet voor niets wordt religie 'The Root of All Evil' genoemd.

klusmier zei:
ik belijd mijn Heer in real life, opdat ik dan rechtstreeks tot de mensen kan spreken..........

hier op een forum is een dergelijk gesprek niet nuttig, iemand die echt wil geloven heeft meer aan een gesprek van mens tot mens;)

ik denk ook dat een forum,,qua dat niet echt heel veel helpt,, maar misschien gaat het groeien bij iemand
bovendien laat ik zo ongeveer zien wie ik ben en wat ik geloof, wat sommige niet eens durven,, omdat ze te bang zijn voor de reacties, maar zij zijn onwetend
ik schaam me niet om te zeggen dat Jezus mijn heer is.

en ja in het echt is het anders.

ik wilde ook alleen maar reageren op dit topic

Maakt ook helemaal niet uit of je wel of niet gelooft. Alle mensen moeten gewoon met elkaar omgaan en elkaar respecteren in wat ze geloven.

En als ik dat zo lees van Eric hoe christenen zich opstellen tegenover niet gelovige vind ik dat niet echt het geval, ook al moet ik zeggen dat ik gelovigen op school heb maar daar valt helemaal niet aan te merken dat ze gelovig zijn, zo moet het zijn, zo hoort het te zijn.

Ik had het over de geschriften Martie, die prediken in principe intolerantie t.o.v. ongelovigen. Maar de gelovigen doen het voorkomen alsof de god en consorten de brenger van liefde zijn.

Dat moeten ze dan maar zeggen tegen allen die vielen uit naam van het geloof, eeuwenlang.

Iedereen moet verder zelf belijden wat men wil, maar niet gaan denken dat ongelovigen op het verkeerde pad zijn beland en dat ook zo gaan uitdragen. Of al het onrecht in de wereld toeschrijven aan een soort van voorbode voor het einde der tijden, want de mens voert al eeuwen oorlog en rampen zijn ook van alle tijden.

EricR zei:
Ik had het over de geschriften Martie, die prediken in principe intolerantie t.o.v. ongelovigen. Maar de gelovigen doen het voorkomen alsof de god en consorten de brenger van liefde zijn.

Dat moeten ze dan maar zeggen tegen allen die vielen uit naam van het geloof, eeuwenlang.

Iedereen moet verder zelf belijden wat men wil, maar niet gaan denken dat ongelovigen op het verkeerde pad zijn beland en dat ook zo gaan uitdragen. Of al het onrecht in de wereld toeschrijven aan een soort van voorbode voor het einde der tijden, want de mens voert al eeuwen oorlog en rampen zijn ook van alle tijden.

ja dat klopt oorlog voert men al eeuwen

maar oorlog was nog nooit zo groot en van wereld belang als in de 1e en vooral 2de wereldoorlog, dat niet alleen, jij bent vast van de generatie die de koude oorlog heeft meegemaakt,, enorm ingrijpend

hier wat zegt jezus over oorlog:

Ook zult gij horen van oorlogen en van geruchten van oorlogen. Ziet toe, weest niet verontrust; want dat moet geschieden, maar het einde is het nog niet. Want volk zal opstaan tegen volk, en koninkrijk tegen koninkrijk" (Matteüs 24:6,7).

bovendien,, het is een feit,,rampen waren nog nooit zo groot,,

Oja trouwens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! schiet me weer iets te binnen:

was het niet 25 mei dat de wereld zou vergaan , was 2 maanden geleden een topic over.

martie zei:
Oja trouwens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! schiet me weer iets te binnen:

was het niet 25 mei dat de wereld zou vergaan , was 2 maanden geleden een topic over.

:roflol: dat hoor je eens in de zoveel tijden...

voorspellingen van niets...

Wat mij altijd opvalt is dat gelovigen altijd de neiging hebben ongelovigen proberen te bekeren. Terwijl je er zelf niet om vraagt, wat is dat toch?
Bij mij weet dat meteen een afkeer op te roepen tegen gelovigen.
Laat mij maar mooi mijn gang gaan en dan laat ik jullie je gang gaan.
Ik laat jullie in je waarde en ik verwacht het zelfde andersom.

Waarom ik dan niet in god geloof?
Het begint al doordat ik van nature erg nuchter en sceptisch ben.
Ze zeggen: zoek god, lees de bijbel en je zult hem vinden.
Kan net zo goed een sprookjesboek gaan lezen want wat er in de bijbel staat zijn ook wel 100 verschillende versies van.
Waar ik wel in geloof is in ons de mensheid wij zijn in staat om ons eigen toekomst te maken. Wel is het zo dat ik geloof dat "god" je steun kan geven en kracht zoals een placebo pil dat kan doen. Alles zit tussen je oren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven