AndroidHealthClinic

Christenen zijn juist gevaarlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
jeremia zei:
voor iedereen die het geloof in jezus als waardeloos beschouwd en niet weet of voelt wat het echt is.....
Ken je Jezus/Wil je Hem kennen? of reageren/denken jullie alleen maar zo door de dingen wat jullie horen en lezen van anderen... ik zou zeggen zoek Hem zelf eens op en ervaar het zelf voordat je zegt waardeloos... ga eens in de bijbel lezen of bid en vraag naar Hem en zeg dat je Hem nodig hebt in je leven, ik weet zeker dat de meeste denken van wat is mijn doel dat ik hier ben en wat gebeurt er als ik dood ga, nou naar de hel hoef je niet te gaan..teminste daar wil ik niet naar toe...en denk niet jullie er ook willen zijn..

Zullen er wel weer mensen reageren van ohh wat een onzin.. heb je weer zo n christen wat een sukkel..nou ik zal je zeggen als er hier 1 sukkel is dan ben jij het wel probeer het eens en je zult zien dat ik gelijk heb..

wat ik me wel eens afvraag:
stel je word geboren en je intellegentie is niet bepaald hoog...de ouders van diegene zijn niet gelovig dus je zal niet gepushd worden om je er in te verdiepen...veel van zulke "simpele" mensen zullen vaak met hetzelfde soort mensen omgaan, dus de kans dat zon iemand in aanraking komt met het geloof is minimaal...
Hoe kan zon iemand op de dag des oordeels nou een eerlijk oordeel krijgen...iemand die wat slimmer is zal er al wat meer over nadenken en iemand waarvan de ouders gelovig zijn komt zowiezo al in aanraking met het geloof...deze mensen hebben toch veel grotere kans om te gaan geloven...Dit is toch niet eerlijk?
Je kan ook niet zeggen dat dit een "erfzonde" is want intelligentie is niet helemaal/gedeeltelijk erfelijk...

Omni20 zei:
Wat mij altijd opvalt is dat gelovigen altijd de neiging hebben ongelovigen proberen te bekeren. Terwijl je er zelf niet om vraagt, wat is dat toch?
Bij mij weet dat meteen een afkeer op te roepen tegen gelovigen.
dat is de taak die ze moeten iutvoeren....

Ik sta wel open voor zulke shit...maar heb nooit zin om met een wildvreemde over die shit te prate...

klaas zei:
stel je word geboren en je intellegentie is niet bepaald hoog...de ouders van diegene zijn niet gelovig dus je zal niet gepushd worden om je er in te verdiepen...veel van zulke "simpele" mensen zullen vaak met hetzelfde soort mensen omgaan, dus de kans dat zon iemand in aanraking komt met het geloof is minimaal...
Hoe kan zon iemand op de dag des oordeels nou een eerlijk oordeel krijgen...iemand die wat slimmer is zal er al wat meer over nadenken en iemand waarvan de ouders gelovig zijn komt zowiezo al in aanraking met het geloof...deze mensen hebben toch veel grotere kans om te gaan geloven...Dit is toch niet eerlijk?
Je kan ook niet zeggen dat dit een "erfzonde" is want intelligentie is niet helemaal/gedeeltelijk erfelijk...

Alle boefjes(ongelovigen) gaan naar de hel en alle zogenaamde engeltjes(gelovigen) naar de hemel. Zoals DBBs hoogste karma mensen ook naar de hemel gaan en anderen niet.

Gaat nergens over....

Ik ga gewoon dood, geen hel of hemel, wormenvoer. Niet meer en niet minder, of ze moeten de fik er in zetten.

Kent iemand nog dat programma met Henny Huisman: zoektocht naar god.
Op veel van zijn vragen kwamen echt zulke vaaaaaaage antwoorden.
Maar heb wel veel moeten lachen vooral toen hij met die dominee een stukje ging varen. Wat een gast. :D

Niet verwacht dat ik dan toch een keer zou posten op dit forum aangezien ik mijn info altijd gewoon opzoek. Maar dit topic vraagt er om :p

Laatst was er zo'n joker aan de deur die zichzelf wilde uitnodigen in mijn huis... toen ik hem vertelde dat ik meer voel voor het idee van de evolutietheorie had ie het niet meer. God heeft namelijk dinosaurussen etc begraven in de aarde zodat mensen die niet goed genoeg waren voor het geloof allemaal achter Darwin aan zouden lopen volgens hem... Ik verzocht hem vriendelijk doch dringen om op te zouten. Maar toen zei die weer dat de kans dat een big bang er voor zorgt dat bepaalde aminozuren ontstaan en levensvormen ontstaan zo klein is dat de hele bigbang onzin is ??? Dus eerst ben ik niet goed genoeg voor zijn sekte en daarna moet hij zijn verhaal kwijt... Ik vroeg hem hoe groot hij de kans achtte dat er iets was wat hij god noemde die op een blauwe maandag ineens die hele club van dieren etc hier neer gegooit heeft. De kronkel in zijn hoofd werd langzamerhand een u-bocht :D Want waar komt zo'n god vandaan? Had hij een fabriek in zijn binnenzak ofzo waar hij de hele rotzooi uitpoepte in 6(?) dagen?
Verder mogen ze lekker geloven wat ze willen als ze mij maar niet lastig mee vallen met hun propaganda machine die al sinds eeuwen door de wereld raast. Geloof lekker in jezelf... of moet je voordat je een setje gaat benchen even om de hulp van god vragen ofzo :duh:

In t geval dat ze niet aan je deur komen kun je altijd nog naar Scheveningen gaan... daar staat zo'n lamlul op de boulevard met een bijbelkiosk.

En over die hardrock... ik denk dat ik maar ff een cd'tje opzet en dan probeer mee te zingen zodat ik meegezogen wordt in satans wereldje. Als ik iets merk zal ik het wel even posten. Soort van lakmoesproef voor bestaan van satan :D

Laatst bewerkt:
schumanneke zei:
het leven in 1 grote waan ? dat leef jij. Goddeloos.

maar ik wil er wel op reageren :D

bovendien Jesus loves you !!

[...]
Wereldse mensen waarderen het offer van Christus niet. "Want velen wandelen ( ik heb het u dikwijls van hen gezegd, maar nu zeg ik het ook wenende) als vijanden van het kruis van Christus. Hun einde is het verderf, hun God is de buik, hun eer stellen zij in hun schande, zij zijn aardsgezind. Want wij zijn burgers van een rijk in de hemelen, waaruit wij ook de Here Jezus Christus als verlosser verwachten, die ons vernederd lichaam veranderen zal, zodat het aan zijn verheerlijkt lichaam gelijkvormig wordt, naar de kracht, waarmede Hij ook alle dingen Zich kan onderwerpen" (Filippenzen 3:19-21).

Vrede,
krijgen we dat weer, een extremist op het forum:D

billiejoe zei:
Niet verwacht dat ik dan toch een keer zou posten op dit forum aangezien ik mijn info altijd gewoon opzoek. Maar dit topic vraagt er om :p

Laatst was er zo'n joker aan de deur die zichzelf wilde uitnodigen in mijn huis... toen ik hem vertelde dat ik meer voel voor het idee van de evolutietheorie had ie het niet meer. God heeft namelijk dinosaurussen etc begraven in de aarde zodat mensen die niet goed genoeg waren voor het geloof allemaal achter Darwin aan zouden lopen volgens hem... Ik verzocht hem vriendelijk doch dringen om op te zouten. Maar toen zei die weer dat de kans dat een big bang er voor zorgt dat bepaalde aminozuren ontstaan en levensvormen ontstaan zo klein is dat de hele bigbang onzin is ??? Dus eerst ben ik niet goed genoeg voor zijn sekte en daarna moet hij zijn verhaal kwijt... Ik vroeg hem hoe groot hij de kans achtte dat er iets was wat hij god noemde die op een blauwe maandag ineens die hele club van dieren etc hier neer gegooit heeft. De kronkel in zijn hoofd werd langzamerhand een u-bocht :D Want waar komt zo'n god vandaan? Had hij een fabriek in zijn binnenzak ofzo waar hij de hele rotzooi uitpoepte in 6(?) dagen?
Verder mogen ze lekker geloven wat ze willen als ze mij maar niet lastig mee vallen met hun propaganda machine die al sinds eeuwen door de wereld raast. Geloof lekker in jezelf... of moet je voordat je een setje gaat benchen even om de hulp van god vragen ofzo :duh:

In t geval dat ze niet aan je deur komen kun je altijd nog naar Scheveningen gaan... daar staat zo'n lamlul op de boulevard met een bijbelkiosk.

En over die hardrock... ik denk dat ik maar ff een cd'tje opzet en dan probeer mee te zingen zodat ik meegezogen wordt in satans wereldje. Als ik iets merk zal ik het wel even posten. Soort van lakmoesproef voor bestaan van satan :D
tsja de bijbel heeft een update nodig...

Sport2000 zei:
krijgen we dat weer, een extremist op het forum:D

ben ik dan ook een extremist omdat ik christen ben, en geloof dat de Heer mijn redder is?

in de liefde komt GOD op de 1e plaats, mijn vrouw op de 2e ( en zij denkt er net zo over).

zonder de mens kun je je wel redden, zonder Jezus niet............dat is namelijk de ENIGE in je leven die je nooit zal belazeren!:D

LEKKER PUH!:cool: :p

ik vergeef mijn vijand.........maar in extreme gevallen knuffel ik iemand in naastenliefde ( halfdood:( )

"wie zonder zonde is werpe de eerste steen"

bekende spreuk: denk er maar eens over na voordat je een ander gaat veroordelen:D :D :D

klaas zei:

aan o.a je overdenkingen hier en je heuse theorie over wat hier boven staat denk ik dat je, vast hier en daar je levensvragen jezelf al hebt afgevraagd.

en ik kan je ook alleen maar als tip geven, zoek en blijf zoeken.
in mijn "levensovertuiging"ervaar ik ook alleen maar dat Jezus de weg is. en dat je zo je vragen voor een groot deel beantwoord zal krijgen.

maar kijk simpelweg omdat ik zelf ook een mens ben.
weet ik ook geen antwoord op alle vragen

maar ondanks dat denk ik dat ook al zul je zo opgevoed zijn als in jouw verhaal, een ieder hoort wel van Jezus in zijn leven. dus stel je voor dat jij op de dag des oordeels dat verhaal hebt geleeft.
dan heb je toch altijd ooit eens in je leven geweten wie Jezus was volgens anderen.
bovendien geloof ik dat Jezus ons beter kent, dan wij onszelf kennen.

dus hij weet toch wel een ieders leven, maar zoals ik nu weer herhaal, dat is eigenlijk een extreme tak ervan (jouw verhaal) maar het feit blijft dan dat je toch ooit van Jezus hebt gehoord.
en waarom heb je jezelf dan niet bekeerd ?

ik was eens zonder God, en mijn leven was heel anders.
ik interesseerde mij ook wel in deze dingen, simpelweg omdat dit misterieus en onbekend was.
maar het is op een bepaalde leeftijd gekomen dat ik tot geloof ben gekomen.
en Jezus nu echt ervaar in mijn leven.

het klinkt als onzin, maar dat is het absoluut niet.

het is ook zo, dat de meeste denken,, oh maar dan moet ik allerlei regeltjes volgen en dan moet ik van alles laten.
ik kan zeggen, als je eenmaal weet hoe sommige dingen zitten, dan wil je niet eens meer zondigen. maar afgezien daarvan, gaat het ook niet om regeltjes. ik zeg niet dat regeltjes helemaal niet uitmaken. maar het gaat meer om de genade en liefde die is gegeven.

Schumanekke, misschien beter dat je het geloof in stilte belijdt en niet iedereen probeert te bekeren. Wat je ook schrijft, ik zal me er echt nooit in kunnen vinden. Dat heeft niks met het nog niet gevonden pad te maken, maar met mijn kijk op de wereld en het ontstaan daarvan.

martie zei:
Het verschilt gewoon per cultuur, wij zouden niet zo snel iemand door de kopschieten, zo sterk zijn wij mentaal niet, in iran zou je het bijna een hobby kunnen noemen.

Denk dat je je daar vies in vergist,gab...

Als hier de orlog uitbreekt en wij allemaal met een wapen lopen schiet ik eerst voordat ik vragen stel en dan richt ik toch echt op je kop.;)

Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat als wij in dezelfde situatie verkeren wij net zoveel beesten tussen ons volk hebben als hun alleen wonen wij in de beschaafde wereld en dat is nou nét het verschil.

schumanneke zei:
ik denk ook dat een forum,,qua dat niet echt heel veel helpt,, maar misschien gaat het groeien bij iemand
bovendien laat ik zo ongeveer zien wie ik ben en wat ik geloof, wat sommige niet eens durven,, omdat ze te bang zijn voor de reacties, maar zij zijn onwetend
ik schaam me niet om te zeggen dat Jezus mijn heer is.

en ja in het echt is het anders.

ik wilde ook alleen maar reageren op dit topic

je hoeft je er ook niet voor te schamen: zoals je zelf al laat blijken.........

wees blij dat de Heer je redder is; geen stress meer, geen problemen, want Jezus is degene die je niet in elke valkuil laat lopen..........je moet er alleen wel voor open staan ( en dat zijn er helaas nog veel te weinig):rolleyes:

PRIJS DE DAG !! ( morgen kan het over zijn)

schumanneke zei:
aan o.a je overdenkingen hier en je heuse theorie over wat hier boven staat denk ik dat je, vast hier en daar je levensvragen jezelf al hebt afgevraagd.

en ik kan je ook alleen maar als tip geven, zoek en blijf zoeken.
in mijn "levensovertuiging"ervaar ik ook alleen maar dat Jezus de weg is. en dat je zo je vragen voor een groot deel beantwoord zal krijgen.

maar kijk simpelweg omdat ik zelf ook een mens ben.
weet ik ook geen antwoord op alle vragen

maar ondanks dat denk ik dat ook al zul je zo opgevoed zijn als in jouw verhaal, een ieder hoort wel van Jezus in zijn leven. dus stel je voor dat jij op de dag des oordeels dat verhaal hebt geleeft.
dan heb je toch altijd ooit eens in je leven geweten wie Jezus was volgens anderen.
bovendien geloof ik dat Jezus ons beter kent, dan wij onszelf kennen.

dus hij weet toch wel een ieders leven, maar zoals ik nu weer herhaal, dat is eigenlijk een extreme tak ervan (jouw verhaal) maar het feit blijft dan dat je toch ooit van Jezus hebt gehoord.
en waarom heb je jezelf dan niet bekeerd ?

ik was eens zonder God, en mijn leven was heel anders.
ik interesseerde mij ook wel in deze dingen, simpelweg omdat dit misterieus en onbekend was.
maar het is op een bepaalde leeftijd gekomen dat ik tot geloof ben gekomen.
en Jezus nu echt ervaar in mijn leven.

het klinkt als onzin, maar dat is het absoluut niet.

het is ook zo, dat de meeste denken,, oh maar dan moet ik allerlei regeltjes volgen en dan moet ik van alles laten.
ik kan zeggen, als je eenmaal weet hoe sommige dingen zitten, dan wil je niet eens meer zondigen. maar afgezien daarvan, gaat het ook niet om regeltjes. ik zeg niet dat regeltjes helemaal niet uitmaken. maar het gaat meer om de genade en liefde die is gegeven.
juist ja. . . maar iig is god 1 of 3? is jezus god of de zoon van god? :o

klaas zei:
tsja de bijbel heeft een update nodig...

dat is grappig

vele profetieën zijn steeds in de toekomst gericht,

paar voorbeelden:

kijk naar het oude testament, die de komst van Jezus o.a voorspeld

of de apokalyps/openbaring van Johannes, die ver in de toekomst kijkt, en in een profetie verteld over de terugkomst van de here.

maar dat niet alleen heel de bijbel slaat op nu

qua naastenliefde, qua barmhartigheid, etc. etc.

de bijbel is allendaags

schumanneke zei:
het leven in 1 grote waan ? dat leef jij. Goddeloos.

het is jammer dat mensen zoals jij jezelf voor de gek houden, en niet weten wat dit leven waard is of wat er aan het gaande is.
regelrecht geloven zij in de leugens van de satan.

wat jij gelooft of wat je niet gelooft.
zal MIJ een zorg zijn.

Schijnbaar maakt het je dus wel uit en ik vind dat je respectloos omgaat met mensen die niet geloven.

de wereld is ook niet rechtvaardig, en men wacht ook op de terugkomst van de here Jezus opdat hij deze aarde zal oordelen.
je noemt al die dingen al op, we leven in de eindtijd. het duurt niet lang meer. de weeën zijn er al zoals jezus voorspelde,
oorlog, hongersnood,, de 1e wereld oorlog, de 2e wereldoorlog, anti christenen enorme natuurrampen etc. ,kijk eens naar een voorbeeld als de tsunami. nog nooit eerder voorgekomen op zo een schaal en dat met vele dingen.

dit klopt imo niet. al sinds jaar en dag heersen er oorlogen. Juist in de tijd van Jezus was het 1 en al oorlog met die romeinen die de aarde probeerden te veroveren. En juist toen waren er anti christengroepen. Ik denk zelfs dat er in deze tijd de meeste tolerantie heerst! Overstromingen en natuurrampen waren er vroeger absoluut zeker ook, alleen nu hoor je ervan. ten eerste omdat je in deze tijd leeft, en ten tweede door de media die er veel meer aandacht aan besteden.

en omdat dit niet een rechtvaardige wereld is, kijk ik er ook naar uit, de komst van Jezus.

oh en by the way,

die eindtijd word afschuwelijk. de dingen die zullen gebeuren voor de goddeloze, de toorn van god zal komen over deze aarde !

Dus jij kunt nu mensen die niet christelijk zijn verschrikkelijk naar beneden halen en toch die toorn van god ontwijken, terwijl mensen die niet in god geloven maar wel goede dingen doen deze toorn wel krijgen.

daarnaast zijn er verschillende soorten mensen die niet geloven:

- zij die er nooit mee opgevoed zijn
- zij die wel geloofd hebben maar door een bepaalde gebeurtenis niet meer geloven, en soms zelfs tegen een geloof keren
- zij die een ander geloof aanhangen.

Deze mensen moeten dus allen even de toorn over zich heenkrijgen terwijl je helemaal niet weet hoeveel goeds ze wel niet voor de wereld gedaan kunnen hebben.

de bigboom,, de wereld draaide en draaide maar,, werd groter en groter,, en toen kwam er ook nog eens water op,, en heey toevallig kwam de aarde ook terrecht waar de zon opgaat voor de dag,, en de maan er is voor de nacht....
ook kwamen er na vele jaren mensen etc .etc.

leugens leugens leugens

bepaal jij even......

Alles wat je hier uitkraamt getuigd van een erg bekrompen houding richting andere (vooral atheisische) geloven. Volgens mij ben jij enorm bang voor god en het "eindoordeel" en probeer je op deze manier het "eindoordeel" te ontlopen of zo

Normaal heb ik helemaal niets tegen christenen en het christelijk geloof, zolang ze maar niet met dit soort uitspraken komen dat mensen die niet geloven de toorn van god over zich heen zullen krijgen.

Belachelijk en getuige van erg weinig respect voor de medemens, terwijl dat toch jezus zijn bedoeling zou zijn geweest.

bovendien laat ik zo ongeveer zien wie ik ben en wat ik geloof,
ik wilde ook alleen maar reageren op dit topic

Amen!

Testo zei:
Denk dat je je daar vies in vergist,gab...

Als hier de orlog uitbreekt en wij allemaal met een wapen lopen schiet ik eerst voordat ik vragen stel en dan richt ik toch echt op je kop.;)

Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat als wij in dezelfde situatie verkeren wij net zoveel beesten tussen ons volk hebben als hun alleen wonen wij in de beschaafde wereld en dat is nou nét het verschil.
agree:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven