XXL Nutrition

Christenen zijn juist gevaarlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
KaLe zei:
Triest dat mensen elke het elke keer weer moeten zeggen dat ze negatieve karma hebben gekregen..
hehehe, lachen man. ik heb al 4 keer negatieve karma gekregen met teksten als: Goede post! en 100% mee eens! :roflol:
het gaat om de boodschap. ;)

Telkens als ze wat tegen me zeiden, zei ik weer "Ik geloof in mezelf!".
whahahaha lmao!

De Buddha komt nog het meeste in de buurt van mijn definitie van Verlosser.
Jezus, Mohammed, God of Allah zeker niet. De volgelingen van die verlossers zijn mij iets te gewelddadig, haatdragend en hypocriet.

30 pagina's over god, nog even en we hebben onze eigen bijbel hier.

SuperKnurft zei:
30 pagina's over god, nog even en we hebben onze eigen bijbel hier.
die hebben we al, het gare hanenhok :D

Ik vind het jammer dat mijn vragen over het geloof, de vragen die ervoor zorgen dat ik niet in een God kan geloven, nog steeds onbeantwoord zijn.

Lauw zei:
Dus jij gelooft in God omdat je daarvoor in het hiernamaals een beloning ontvangt?
Dat impliceert dat je niet van God houdt als er geen beloning tegenover zou staan?

Toch jammer dat je niet mijn hele post citeerd
maar alleen gedeelte wat jou goed uitkomt.

Ik zei nl ook dat ik genoeg van God ervaren heb om te weten dat Hij bestaat.

Lauw zei:
die hebben we al, het gare hanenhok :D

Ik vind het jammer dat mijn vragen over het geloof, de vragen die ervoor zorgen dat ik niet in een God kan geloven, nog steeds onbeantwoord zijn.

Wat wil je weten?
Ben natuurlijk ook niet alwetend maar vraag maar raak.

jaja

en iedereen doet alles uit egoisme als je het zo bekijkt...
ik probeer te leven volgens Zijn regels uit liefde om wat Hij me dagelijks geeft (o.a. de mogelijkheid om te gaan trainen:P), en omdat Hij alles vergeeft (zolang je maar beseft dat hetgeen waar je spijt van hebt verkeerd was)...

jacoba zei:
Ik zei nl ook dat ik genoeg van God ervaren heb om te weten dat Hij bestaat.
Daarmee beantwoord je nog steeds mijn vraag niet (vandaar ook dat ik het niet citeerde).

Want ik weet bijvoorbeeld ook dat Bush bestaat, maar ik respecteer hem niet.

ik zal mijn vraag anders formuleren:

Als er geen eeuwig leven was, als er dus geen beloning volgt maar ook geen bestraffing. Als er dus gewoon niks is na de dood, leef je dan altijd nog volgens de leefregels van je geloof? Houdt je dan nog steeds van God?
Of houdt je alleen van God als er een beloning tegenover staat (de hemel) en / of onder dreiging van straf (de hel).

Ik vraag dat omdat ik denk dat nogal wat gelovigen hypocriet zijn. Ik denk dat heel veel gelovigen alleen geloven omdat ze bang zijn voor straf en/of omdat ze een beloning willen.

Uiteraard zeg ik niet dat jij ook zo bent!

edit:@ Jacoba de vragen zijn eigenlijk vrij simpel:

- Als God van ons houdt waarom heeft hij dan een aarde gecreeërt waarin intens leed een vast gegeven is?

Want niet al het leed wordt veroorzaakt door de menselijke vrijheid. Denk bijvoorbeeld maar eens aan het systeem van roofdier-prooidier. Of parasiet-gastheer. Dat zijn systemen die inherent zijn aan onze aarde. En het is een systeem waarbij het roofdier of de parasiet gedwongen wordt leed aan te richten omdat anders het roofdier of de parasiet de hongerdood sterft. Hetzelde geld voor ziektes. Er zijn legio voorbeelden van goede mensen die zeer geliefd zijn in hun omgeving, maar die toch een ziekte krijgen die een langzame pijnlijke dood bewerktstelligd. Er is zoveel nutteloos lijden waar wij mensen geen enkele invloed op hebben, dat ik niet kan geloven in een God die van ons houdt.

En verder heb ik nog wat logische bezwaren, maar mijn kennis daarover is nog zo beperkt dat ik vrees dat ik daar geen goede discussie met je over kan voeren.

Laatst bewerkt:
Zelda zei:
Bijkomend probleem is voor iemand die zou willen geloven: wat hij dan moet geloven? Hebben de katholieken gelijk? Of de protestanten? Of de moslims? Of hebben ze allemaal een beetje gelijk en maakt het dus bijna niet uit wat je doet en laat omdat elk geloof weer iets anders voorschrijft?

Als je rationeel nadenkt kan je het beste zeggen 'ik geloof wel dat er iets is', want als je te specifiek wordt dan heb je grote kans dat je na je dood verkeerd blijkt te hebben gegokt en ga je alsnog naar de hel. :(

Kan iemand mij uitleggen hoe ik bepaal of god danwel allah mijn verlosser is? :dunno:

Juist, een beetje het Inteligent Design concept, dat idee trekt mij meer en meer
Ik geloof zowieso dat er een hogere kracht moet zijn
Of die nou spiritueel of fysisch is i dont know

Je kunt het ook zo bekijken: Als god nou zoveel ultieme wijsheid heeft, dus onvoorstelbaar veel, dan kan hij toch ook wel begrijpen dat er gewoonweg te weinig (concrete) bewijs is om het allemaal te geloven???
En zelfs dan om ons zulke gruwelijke straffen te geven voor die onwetenheid?
Noem ik geen ultieme wijsheid

Ook een reden voor mij om te geloven is
omdat ik weet dat ik zonder Hem niks van mijn leven
kan maken.
Hij helpt juist in moeilijke tijden.
Maar dan moet ik Hem natuurlijk wel zoeken
en dan vind ik.

Ook als ik het leuk heb is Hij daar.
Hij geeft bescherming en levensvreugde.
Zonder Hem had ik er al een einde aan gemaakt.

haleluja houdt dit topic nog op over die bezigheidstherapie

Lauw zei:
Daarmee beantwoord je nog steeds mijn vraag niet (vandaar ook dat ik het niet citeerde).

Want ik weet bijvoorbeeld ook dat Bush bestaat, maar ik respecteer hem niet.

ik zal mijn vraag anders formuleren:

Als er geen eeuwig leven was, als er dus geen beloning volgt maar ook geen bestraffing. Als er dus gewoon niks is na de dood, leef je dan altijd nog volgens de leefregels van je geloof? Houdt je dan nog steeds van God?
Of houdt je alleen van God als er een beloning tegenover staat (de hemel) en / of onder dreiging van straf (de hel).

Ik vraag dat omdat ik denk dat nogal wat gelovigen hypocriet zijn. Ik denk dat heel veel gelovigen alleen geloven omdat ze bang zijn voor straf en/of omdat ze een beloning willen.

Uiteraard zeg ik niet dat jij ook zo bent!

Goede vraag hoor.

Ik ben er achtergekomen op een gegeven moment dat ik
mijn leven niet verder kan leven zonder God.

Te veel problemen waar ik geen uitweg voor zag.
Toen ben ik God gaan zoeken en gevonden en dat was een spiraal omhoog
voor mij.
Ben de dingen anders leren zien door de bijbel heen en door wat ze in de kerk vertelden.

Ben daardoor best wel verandert en een aangenamer mens geworden voor mezelf
en voor anderen.

Okee ik geeftoe dat ik eerst tegen de lamp
moest lopen om te beseffen dat ik God nodig heb.

Kan zijn dat iemand dat hypocriet vind maar 12 jaar
na mijn bekering ben ik nog steeds een gelovige.

Ik begrijp dat jij denkt dat mijn opvattingen over het leven grotendeels
gevormd is door de Bijbel en de kerk.
Waarschijnlijk is dat ook zo want ik probeer te leven volgens zijn principes.

Oh en mijn eigen mening over homocoïtusualiteit????
Mij maakt het niks uit wat een ander doet.
Maar de bijbel is daar duidelijk over en aangezien ik volgens die
principes wil leven is het voor mijn leven absoluut not don en nog wat
ook toen ik nog niet geloofde ,vond ik het ook niks voor mij ben
pure hetero maar ieder zijn heug.

En God heecft ieder de vrijheid gegeven volgens Zijn princiopes te leven ja dan nee.

@Lauw Ik kan me wel voorstellen sommige vragen ie je stelt.
Ik ben niet wereldvreemd.

jacoba zei:
Ook een reden voor mij om te geloven is
omdat ik weet dat ik zonder Hem niks van mijn leven
kan maken.
Hij helpt juist in moeilijke tijden.
Maar dan moet ik Hem natuurlijk wel zoeken
en dan vind ik.

Ook als ik het leuk heb is Hij daar.
Hij geeft bescherming en levensvreugde.
Zonder Hem had ik er al een einde aan gemaakt.
Het geloof an sich is wat dat betreft iets fantastisch. Het geeft mensen hoop en zekerheid. En het is nooit voor de volle 100% te bewijzen dat God niet bestaat (totdat je doodgaat, maarja, dan kan je lastig inloggen op DBB om een lange neus naar al die atheïsten te maken :D). Dus wat dat betreft zit je gebakken.

Wat mij kotsmisselijk maakt is dat religie meestal gebruikt wordt als een machtsmiddel. En de hypocrisie van veel gelovigen maakt ook de spreekwoordelijke Satan in mij los.:D

ja

Lauw zei:
Het geloof an sich is wat dat betreft iets fantastisch. Het geeft mensen hoop en zekerheid. En het is nooit voor de volle 100% te bewijzen dat God niet bestaat (totdat je doodgaat, maarja, dan kan je lastig inloggen op DBB om een lange neus naar al die atheïsten te maken :D). Dus wat dat betreft zit je gebakken.

Wat mij kotsmisselijk maakt is dat religie meestal gebruikt wordt als een machtsmiddel. En de hypocrisie van veel gelovigen maakt ook de spreekwoordelijke Satan in mij los.:D

Maar daar ben je echt niet alleen in...ik zie ook veel hypocrisie om mij heen...
mensen die zeggen dat ze geloven, maar er ver van af handelen;)...
en het zijn die mensen die het geloof een slechte naam geven...

@Lauw

Je vraag is eigenlijk waarom heeft God deze
wereld gemaakt zoals hij is met al zijn verdriet en leed????

Toen God de aarde creerde was Hij volmaakt.
Alles was goed naar zijn plan met alles er op en er aan zonder ziekte verderf enz.

Maar de duivel was al gevallen en op de aarde geworpen met als doel
Adam en Eva te testen omdat God nooit meer zo een opstand
wil als die geweest is.
Lucifer de mooiste van alle engelen en heerser over de muziek
werd trots en wilde aanbidding voorzich zelf ipv voor God.
eenderde van de engelen heeft hij misleid en dat zijn nu de demonen.
(Ik snap wel dat dit wazig klinKT)
God wierp de duivel en zijn aanhangers op de aarde.
Hij heeft het toegelaten dat de duivel Adam en Eva mocht verleiden.
En dat deed hij met succes.

Toen kwam de zondeval dat verhaal ken je Adam luisterde liever naar de duivel ipv naar God en daarmee maakte Adam de duivel als zijn heer.
Zonder dit te willen natuurlijk.

Eerder had God Adam heerschappij gegeven over de aarde.
Met de zonde gaf Adam zijn heerschappij die hij had aan de duivel.

Dus God gaf de heerschappij maar Adam gaf het weg.

Ja en zo komt het dat alle ellende in de wereld is.

Het wereldsysteem word geheerd door de duivel die ziekte
ellende en oorlog geeft.

Daarom kwam Jezus naar de aarde om wie wil te behouden voor Hem.

Hij gaf ons dus een aanbod of we laten ons leven heersen door het wereldsysteem oftewel de duivel of door God dmv Jezus.

Ik hoop dat je het begrijpt.
Wat je niet begrijpt wil ik wel proberen te verduidelijken.

the better dayz zei:
Maar daar ben je echt niet alleen in...ik zie ook veel hypocrisie om mij heen...
mensen die zeggen dat ze geloven, maar er ver van af handelen;)...
en het zijn die mensen die het geloof een slechte naam geven...

Ja mee eens heb je mijn voorgaande stukken gelezen die gaan ook daarover.

Ok, genoeg. Ik stop bij deze met het volgen van deze thread.

:spam: :spam: godddd :spam: :spam: :orly: :yarly:

Lauw zei:

@lauw er bestaat geen geloof zonder werken.
geloof zonder werken is op zichzelf genomen dood.
Dat betekend dat men er wel naar moet leven en handelen.
En er niet maar op los leven.

Er is vergeving voor wie oprecht spijt heeft en zich bekeerd.
Niet voor diegenen die elke dag bij God komen met
dezelfde zonden en niet de moeite nemen zich te bekeren.
Die steeds onder die goddelijke douche moeten staan
en zich vervolgens weer met zonde inlaten.
Ik snap dat je je stoort aan dit soort mensen.

the better dayz zei:
DANK AAN DJ_****IN' PHREAK...
Geeft er hier ooit iemand negatieve karma...bedankt eikeltje...
zelfs als ik het niet akkoord ben geef ik nog goeie karma...KLEIN KIND!
:mad: :mad: :fu:

:edit: nu moest ik hem ook slechte karma geven, he?!
:fu:
Voor het feit dat je durfde te zeggen dat mensen (zoals mijn moeder) dood gaan aan kanker vanwege eventuele zonden van henzelf of anderen, zou ik je eigenlijk liefst echt dood schoppen. Helaas weet ik niet wie je bent, dus is dit mn enige middel om mijn ongenoegen te laten blijken. Voor je eigen bestwil: blijf anoniem.

mods: mocht dit een waarschuwing/ban waardig zijn, dan zal ik daar niet moeilijk over doen. Soms is het het waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven