AndroidHealthClinic

Christenen zijn juist gevaarlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lauw zei:
@ Kale: NaarHouse was lachen man, lekker een bak koffie drinken. ik kon het altijd wel waarderen dat ze me wilden redden uit de klauwen van Lucifer. En echt opdringerig vond ik ze niet.

haha, ik heb wel eens helemaal wappie in die bus gezeten en heb toen al hun koek op zitten vreten. Maar ik had zo'n droge bek, dat als ik praatte ik echt korrels/stof aan het sproeien was. Ik was ook zo ongelovelijk wazig en ze dachten echt dat ik bezeten was ofzo (ook een beetje geacteerd om ze te shockeren :D ). Telkens als ze wat tegen me zeiden, zei ik weer "Ik geloof in mezelf!".

check deze oude EO docu maar eens (House or Heaven).

[Link niet meer beschikbaar]

Vooral op het einde komen die Naar House lui erin terug. Word zelfs een gozer overgehaald om een bijbel te kopen (en trapt erin). Ik vind die kerel zeker wel opdringerig.

Tegenstrijdig :

Psalm 78:69
Hij bouwde zijn heiligdom, hoog als de hemel,
en zette het vast als de aarde, voor eeuwig.
Psalm 102:26-27

26 Vóór alle tijden hebt u de aarde gegrondvest,
de hemel is het werk van uw handen.
27 Zij zullen vergaan, maar u houdt stand,
zij zullen als kleren verslijten,

Voor eeuwig of toch vergankelijk? En dat dus alleen al in Psalmen.

Jeremia 3:12

Roep tegen het noorden:
Kom terug, ontrouw Israël – spreekt de HEER –,
dan zal ik mijn woede laten varen,
want ik ben vol genade,
niet eeuwig duurt mijn toorn
– spreekt de HEER.
Matteus 25:46
Hun staat een eeuwige bestraffing te wachten, de rechtvaardigen daarentegen het eeuwige leven.’

Een God die kan vergeven of een onvergeeflijke God?

2 Kronieken 6:1
Toen sprak Salomo: ‘HEER, u hebt gezegd dat u in een donkere wolk wilde wonen

1 Timoteus 16

Hij alleen is onsterfelijk en hij woont in een ontoegankelijk licht; geen mens heeft hem ooit gezien of kan hem zien. Aan hem zij de eer en de eeuwige kracht. Amen.

Licht aan of licht uit?

Kan nog wel meer tegenstrijdigheden naar boven halen, Bijbel staat er aardig vol mee.

Deuteronomium 22:28-29

28 Als iemand betrapt wordt met een meisje, een maagd die nog vrij is, 29 dan moet de man die zich aan het meisje heeft vergrepen vijftig sjekel zilver aan haar vader betalen. Bovendien moet hij met haar trouwen en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden, omdat hij haar onteerd heeft.

Dus ten eerste moet je je niet laten betrappen, maar wordt je betrapt met een maagd waar je je aan vergrijpt dan kan je dat afkopen met 50 shekel. Mag hopen dat er geen inflatie correctie moet worden toegepast, anders ben je voor € 9,- redelijk goedkoop uit.

Wat voor tegenstrijdigheden :rolleyes:
Psalm 78:69 gaat over de hemel, en dat daaronder over de aarde...dussss:p
En tuurlijk vergeeft God wie echt spijt heeft, maar hij moet rechtvaardig zijn voor de mensen die nooit moeite gedaan hebben om goed te leven...
En derde....WAAAA?bedoel licht aan of licht uit...das toch een grapje he;)

meh

EricR zei:

Dus ten eerste moet je je niet laten betrappen, maar wordt je betrapt met een maagd waar je je aan vergrijpt dan kan je dat afkopen met 50 shekel. Mag hopen dat er geen inflatie correctie moet worden toegepast, anders ben je voor € 9,- redelijk goedkoop uit.

Daarom moet je de Bijbel e.d dus niet te serieus nemen...ZE ZIJN 2000 JAAR GELEDEN GESCHREVEN:P

Maar ik denk dat je het wel snapt....;)

ZE ZIJN 2000 JAAR GELEDEN GESCHREVEN en die bullshit geloven we nu nog anno 2006

Zette het vast als de aarde, voor eeuwig. Beiden voor eeuwig dus!

Die tweede is vrij duidelijk, vergeven als het God uitkomt

Die derde, er staat toch duidelijk dat God volgens het ene boek in licht wil wonen en volgens het andere in een donkere wolk.

EricR zei:
Tegenstrijdig :

[ Jeremia 3:12[/B]

Matteus 25:46

Een God die kan vergeven of een onvergeeflijke God?

In het oude testament was er nog geen jezus. Door Jezus is er een brug geslagen tussen God en de mensen. Door Jezus kun je vergeven worden. Dat weet ik dan weer wel omdat ik christelijk ben opgevoed.:D

the better dayz zei:
Daarom moet je de Bijbel e.d dus niet te serieus nemen...ZE ZIJN 2000 JAAR GELEDEN GESCHREVEN:P

Maar ik denk dat je het wel snapt....;)

Er zijn genoeg gelovigen die het woord van God niet zien als iets interpreteerbaars. Het zou De Waarheid moeten zijn en moet zeker wel serieus genomen worden.

Wat heb je trouwens aan een boek dat je maar op bepaalde punten serieus kan nemen, precies op de punten die bepaalde gelovigen uitkomt?

EricR zei:

:roflol:

Niet echt...alledrie...maar nu snap ik hoe jij het ziet...
en ik kan het ergens wel verstaan, maar ik heb voor mezelf al uitgemaakt dat God bestaat...door dingen die ik meegemaakt heb in mijn leven;)...

Peoples zei:
In het oude testament was er nog geen jezus. Door Jezus is er een brug geslagen tussen God en de mensen. Door Jezus kun je vergeven worden. Dat weet ik dan weer wel omdat ik christelijk ben opgevoed.:D

1 probleempje met die stelling, de onvergeeflijke quote komt uit het Nieuwe Testament en de vergeeflijke quote uit het Oude Testament.

DANK AAN DJ_****IN' PHREAK...
Geeft er hier ooit iemand negatieve karma...bedankt eikeltje...
zelfs als ik het niet akkoord ben geef ik nog goeie karma...KLEIN KIND!
:mad: :mad: :fu:

:edit: nu moest ik hem ook slechte karma geven, he?!
:fu:

Laatst bewerkt:
Bijkomend probleem is voor iemand die zou willen geloven: wat hij dan moet geloven? Hebben de katholieken gelijk? Of de protestanten? Of de moslims? Of hebben ze allemaal een beetje gelijk en maakt het dus bijna niet uit wat je doet en laat omdat elk geloof weer iets anders voorschrijft?

Als je rationeel nadenkt kan je het beste zeggen 'ik geloof wel dat er iets is', want als je te specifiek wordt dan heb je grote kans dat je na je dood verkeerd blijkt te hebben gegokt en ga je alsnog naar de hel. :(

Kan iemand mij uitleggen hoe ik bepaal of god danwel allah mijn verlosser is? :dunno:

Het is dezelfde God hoor, maar iedereen (lees: mensen) moet er zijn eigen verhaaltje aan geven;)...dus geen religie, gewoon geloof (in 1 God)...

the better dayz zei:
Het is dezelfde God hoor, maar iedereen (lees: mensen) moet er zijn eigen verhaaltje aan geven;)...dus geen religie, gewoon geloof (in 1 God)...

Ok, fair enough, maar ik vrees dat de meeste gelovigen het hierover niet met jou eens zijn.

En nu ga ik naar mn werk, toedels.

the better dayz zei:
DANK AAN DJ_****IN' PHREAK...
Geeft er hier ooit iemand negatieve karma...bedankt eikeltje...
zelfs als ik het niet akkoord ben geef ik nog goeie karma...KLEIN KIND!
:mad: :mad: :fu:

:edit: nu moest ik hem ook slechte karma geven, he?!
:fu:

Triest dat mensen elke het elke keer weer moeten zeggen dat ze negatieve karma hebben gekregen..

Ik weet niet wat ik nu amusanter vind om te lezen. Het voorgekauwde gebrabbel van een geprogrammeerd dametje of het lekkere positieve eo sfeertje van een gelovige tiener die er op staat dat je de bijbel niet serieus neemt.

ok

Klaaswitz zei:
Ik weet niet wat ik nu amusanter vind om te lezen. Het voorgekauwde gebrabbel van een geprogrammeerd dametje of het lekkere positieve eo sfeertje van een gelovige tiener die er op staat dat je de bijbel niet serieus neemt.

Niet serieus...ik neem hem heel serieus...maar niet letterlijk...;)

P.S:Sry, maar had gewoon nog geen slechte karma gehad...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven