MuscleMeat

Chronische Schouder Blessure?

backinghetto

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
70kg
Vetpercentage
20%
Goedenavond allemaal,

Ik heb mij geregistreerd omdat ik enig advies zoek tegen dit zeurende schouder blessure.

Klachten:
- Stijfe en krakende schouders, elleboog, vingers als ik wakker wordt, het wordt minder gedurende dag.
- Tijdens het lopen is mijn traps volledig gespannen automatisch waardoor ik mijn schouders amper voel het lijkt alsof het van iemand anders is.
- Zeer achterlopende schouders, slechte doorbloeding zelfs in de zomer kan ik niet meer een t-shirt buiten lopen krijg het koud tot aan men elleboog.
- Mijn schouders kan ik niet met normale gewichten trainen ik krijg alleen maar steek.
- Stijve nek
- Als ik 2 weken stop met trainen moet ik alles weer rustig opbouwen anders krijg ik meteen zware schouder klachten.

Belangrijk om te weten:
Ik ben 20 jaar, toen ik 14 jaar was had ik een schouderblessure.(pezen)
Ik ben naar de huisarts geweest die heeft mij weer verwezen naar de fysiotherapeut. De fsyiotherapeur zei dat mijn lichaam heel lenig is en dat mijn schouder niet goed vast zit aan mijn schouderkom en dat ik RC oefeningen moet gaan doen. Ik deed dit 1 maand lang mijn klachten begonnen te verminderen het voelde heel goed aan. Maar nadat ik gestopt was kreeg ik alle klachten weer terug. Ik ben bang dat het chronisch is.
Ik heb het nu al 6 jaar ik weet geen raad. Ik ben al naar de reumatalogie afdeling geweest die keek alleen of er een botbreuk was hij heeft meer dan 10 fotos gemaakt en hij kon niks zien.

Mijn vraag aan jullie:
Wat denken jullie dat het is? en welke deskundige raden jullie mij aan?
terug naar men fysio? sportarts of foto van mijn pezen /zenuwen?
weet geen raad meer.

alvast bedankt, ik ben echt onder stress omdat ik het al zo lang heb.
als ik met lichte gewichten train wordt de pijn veel minder maar als ik stop komt het meteen terug. na het douchen voelt alles goed aan maar na een paar uur is alles weer stijve. ik heb een actieve levensstijl ik werk 38 uur bijna nooit achter de computer. ik wandel veel.

dank u

Ik kijk graag of ik online kan ondersteunen bij het zoeken naar een diagnose of passend beleid, maar met de diversiteit aan symptomen die je opsomt is dat niet mogelijk. Het gegeneraliseerde karakter ervan legitimeert wel het zoeken naar iets systemisch (hetgeen eerder is gedaan door te verwijzen naar een reumatoloog). Mijn advies: terug het circuit in bij een 'live' hulpverlener. Neem daarbij in overweging dat je met het benaderen van een nieuwe hulpverlener het risico loopt de reeds gedane diagnostische stappen nog eens te moeten herhalen. Soms is het dus 'handiger' om met dezelfde hulpverleners het pad verder te bewandelen. In elk geval veel succes.

Laatst bewerkt:
he bro, zou je niet gewoon ff langs de doc gaan ipv 999internet heros zoals ik raad te plegen?

hey, ik kom niet met een advies maar heb beetje zelfde klachten. Zoals ontzettend snel pijn aan schouders en vooral dat geknakkende schouders wat zo irritant is tijdens trainen. T voelt alsof je het verkeerd doet.

Ik trainde eerst mijn schouders eigenlijk nooit, heb bijna heel jaar geen schouders getraint en alleen maar borst vooral (bench press). Ik had super snel lasten van zuur in me schouders maar nu is dat de laatste weken wel weggegaan. Ik train nu ook mijn schouders, misschien moet je rug ook goed trainen, die helpen ook met schouder oefeningen. Ik kan nu schouder oefeningen rond 20kg, weet niet hoe hoog bij jou is?

Ik had daarna wel ontzettende knakkende schouders maar geen pijn ofzo.

Wat kan helpen om aan schouders te beginnen is dat je echt heel goed warm bent, dat je al bijvoorbeeld maximum kracht heb ingezet bij bench press, ben je lekker warm en heb je geen last bij schouder oefening.

Terug
Naar boven