AndroidHealthClinic

Chubby maakt nieuwe start

jeroen65940

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
120kg
Hey even voorstellen ik ben Jeroen jongen van 20 jaar.

Om maar meteen direct te zijn.
Ben een nog al stevig gebouwde jongen.
Vroeger niet makkelijk gehad (zoals veel mensen).
En sins 1 jaar besloten alles te veranderen aan me zelf en leven wat me niet beviel.
Dus ben ik ook gaan sporten maar merk aanmezelf dat ik het soms nog lastig vindt dit te doen.
Bang dat mensen naar me staren en me raar aan kijken.
Ook vindt ik het soms moeilijk omdat k niet altijd goed weet wat te doen.

Iedereen met advies ervaringen alles is welkom.

Gr Jeroen.

Weeg jij 120kilo?

Bang dat mensen staren en kijken tja ....kan ik inkomen.
Maar je bent toch bezig met jezelf, je lichaam te veranderen en meer in shape te komen?

Mensen kijken nu eenmaal, maar onthoud dat er ook heel erg veel mensen zijn die kijken met respect voor dat je de stap hebt gemaakt en nu hard bezig bent.
Als je niet goed weet wat te doen stel vragen aan de mensen om je heen. Laat zien dat je graag wilt en interesse hebt in wat je moet of kan doen. Want dat heb je.

Ook hier op het forum kan je je vragen stellen als backup en voor af en toe een duwtje in de goede richting.

Dus,
je bent al bezig je stelt je vragen al. Ga zo door
Komt goed.

Weest trots!
Go For It.
Succes.

• Topic Starter Topic Starter
Heel erg bedankt man.

Helpt heel erg ter motivatie v
Thnx.

Goed dat je hebt besloten je kwaliteit van leveren te verbeteren. Er zijn genoeg voorbeelden op dit forum te vinden van mensen die het roer drastisch hebben omgegooid op een bepaald punt. Ik ben er zelf één van: ik wilde gewoon gezonder worden, stoppen met roken en veel te veel ongezonde rotzooi eten.

Als advies kan ik je meegeven:
  • Stel jezelf realistische doelen en schrijf ze op. Dat kunnen zowel korte- als lange termijn doelen zijn.
  • Maak een voedingsschema en houdt je eraan, maar laat wel ruimte om af en toe eens de teugels te laten vieren. Je bent geen robot. Zo zal je het beter volhouden.
  • Kies een beproeft trainingsschema en blijf dat volgen. Als beginner zal je waarschijnlijk het meeste hebben aan schema's als Stronglifts 5x5, Starting Strength of Greyskull LP. "Maatjes" om je heen die het over chestday hebben zou ik in deze fase nog maar even negeren.
  • Hou in een log (schriftje of whatever) bij wat hoe iedere training verloopt. In de trainingslogs op dit forum kun je zien hoe mensen dit bijhouden.
  • Mensen om je heen zullen commentaar hebben en je zelfs (onbewust) van je pad af willen brengen. Laat ze lekker. Vaak komt het omdat ze zelf niet bereid zijn of zelfs in staat zijn een verandering in hun levensstijl te bewerkstelligen. Je doet het voor jezelf en nooit voor een ander.
  • Veranderingen komen soms razendsnel, maar er zijn ook tegenslagen. Onthou dat het een marathon is en geen sprint.

Zomaar wat zaken die het hopelijk wat gemakkelijker maken. Succes, man!:)

EDIT:
Oh ja en dit even lezen uiteraard:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/startersguide-voor-beginnende-sporters-378470/

Goed dat je hebt besloten je kwaliteit van leveren te verbeteren. Er zijn genoeg voorbeelden op dit forum te vinden van mensen die het roer drastisch hebben omgegooid op een bepaald punt. Ik ben er zelf één van: ik wilde gewoon gezonder worden, stoppen met roken en veel te veel ongezonde rotzooi eten.

Als advies kan ik je meegeven:
  • Stel jezelf realistische doelen en schrijf ze op. Dat kunnen zowel korte- als lange termijn doelen zijn.
  • Maak een voedingsschema en houdt je eraan, maar laat wel ruimte om af en toe eens de teugels te laten vieren. Je bent geen robot. Zo zal je het beter volhouden.
  • Kies een beproeft trainingsschema en blijf dat volgen. Als beginner zal je waarschijnlijk het meeste hebben aan schema's als Stronglifts 5x5, Starting Strength of Greyskull LP. "Maatjes" om je heen die het over chestday hebben zou ik in deze fase nog maar even negeren.
  • Hou in een log (schriftje of whatever) bij wat hoe iedere training verloopt. In de trainingslogs op dit forum kun je zien hoe mensen dit bijhouden.
  • Mensen om je heen zullen commentaar hebben en je zelfs (onbewust) van je pad af willen brengen. Laat ze lekker. Vaak komt het omdat ze zelf niet bereid zijn of zelfs in staat zijn een verandering in hun levensstijl te bewerkstelligen. Je doet het voor jezelf en nooit voor een ander.
  • Veranderingen komen soms razendsnel, maar er zijn ook tegenslagen. Onthou dat het een marathon is en geen sprint.

Zomaar wat zaken die het hopelijk wat gemakkelijker maken. Succes, man!:)

EDIT:
Oh ja en dit even lezen uiteraard:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/startersguide-voor-beginnende-sporters-378470/

Hier sluit ik me ook bij aan.

Mooi stukkie Starx.

Terug
Naar boven