MuscleMeat

Columniste Ebru Umar mishandeld

• Topic Starter Topic Starter
Leuk altijd: Opsporing Verzocht. Droger en duidelijker kunnen de feiten niet gebracht worden: 9 van de 10 keer 'de dader heeft een licht getinte huidskleur...'

Maar we blazen alles zó op joh, niks an 't handje, slaap lekker.
Maar we dwalen een beetje af. Het gaat erom dat het duidelijk is waarom mevrouw de columniste is geslagen en maakt voor de 46943ste keer duidelijk dat bepaalde bevolkingsgroepen eerde geneigd zijn naar geweld te grijpen vooral als het om vrouwen gaat en dan 't liefst met meer dan één.

Is that so? :orly:

http://www.opsporingverzocht.nl/zaken/20060411/den_haag_poging_vrijheidsberoving_vrouw.asp

Signalementen daders
Dader 1: is de man die haar beetpakte. Een lichtgetinte man van ongeveer 25 – 30 jaar, ca. 1.80 meter lang, een fors postuur, kort zwart glad haar, een ovaal gezicht met opvallend dikke wenkbrauwen.

http://www.opsporingverzocht.nl/zaken/20060404/rotterdam_gewapende_overval_op_tabakszaak.asp

Dader 1 (kwam als eerste binnen en had het mes)
Lichtgetinte, vermoedelijk Marokkaanse, jongen; 16-17 jaar; ong. 1.75 mtr

Dader 2
Lichtgetinte, vermoedelijk Marokkaanse, jongen; 16-17 jaar en ong. 1.65 mtr lang. Hij droeg een donkere muts; donkere jas en donkere broek.

http://www.opsporingverzocht.nl/zaken/20060321/harindxveld_giessendam_gewapende_overval_tankstation.asp

Dader
Blanke man; 25-35 jaar; circa 1.85 mtr lang; normaal postuur; vermoedelijk blond haar en lange bakkebaarden; smal gezicht met ingevallen wangen en een opvallend brede neus. Hij droeg die dag een rode wollen muts; voor zijn mond een lichtkleurige sjaal; een zwarte kort jas met een capuchon met grijze binnenvoering en een vale, ruimzittende spijkerbroek met daar omheen een brede riem. De man sprak gewoon Nederlands en probeerde aardig te zijn tegen zijn slachtoffer.

http://www.opsporingverzocht.nl/zaken/20060321/den_haag_schietpartij.asp

Dader 1 (kwam als eerste binnen en greep de vrouw)
Donkergetinte man; slank postuur en een ringbaardje. Hij droeg een donkere jas met capuchon en een spijkerbroek.

Dader 2 (de schutter)
Getinte man; 35-40 jaar; circa 1.90 mtr lang; kort kroeshaar en een rond gezicht. Ook hij droeg een donkere jas en een spijkerbroek.

http://www.opsporingverzocht.nl/zaken/20060228/gorkum_gewapende_overval_campanile_hotel.asp

Signalement daders
Beide daders hadden een grijs vuurwapen bij zich en waren blank en zo tussen de 25-35 jaar. De grootste van hen werd geschat op 1.95 mtr en had een stevig tot fors postuur. Zijn handlanger zou zo’n 1.85-1.90 mtr lang zijn geweest en had een normaal postuur

http://www.opsporingverzocht.nl/zaken/20060228/den_haag_steekpartij.asp

Signalement dader
Man met lichtgetinte huidskleur, vermoedelijk van Noord-Afrikaanse of Zuid-Europese afkomst; 20-30 jaar; circa 1.75 mtr lang; normaal postuur en zwart krullend haar. Hij droeg een grijs overhemd met lange mouwen en met een groot ruitmotief en een donker...

http://www.opsporingverzocht.nl/zaken/20060214/dordrecht_steekpartij.asp

Signalement nog gezochte dader
Somalische man met een donkere huidskleur; rond de 20 jaar en ongeveer 1.90 mtr lang. Hij droeg een halflange donkerkleurige jas met capuchon met bontkraag; een blauwe spijkerbroek en witte sportschoenen.

http://www.opsporingverzocht.nl/zaken/20060214/den_haag_fransman_na_vechtpartij_neergeschoten.asp

Signalement daders
Alledrie de mannen zijn van Marokkaanse, dan wel Noord-Afrikaanse afkomst en ongeveer 25 jaar oud. Twee van hen zijn rond de 1.90 meter lang en hadden een stevig postuur, maar dit kan ook komen omdat ze een dikke jas droegen. De derde man was rond de 1.80 meter lang en iets dikker dan de andere twee. Alledrie droegen ze donkere kleren en zeker twee van hen droegen een jas met een capuchon. Mogelijk is tijdens dit schietincident ook één van de daders gewond geraakt

http://www.opsporingverzocht.nl/zaken/20060207/dordrecht_gewapende_woningoverval.asp

Signalement daders in het huis
Dader 1 (was niet vermomd en had het pistool): Negroïde man (niet bruin, maar echt diep zwart); circa 25 jaar; 1.75-1.80 mtr lang; normaal postuur; zwart kort haar; donkere ogen; zeer mooi gebit. Hij droeg donkere kleren en sprak accentloos Nederlands. Dader 2: Negroïde man (met diep bruin tot zwarte kleur); 20-25 jaar); 1.75-1.80 mtr lang en een tenger postuur. Hij droeg een zwarte wollen bivakmuts en eveneens donkere kleren

http://www.opsporingverzocht.nl/zaken/20060124/den_haag_steekpartij.asp

Signalementen
Dader: Blanke jongen; circa 20 jaar en blond tot donkerblond haar. Hij droeg een donkere jas met daaronder een witte trui met capuchon; een wit petje waar de capuchon van de trui overheen was getrokken; blauwe spijkerbroek en lichte
schoenen.

http://www.opsporingverzocht.nl/zaken/20051220/20051220_leiden_overval_abnamro.asp

Dader
Blanke man; 30-40 jaar; 1.80-1.85 mtr.. Hij droeg een donkere broek; korte donkere jas; donkere muts. Voordat de dader de bank verliet riep hij ‘amai’, een Belgische klaagkreet

http://www.opsporingverzocht.nl/zaken/20051213/wassenaar_zware_mishandeling_vrachtwagenchauffeur.asp

Auto + signalement daders
De daders reden in een witte bestelbus, mogelijk een Citroën Berlingo of een Renault Kangoo. Waarschijnlijk zit er in het nummerbord iets van de cijfers 41 en/of de letters NX. Een combinatie van beiden is ook mogelijk. Dader 1: Blanke man; circa 25 jaar; ong. 1.80 mtr lang; normaal postuur en kort donkerblond haar. Hij droeg een donker bomberjack; zwarte broek en witte gymschoenen. Dader 2: Blanke man. Hij droeg een blauw trainingspak

http://www.opsporingverzocht.nl/zaken/20051122/zwijndrecht_gewapende_overval_kruidvat.asp

Dader 1
Was de leider en zat naast de bestuurder dit was een man met een donkergetinte huidskleur; 20–30 jaar; ca. 1.70 mtr lang. Hij droeg een legergroen bomberjack waarbij aan de linkerkant een bruin stiksel of merkje zat; zwarte trui, waarvan hij de capuchon over zijn hoofd had getrokken; blauwe spijkerbroek; sportschoenen; bivakmuts; zwarte leren handschoenen. Hij sprak Nederlands met een buitenlands accent.

Dader 2
De bestuurder van de bus. Een blanke man; 20–30 jaar; 1.80–1.85 mtr lang; slungelachtig, mager postuur. Hij droeg donkere kleren; bivakmuts; zwarte leren handschoen

http://www.opsporingverzocht.nl/zaken/20051108/rotterdam_gewapende_overval_in_trein.asp

Signalement daders
De daders zagen er allemaal ongeveer hetzelfde uit: een donkere huidskleur; ca. 18 jaar; 1.60–1.70/1.75 mtr. lang en een normaal tot slank postuur. Ze hadden alle vier een gekleurde sjaal om en droegen zwarte halflange jassen, waarvan twee met en twee zonder een capuchon. Vermoedelijk komen de daders uit Rotterdam.

http://www.opsporingverzocht.nl/zaken/20051108/dordrecht_aanranding_zwangere_vrouw.asp

Dordrecht
Blanke man; circa 40 jaar; ongeveer 1.90 mtr lang; breed en krachtig postuur en glad, donkerblond, kort haar. Hij droeg een lichtblauwe jas, een parkamodel.

http://www.opsporingverzocht.nl/zaken/20051101/pijnacker_straatroof.asp

Dader
Jonge man; lichtgetinte huidskleur; kort geknipt, donker krullend haar. Hij droeg een donkere jas en donkere broek met daaronder witte gymschoenen. Hij droeg een donkerblauw petje. De politie denkt dat de man uit Delft of omgeving komt.

http://www.opsporingverzocht.nl/zaken/20051004/bergambacht_serie_snelkraken.asp

Dader
Blanke man; 25-35 jaar; circa 1.80 mtr lang; normaal tot slank postuur; kort donker haar dat van opzij en achter opgeschoren was en hoekige jukbeenderen. Hij droeg donkere kleren, waaronder een jas met capuchon en spijkerbroek. Wat aan de man opviel was dat hij een specifiek loopje had, te vergelijken met een loopje van een snelwandelaar: rechtop, met z’n kont naar achteren en de armen in 90 graden bewegend. Misschien loopt hij altijd zo, of het kwam door de klap van het ongeluk.

licht 8 28,57%
donker 9 32,14%
getint 1 3,57%
blank 10 35,71%

totaal 28

Even alle lopende zaken gekozen in Zuid Holland, als iemand zich geroepen voelt om andere provinices uit te pluizen. Be my guest.

Het is dus wel redelijk eerlijk verdeeld tussen onze licht getinte criminele medemens, donkere criminele medemens en de blanke criminele medemens.

Ik tel idd ook 10 blanken en 18 niet-blanken. Ik wil niet flauw zijn, maar de kans is groot dat bij die 10 blanken een aanzienlijk deel oost-europees/joegoslavisch is, valt helaas niet te achterhalen. Maar zelfs als ze echt allemaal Hollands waren vind ik het nog steeds alarmerend.

Wel bedankt voor de moeite iig. :)

Blank is blank, anders staat er wel Slavisch uiterlijk bij.

EricR zei:
Blank is blank, anders staat er wel Slavisch uiterlijk bij.

Ik zie het verschil vaak niet hoor tussen een Pool of Hongaar en een Nederlander, zeker niet bij een vluchtige blik.

Dat er géén enkele blanke voorkomt in Opsporing Verzocht is nergens gezegd, dus dat je weer met voorbeelden aankomt die anders laten zien zijn het de uitzonderingen die de regel bevestigen ;)

Yeah really.

In de documentaire waarin Opsoring Verzocht z'n zoveeljarig bestaan vierde kwam dacht ik nog dit issue aan bod over 'de veel lichtgetinte verschijningen'. Daarin werd dit gewoon bevestigd, dat ze merendeels niet-blanke daders/verdachten laten zien de laatste jaren. Is gewoon een feit en dat hoeft niemand te verstoppen.

Je zegt 9 van de 10 keer, dat blijkt dus niet zo te zijn. Is een bakerpraatje dat al sinds een jaar of 10 de ronde doet. Als dat namelijk zo is dan moeten de gevangenissen ook overbevolkt worden door die groep. Dat is dus ook niet aan de orde.

On-topic, die gasten die Umar hebben mishandeld moeten ze keihard aanpakken.

Of het nou 60, 70 of 90% is, het blijft véél te veel voor een groep die maar 10% van de bevolking uitmaakt, dat is het hele punt. Draai er nou niet omheen.

Ik draai nergens omheen, ik houd alleen niet van verdraaiing van feiten. Mogelijke redenen voor voorkomen van bepaalde criminaliteit bij bepaalde groepen heb ik al meerdere malen aangeduid.

Wat Umar overkwam is op mindere schaal vergelijkbaar met wat gebeurde met Theo van Gogh, dat valt wel te duiden richting een bepaalde groep en ook is de oorzaak goed te duiden. Intolerantie tegenover de vrijheid van meningsuiting, maar het 1 (voorkomen van meer criminaliteit bij bepaalde groepen) en het andere (intolerantie tegenover vrijheid van meningsuiting) heeft verder weinig met elkaar te maken.

Ze maken nog geen 6% uit van de NL bevolking en zijn verantwoordelijk voor in verhouding wel héél veel criminaliteit.

In mijn stad is onlangs een prettig onderzoek gehouden dat geen gefronsde wenkbrauwen opleverde: Antilliaanse en Marokkaanse jongeren vormen een enorme kleine minderheid maar zijn verantwoordelijk voor het merendeel van de gepleegde feiten. En de mensen maar zeggen dat de media zaken opblaast.

In de Baarsjes zijn er gewoon HEEL veel marokkanen. Ik heb er zelf een tijd gewoond en een hele scriptie geschreven over de marokkaanse jeugd daar.

Link naar de diversiteit in de Baarsjes. Ik vraag me echt af wat die wethouders bezielt om zoveel niet-westerse allochtonen bij elkaar te plaatsen. Dat is vragen om problemen.

[Link niet meer beschikbaar]

'Allochtoon pleegt drie keer vaker misdrijf'
Allochtonen plegen ruim drie keer zo vaak een misdrijf als autochtonen. Vooral allochtone jongeren vertonen crimineel gedrag. Dat staat in een nog vertrouwelijk onderzoek waar CDA-minister Piet Hein Donner (Justitie) om heeft gevraagd.

Dat meldde RTL Nieuws gisteravond. Het Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatie Centrum (WODC) onderzocht op verzoek van Donner het omstreden verband tussen etniciteit en criminaliteit.

Er is weliswaar geen direct verband tussen ras en crimineel gedrag, maar in 37 procent van de strafzaken is de verdachte van allochtone afkomst, concludeert het WODC.

Jongeren
Onder jongeren is dit cijfer nog hoger. In de leeftijdsgroep van 12 tot 17 jaar blijkt dat Joegoslaven ruim vier keer (4,1) en Marokkansen 3,5 keer zo vaak strafbare feiten plegen als autochtonen. Antillianen in die leeftijdsgroep gaan ruim twee keer (2,3) zo vaak in de fout.

In de groep tussen 18 en 24 jaar scoren Marokkaanse jongeren nog hoger. Zij begaan 4 tot 4,5 keer zoveel strafbare feiten als hun autochtone leeftijdsgenoten.

Minister Donner zei in het RTL Nieuws geschokt te zijn, maar de uitkomsten komen voor hem niet als een complete verrassing. 'Het is niet zo dat ik geen beeld heb van de strafrechtspleging.'

(Elseviers 2005)

tja....:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

edit:dubbel

Laatst bewerkt:
DBC01 zei:
Wat ga je doen, Cohen op z'n fl**ker geven? :D

Leuke link trouwens: http://www.turksenhomo.nl/article.php/cohen_marokkaanse_jongens_geweld

Erg leuke voor Sage. Zijn het in dit geval wéér een stelletje losers Sage, of gewoon wéér dezelfde bevolkingsgroep.....
Ze zitten ook óveral tussen en steeds op een negatieve manier. Nee, niet verwonderlijk dus dat het Nederlandse volk het vaker heeft over Marokkanen dan Turken of Surinamers. Het intrigeert mij mateloos wat zo'n bevolkingsgroep er nou toe drijft om iedere keer weer te gaan rellen bij homo's, herdenkingen etc., daar moet toch een reden voor zijn. Wat mij betreft krijgen ze de prijs 'Zij met de minste opvoedingswaarden meegekregen'
.
Deze is inderdaad fun, maar moet ik mij verantwoordelijk voelen voor mijn mede allochtonen die weigeren mee te werken? Voel jij je verantwoordelijk voor een dief die van nederlandse afkomst is? Van een crimineel van nederlandse afkomst? Ik niet. Er zijn zat voorbeelden die ik kan noemen dat nederlanders zich elders niet aanpassen, maar als ik die noem ben ik een mierenneuker en probeer ik zaken te verdraaien:rolleyes:.
Er staat in het bericht niks over een bevolkingsgemeenschap dbc, er staat iets over jongeren/jongens.

Dbc, heb je niet door dat dit zich alleen afspeelt in rotterdam, amsterdam, (denhaag?)... het is echt regionaal. Het is plaatselijk, en dat kan beter plaatselijk opgelost worden, want om alleen marokkanen er op aan te spreken is geen doen.

Hierna kom je vanzelf weer terug op de vraag, hoe kan het dat iemand een ander persoon slaat vanwege een mening? Hoe zorg je ervoor dat die persoon dat niet meer doet. Laat hem maar brommen.
Je leest dus niet dat problemen ontken, maar ik zie dit als een regionaal probleem.
DBC, de oorzaak heb ik reeds genoemd, ontken jij dat dat de oorzaak is(die van omgeving/opvoeding/buurt)? Wat is de oorzaak volgens jou als ik vragen mag?

Wederom weer een alleszeggende post van EricR. Het zijn echt altijd fabeltjes die rond gaan en dat mensen het van horen-zeggen hebben.

'Zo'n bevolkingsgroep', als je nou eerst een loslaat dat het niet de hele groep betreft ben je al een heel stuk verder. Het is een vaststaand feit dat er binnen bepaalde groepen meer rotte appels aanwezig zijn, maar ik zal zelf nooit een heel bevokingsgroep of volk er op aankijken omdat er een gedeelte van die groep zich misdraagt. Tevens eis ik niet van de welwillenden dat ze de acties van die rotte appels luid afkeuren, daar heb ik het recht niet toe.

Had een behoorlijke lang posting gemaakt vanmiddag, maar de server ging op zijn gat toen ik die postte. Strekking was, dat voor een groot gedeelte het inplaatsingbeleid fout is geweest zo'n 20 tot 30 jaar geleden. Daar plukken we nu nog de zeer zure vruchten van. De kat op het spek binden door bijna alle nieuwkomers in te plaatsen in de wijken met in die tijd zeer goedkope woningen heeft er nu toe geleid dat je wijken hebt met 80% of meer aan allochtonen. Waarbij die wijken voor de komst van de eerste immigrant al vrij slechte wijken waren met hoge criminaliteit.

Woonde zelf in een wijk waar zeker 80% van de jeugd op het criminele pad was, van jongs af aan. Toen waren het overwegend Nederlanders in die (probleem)wijken, nu zijn het overwegend de allochtonen die voor ellende zorgen. Het casuale verband zal niet 100% zijn, maar dat er een verband is dat staat vast.

EricR zei:
'Zo'n bevolkingsgroep', als je nou eerst een loslaat dat het niet de hele groep betreft ben je al een heel stuk verder. Het is een vaststaand feit dat er binnen bepaalde groepen meer rotte appels aanwezig zijn, maar ik zal zelf nooit een heel bevokingsgroep of volk er op aankijken omdat er een gedeelte van die groep zich misdraagt. Tevens eis ik niet van de welwillenden dat ze de acties van die rotte appels luid afkeuren, daar heb ik het recht niet toe.

Had een behoorlijke lang posting gemaakt vanmiddag, maar de server ging op zijn gat toen ik die postte. Strekking was, dat voor een groot gedeelte het inplaatsingbeleid fout is geweest zo'n 20 tot 30 jaar geleden. Daar plukken we nu nog de zeer zure vruchten van. De kat op het spek binden door bijna alle nieuwkomers in te plaatsen in de wijken met in die tijd zeer goedkope woningen heeft er nu toe geleid dat je wijken hebt met 80% of meer aan allochtonen. Waarbij die wijken voor de komst van de eerste immigrant al vrij slechte wijken waren met hoge criminaliteit.

Woonde zelf in een wijk waar zeker 80% van de jeugd op het criminele pad was, van jongs af aan. Toen waren het overwegend Nederlanders in die (probleem)wijken, nu zijn het overwegend de allochtonen die voor ellende zorgen. Het casuale verband zal niet 100% zijn, maar dat er een verband is dat staat vast.

Probleem is ook met de meeste dat ze zelf al aangeven dat ze fout zitten
Ze zeggen jongeren...maar ook bevolkingsgroep
Dat klopt dus niet
Ik vraag me af hoeveel % criminelen er zijn als ze berekeningen maken voor bv de 23jarigen en ouder onder de allochtonen

In het kort: De ontkenning dat er door een kleine groep allochtonen méér misdaden worden gepleegd dan de hele autochtone groep bij elkaar zegt toch al genoeg? En waarom zwijgt men zo lief als BigTony aankomt met een rapport wat het gewoon onderstreept?

Wat er in het bericht van bigtony staat ontkent toch ook niemand?

De ontkenning door Cohen bedoel je dan? Of de vermeende ontkenning, want Cohen duidt toch ook de zaken meestal wel aan. Hier wordt verder niks ontkend. Wat Bigtony plaatst valt niet te ontkennen, maar dat maakt nog niet dat 90% van de criminaliteit door een bepaalde groep wordt gepleegd. Rekenen is toch niet zo moeilijk?

Er wordt overigens nooit ingegaan op het argument over probleembuurten, wat toch ook wel opvallend is.

Ik sta volledig achter de stelling dat wat de regering heeft gedaan, het bij elkaar zetten van nieuwkomers, een verkeerde is geweest.
Toch kun je niet zeggen dat dat crimineel gedrag veroorzaakt.

Als er nog één nationaliteit vre-se-lijk aan elkaar kleft in het buitenland zijn het de Hollanders wel. Van Belgie tot Spanje, overal hun eigen wijkje, taaltje, winkeltjes en klit-groepjes. Ik stoorde me er in Spanje enorm aan al die jaren. Je zag ook niemand 'vooruit' komen in de omgeving (qua taal leren en gewoontes enzo) het blééf Hollands.

Maar om nou te zeggen dat ze met z'n alleen es crimineel gingen worden nou nee. De buurtproblemen veroorzaken aanpassingsproblemen en taalproblemen maar de criminaliteit zit er van tevoren al in. Ik denk dat het te maken heeft met de strenge maatschappij en sociale controle waar ze vandaan komen (in Marokko word je zó opgepakt) en de vrijheid van leven die er hier is.

Je kunt mensen die een strenge maatschappij gewend zijn nu eenmaal niet in een vrije maatschappij neerzetten en verwachten dat zse zich op een prettige manier aan de regels houden: Ze lopen over je heen want straf volgt er niet of nauwelijks. Dat hoor je toch zo vaak Marokkanen en Antillianen zeggen: Dat strafstelsel hier is een lachertje, wij doen wat wij willen.

Terug
Naar boven