XXL Nutrition

Combineren van kracht training en cardio..

sakata

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
9
Lengte
1m80
Massa
106kg
Hallo,

ik had een vraagje over kracht training en cardio.

Ik wil gaan afvallen dus ik wil kracht training combineren met cardio. Ik had gelezen dat de vetverbranding pas na 20 minuten cardio opgang komt. Ik ging de afgelopen vakantie 1, 1,5 uur kracht training daarna minimaal half uurtje cardio (hardlopen) en dit wil ik zo'n 4 keer per week doen. Nu zegt een vriend van mij dat ik beter 2 dagen kracht training kan doen en die andere 2 volop cardio. Nu weet ik niet echt wat ik moet gaan doen, daarom dacht ik of jullie mij konden helpen...

alvast bedankt!

Ik zou als ik jou was HIIT gaan googlen. Ook wel high intension interval training.

HIIT wordt door veel mensen geprezen, naar mijn mening is het wel een stuk "zwaarder" dan rustige cardio en daardoor misschien lastiger gemotiveerd te blijven. Maar dat zal persoonlijk zijn.

30 minuten je hartslag rond de 150 houden werkte voor mij prima.

Ik ben vorig jaar afgevallen door 25-30 minuten cardio na een workout van 45 min. 3 day split. Ging prima, 4 maanden, 96kg naar 88kg bij 1m92. Daarbij verbaasde me het hoe weinig massa ik kwijt was in verhouding met het jaar ervoor toen ik ook doorging met krachttraining, maar vooral minder ging eten.

Ik denk dat je vriend aangeeft om cardio apart te doen omdat je al 1-1,5 uur krachttraining doet... Anders zit je al snel 2 uur in de sportschool wat de meeste mensen niet als prettig ervaren.

Mijn advies is dus korter en intenser trainen, binnen een uur af te ronden en vervolgens een half uurtje zweten. Als je van plan bent 4x per week te gaan moet dat makkelijk lukken.

Good luck, en maak foto's ter motivatie ;)

HIIT gaat wel hard.. Ik zou het wel combineren met gewone cardio. Je krachttraining lage herhalingen aanhouden, veel sets. Succes.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allemaal!

Ben nu meer op mijn voeding aan het letten dus dat komt wel goed.
Was trouwens voor de kerstvakantie 97 kg, en nu ben ik 7 kilo lichter :p verschil is te merken, en denk ook niet echt dat het mijn spieren "aantast" omdat ik steeds meer kracht krijg.

Vandaag trouwens uurtje hardgelopen, 8,5 km/h, ik wil mijn hartslag rond de 150 houden voor de optimale vetverbranding, dit lukte ook het hele uur, maar toen ik de cooling-down deed zag ik opeens dat mijn hartslag 178 was ?
Daar schrok ik eigenlijk wel een beetje van..

Terug
Naar boven