Fitness Seller

complete beginneling

Wez87

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
79kg
Vetpercentage
20%
na jaren interesse in het bodybuilden wil ik er eindelijk eens mee starten en er echt voor gaan. Heb al wat door het forum heen gelezen, maar doordat ik er letterlijk niks van ken is dat allemaal zeer moeilijk te begrijpen. de oefeningen ken ik niet bij naam. en qua voeding weet ik er ook al niet veel van.

zoals ik al zei wil ik er echt voor gaan, dus dacht ik om elke werkdag te trainen. Behalve op dinsdag aangezien dat 'n dag is dat ik vast 1000m ga zwemmen (ook nog maar sinds kort)

hoe en wat kan ik best trainen ? hoelang per dag ? en hoevaak per week ?

Je moet doen wat jouw het beste uitkomt en waar je je het lekkerst bij voelt...

Lees de sticky's..Er staat bij de oefeningen sectie een sticky met voorbeeld oefeningen en de uitvoering erbij..Kijk rond..Als je bijvoorbeel drie dagen wilt gaan trainen, staan er genoeg voorbeelden op de site...De meeste zijn hier denk ik gemiddeld rond een uur aan het trainen per dag...

Als je wat in elkaar hebt gezet post het dan..Dan komt er gegarandeerd genoeg commentaar tot je een goed schema hebt..Maar verwacht hier niet dat iemand alles voor gaat zitten kauwen...

Succes!!

na jaren interesse in het bodybuilden wil ik er eindelijk eens mee starten en er echt voor gaan. Heb al wat door het forum heen gelezen, maar doordat ik er letterlijk niks van ken is dat allemaal zeer moeilijk te begrijpen. de oefeningen ken ik niet bij naam. en qua voeding weet ik er ook al niet veel van.

zoals ik al zei wil ik er echt voor gaan, dus dacht ik om elke werkdag te trainen. Behalve op dinsdag aangezien dat 'n dag is dat ik vast 1000m ga zwemmen (ook nog maar sinds kort)

hoe en wat kan ik best trainen ? hoelang per dag ? en hoevaak per week ?

Welkom,
Je ken er letterlijk niks van en daardoor is het moeilijk te begrijpen?

:rolleyes: Geen sportschool in je buurt waar je kan trainen?
:rolleyes: Elke werkdag behalve op dinsdag? trainingschema maken.
:rolleyes: hoe en wat en waar en hoelang? Wat denk je zelf?

:)

in de sportschool kunnen ze je wel wat vertellen ja
en rippetoe zou ik mee beginnen , gain je hard op!

in de sportschool kunnen ze je wel wat vertellen ja
en rippetoe zou ik mee beginnen , gain je hard op!

Je gooit hier wel met rippetoe, maar hij weet nog niets van schema's etc...
Je kunt het beste beginnen met het bekijken van standaard BB oefeningen. Die kan je terugvinden op http://www.exrx.net/
Standaardoefeningen zijn : Deadlift, Bench Press, Squats, Military Press,...

Daarna kan het beste beginnnen met 6 maanden o.i.d. naar een sportschool te gaan om zo een goede techniek te leren.
Daarna kun je ervoor kiezen om in de sportschool te blijven of thuis te gaan trainen.
Over het verschil tussen machines en dumbbells/barbell : Je groeit sneller met dumbbells/barbell omdat dat compound is, dwz dat je meerdere spieren per oefeningen aanspreekt.
Als je hiervoor een goed schema wilt kan het beste zoeken op muscleandstrength

Succes!

Terug
Naar boven