MuscleMeat

complexe KH's na de training

Balboa18

Competitive Bodybuilder
Waardering
2
Hoeveel eten jullie daarvan na je training ( in de avond) ?
Is daar een bepaald percentage van je aantal carbs van per dag?

nee niet echt
wel voor de training
het liefst zo veel mogelijk kan je lekker ietsje langer doorgaan

• Topic Starter Topic Starter
Maar je hebt toch ook complexe carbs na de training nodig voor herstel?

als ik s avonds train na de shake 2 broodjes, En ik heb om de training heen veel snellere khs. Voor de training malto dextrine 30 gram en na de training 50 gr dextrose. Je voeld het wel als je te weinig khs eet rond je training

Balboa18 zei:
Hoeveel eten jullie daarvan na je training ( in de avond) ?
Is daar een bepaald percentage van je aantal carbs van per dag?

1/2-1 uur na je PWO shake neem je gewoon een normale maaltijd. Geen specifieke eisen.

Zelf neem ik geen complexe kh meer na mijn training. Dit voelt voor mij goed aan en ik boek er goede resultaten mee zonder spiermassa te verliezen. Ik echter wel in de cut. Als ik in de bulk of behoud had gezeten, had ik ze wel genomen na mijn training.

Ik pak altijd na m'n training een shake, 20min daarna 100gr havermout en 3 eieren.

Balboa18 zei:
Maar je hebt toch ook complexe carbs na de training nodig voor herstel?
Direct na de training heb je aminozuren (eiwit) nodig, en het meest ideaal is om dat in te nemen met snelle koolhydraten om de opname van de amino's in de spieren te versnellen.

Kortom, een shake met dextrose.

Centaur zei:
Direct na de training heb je aminozuren (eiwit) nodig, en het meest ideaal is om dat in te nemen met snelle koolhydraten om de opname van de amino's in de spieren te versnellen.

Kortom, een shake met dextrose.

Dat weet ik..

Maar er word ook aanbevolen om een paar uur na je training een normale maaltijd te nuttigen.. Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Dex(snelle kh's) en whey(snelle eiwitten) worden snel verwerkt en opgenomen dus doe je er wel verstandig aan om 45-60 na je shake een gewone maaltijd te eten maar dan met complexe kh, langzame eiwitten en eventueel vetten om zo je lichaam weer van voedingstoffen te voorzien

zoals de anderen al zeiden

na je training dextro met wheyshake, dan binnen het uur na je training een goede maaltijd bestaande uit eiwitten complexe kh's onverzadigde vetten etc.

Als je om de 3 uur complexe kh eet heb je die dextro niet nodig.
Vind je alvleesklier ook echt niet tof als je hem 5 x in de week op ze bek slaat!!!

Amxerxes zei:
Als je om de 3 uur complexe kh eet heb je die dextro niet nodig.
Vind je alvleesklier ook echt niet tof als je hem 5 x in de week op ze bek slaat!!!

Volgs mij is di bullshit :eek:

in de cut nix na de traing behalve wheyshakes met lijnzaadolie, en voor t slapen langzaam opneembare eiwitshake

in de bulk bordje rijst/brinta met een glas druivensap met dextrose

Ik neem voor mijn training een shake, vlak erna dextrose. Verder nog twee warme maaltijden en kwark voor het slapen gaan. Ik train van 6 tot 7, ik moet daarna echt nog wel veel eten, ook KH's, anders ga ik kapot van de honger.

RobertHosper zei:
in de cut nix na de traing behalve wheyshakes met lijnzaadolie, en voor t slapen langzaam opneembare eiwitshake

in de bulk bordje rijst/brinta met een glas druivensap met dextrose
Waarom je whey met lijnzaadolie? Vertraagt de opname van de whey alleen.

Als je geen dextrose neemt kan je na het trainen gewoon een complete maaltijd met complexe carbs en eiwit eten

Gorilla-Man zei:
Waarom je whey met lijnzaadolie? Vertraagt de opname van de whey alleen.

Als je geen dextrose neemt kan je na het trainen gewoon een complete maaltijd met complexe carbs en eiwit eten

oops..foutje:D ik bedoelde dus in me shake voor het slapen gaan wegens de vertraagde opname:o, niet me PWO shake dus

RobertHosper zei:
oops..foutje:D ik bedoelde dus in me shake voor het slapen gaan wegens de vertraagde opname:o, niet me PWO shake dus
Neem je dan ook whey voor het slapengaan? Of gaat het over Pro80 oid?

let nu niet op verhoudingen maar na trainen toch wel zo'n 250 -300 gr aardappels, naast met shake, groenten en vlees.

Direct na de training:

50 gram whey
50 gram dextrose

half uur, drie kwartier later:

100 gram havermout
1 banaan
25 gram dextrose
250 ml melk
4 eieren

Terug
Naar boven