AndroidHealthClinic

complexe KH's na de training

Centaur zei:
Direct na de training heb je aminozuren (eiwit) nodig, en het meest ideaal is om dat in te nemen met snelle koolhydraten om de opname van de amino's in de spieren te versnellen.

Kortom, een shake met dextrose.

en daarna een maaltijd met complexe carbs..

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe het zo sinds kort:

WANNEER JE GEEN BCAA'S OF ESSENTIELE AMINOZUREN WILT/KUNT KOPEN KRIJG JE HET VOLGENDE SCHEMA:

20-30 min. voor de training
0,2-0,3 g/kg whey

Direct voor de training
0,4 g/kg snelle suikers

Eventueel tijdens de training
Een hypotone koolhydraatoplossing (4-6%)(Wederom snelle suikers. Voor BBers niet echt belangrijk.)

Direct na de training
0,2-0,3 g/kg whey (Wanneer je compleet neurotisch bent mag je de whey ook 20 min. voor het einde van de training nemen en de snelle suikers direct na de training).

20-30 min. na de training
0,4 g/kg snelle suikers

De reden waarom een bodybuilder na de training snelle suikers neemt is niet zozeer omdat de glycogeenvoorraad is uitgeput - dit is nooit het geval - maar omdat snelle suikers de netto proteine balans verhogen.
Koolhydraten remmen proteine degradatie en in combinatie met aminozuren in het bloed geeft de - door de koolhydraat inname verkregen - insuline stijging een verhoging in proteine synthese.

In de volgende onderzoeken wordt gebruik gemaakt van de combinatie van snelle suikers en aminozuren die tegelijkertijd worden ingenomen. Omdat de aminozuren en snelle suikers tegelijkertijd in het bloed komen krijg je deze verhoogde netto proteine balans.
Whey proteinen hebben 20 min. meer de tijd nodig dan aminozuren om in de bloedbaan terecht te komen. Wanneer je de whey 20 min. voor de snelle suikers inneemt krijg je dus hetzelfde effect als de tegelijktijdige inname van aminozuren en snelle suikers.

Aldus Big 'R

als ik 50 gram dextrose neem na de training met wat moet ik het dan innemen water? en hoeveel water?:cool:

direct na de training :dextrose + whey

Uurtje-2 uurtjes later pasta;)

direct na, whey en dextrose

half uur later, maaltijd met aardappelen of rijst, groenten en vlees

Direct na de training Whey + Dextrose

Half uur later Rijst + Eieren + Tomaat

vreemd dat bodybuilders allemaal een andere visie hebben qua voeding vooral na de training.Ben nml in gesprek geweest met Ed van Amsterdam die dextrose (vitargo/creatine) na de training inneemt en half/uur later pas eiwitten!!Menings kwestie denk ik dan!!

noahsdad zei:
vreemd dat bodybuilders allemaal een andere visie hebben qua voeding vooral na de training.Ben nml in gesprek geweest met Ed van Amsterdam die dextrose (vitargo/creatine) na de training inneemt en half/uur later pas eiwitten!!Menings kwestie denk ik dan!!
Dat komt omdat er geen heilige graal is in de voeding. Iedereen reageert weer anders op bepaalde voeding, tijdstippen en samenstelling van maaltijden.

Centaur zei:
Dat komt omdat er geen heilige graal is in de voeding. Iedereen reageert weer anders op bepaalde voeding, tijdstippen en samenstelling van maaltijden.

Zo is het maar nét! Je moet voor jezelf kijken waar jij het beste op reageert. Kijk kritisch naar je progressie in een bepaalde periode en hoe je je erbij voelt. Het is even sleutelen misschien, maar als je een goed uitgebalanceerd voedingsschema hebt, heb je een goede basis om vooruitgang te boeken! Suc6!

Balboa18 zei:
Dat weet ik..

Maar er word ook aanbevolen om een paar uur na je training een normale maaltijd te nuttigen.. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Dat gaat toch vanzelf?! Je training valt altijd tussen twee maaltijden in (2,5 uur), bv 15 uur eten, 15.30 trainen, 17.30 eten.

Terug
Naar boven