XXL Nutrition

Conditie op peil brengen

MDP

Novice
Waardering
0
Hallo,

Aanvankelijk zou ik in september pas in opleiding gaan. Vandaag kreeg ik te horen dat ik medio maart al moet gaan. Surprise, daar ik wegens tijdgebrek (verbouwing) mezelf in december had uitgeschreven en na een paar drukke maanden (dus ook geen sport) 2 maanden rust wilde, en het in de planning stond om in maart aanvangen om zo een half jaar richting september toe te werken op conditioneel gebied.

Dat komt minder goed uit. Paar maanden niet getraind, flink ziek geweest dus conditioneel ben ik momenteel vrij zwak. Wat zou ik kunnen doen om dit op korte termijn (pakweg 2 maanden) op te krikken?

Wat voor opleiding is het? Wat voor soort inspanningen zul je daar moeten leveren? Op welke manier je traint, zal heel erg afhangen van wat je moet kunnen om de opleiding te overleven.
Je kan alvast rustig beginnen joggen of fietsen. Roeien op een roeimachine is ook een goede training omdat je hier erg makkelijk intervals op kan uitvoeren.

roeien +1 voor de rest een beetje rustig aan beginnen met lopen en fietsen zoals hierboven al is gezegd. Misschien nog ff flink op het step apparaat staan:p heeft ook voor mijn conditie gewerkt.

• Topic Starter Topic Starter
Wat voor opleiding is het? Wat voor soort inspanningen zul je daar moeten leveren? Op welke manier je traint, zal heel erg afhangen van wat je moet kunnen om de opleiding te overleven.
Je kan alvast rustig beginnen joggen of fietsen. Roeien op een roeimachine is ook een goede training omdat je hier erg makkelijk intervals op kan uitvoeren.

Brandweeropleiding. 2 Weken topsporten. ;)

Wat ik vergeten ben om te vermelden, de vorige keer heb ik de opleiding moeten staken met botvliesontsteking (waar ik nog steeds gevoelig voor ben), dus joggen/rennen wil ik eigenlijk vermijden tot na de opleiding.

Roeien, fietsen + steppen rest. Hoe kan ik die programma's het beste invullen voor een (snelle) conditiegroei? In het verleden heb ik eigenlijk alleen cardio gedaan (hartslagcontrole). Conditietraining had ik al zat op thaiboxen (ook dit heb ik vanwege de botvliesontsteking moeten laten vallen).

aaai ja ik heb zelf ook tegen ontsteking aangezeten, paar maandjes rustig aan gedaan en ik ben weer lekker rustig aan het joggen. Crosstrainer vind ik ook een goeie maar dat is natuurlijk persoonlijk.

• Topic Starter Topic Starter
Voor mij mischien ideaal. Zal het eens in acht houden.

Dit was mijn idee:

Wat mijn idee was:

Maandag: Warming-up, 1 uur fietsen, ½ uur roeien.
Woensdag: Warming-up, 1 uur roeien, ½ fietsen.
Vrijdag: Warming-up, 1 uur fietsen, ½ uur roeien.
Zaterdag: Warming up, ½ uur joggen, 2 uur zwemmen.

Terug
Naar boven