Fitness Seller

confused help please

fitnesser15

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
70kg
hey allemaal
ik ben 15 jaar en ben net begonnen met fitnessen ik hoorde dat kracht treaining beter is om vet mee te verliezen want ik wil nu eerst cutten en dan gaan bulken aleen bij krachttrainning moet ik veel eten maar ik wil just afvallen hoe moet ik dat doen want ik heb geen flauw idee hoe ik en voedingsschema moet opstellen

lengte: 172
gewicht: 70kg
leeftijd: 15

en klopt het dat als je op jonge leeftijd gaat trainen dat het je groei belemmerd of vertraagd want veel zeggen van niet en dat ik gewoon kan gaan trainen

alvast bedankt allemaal

Eerst de sticky's lezen. Staan boven aan de pagina. Staat er eentje over 'cutten hoe begin ik' oid. Lees die en de andere maar eens door.

Krachttraining zal je groei niet gaan belemmeren.

De vraag is echter of het verstansig is om op jou leeftijd te gaan cutten. Weet niet hoeveel je eraf wil maar je word al snel een smal mannetje. Je kunt misschien betet eerst wat spiermassa op bouwen en dan later het vet kwijtraken.

Gewoon lekker starten met trainen en dat echt goed doen en vergeet dat cut en bulk voorlopig maar gaat je niets goed brengen.

Zal absoluut je groei NIET in de weg staan, je bent gewoon VEEL gezonder bezig dan je mede leeftijd genoten die de hele dag achter de PS4 hangen, waardoor je al met 17-18 jaar lekker scherp uit kunt zien.

Laatst bewerkt:
Het is alleen slecht voor de groei als je de oefening verkeerd uitvoert, maar in de sportschool zijn genoeg mensen die dat voorkomen

Terug
Naar boven