MuscleMeat

Controlestaat en Sociaal Krediet Systeem

Blijkbaar zijn we tot een dergelijk systeem gekomen omdat we zo gierig zijn, die eigenschap zie ik niet snel veranderen.

Is er een andere reden te bedenken dat mensen liever iets huren ipv kopen dan?

Zit er een nobele gedachte achter het leasen van een auto, een abbo op spotify ipv het kopen van een dure cd?

• Topic Starter Topic Starter
What happened to I may not agree with what you have to say, but I will defend to the death your right to say it.

On a sidenote: De spreuk impliceert vooral dat je iemand nooit de mond probeert te snoeren, ook niet wanneer je het totaal niet met hem/haar eens bent.

Dat je daarmee -symbolisch- bereidt bent de vrijheid van meningsuiting met je leven te verdedigen is 1 ding.
Echter, dat betekent ook weer niet dat iemand alles maar kan zeggen zonder verantwoordelijkheid voor de consequenties daarover af te hoeven leggen.

Ergo, anderen mogen daar net zo hard een mening over hebben en dit veroordelen. Dat hoort er nou eenmaal bij, het werkt twee kanten op.

Een auto leasen lijkt me niet echt flexibel tegenover kopen? Je zit er jaren aan vast en hebt een BKR waardoor je aanzienlijk minder hypotheek kan krijgen wat voor problemen kan zorgen, stel je relatie loopt stuk bijv.

Je auto verkopen kan altijd als je er van af wilt. Het is een geldkwestie, bijna niemand die ik ken die een lease auto heeft zou hem nieuw zo af kunnen tikken.

Blijkbaar zijn we tot een dergelijk systeem gekomen omdat we zo gierig zijn, die eigenschap zie ik niet snel veranderen.

Door het gesmeek om de lockdowns en tegelijkertijd de reacties dat ondernemers zelf het risico hebben gekozen en maar wat anders moeten doen, hun buffertje maar op moeten knabbelen ben ik inderdaad wat gieriger geworden. Alles gaat nu naar de buffer voor als er ooit weer een periode komt dat je niks verdient en iedereen vindt dat je het zelf maar moet uitzoeken.

Een auto leasen lijkt me niet echt flexibel tegenover kopen? Je zit er jaren aan vast en hebt een BKR waardoor je aanzienlijk minder hypotheek kan krijgen wat voor problemen kan zorgen, stel je relatie loopt stuk bijv.

Je auto verkopen kan altijd als je er van af wilt. Het is een geldkwestie, bijna niemand die ik ken die een lease auto heeft zou hem nieuw zo af kunnen tikken.
Flexibiliteit sloeg vooral op het huren van een huis. Gemak was vooral van toepassing op het leasen van een auto.

Flexibiliteit sloeg vooral op het huren van een huis. Gemak was vooral van toepassing op het leasen van een auto.

Persoonlijk lease ik omdat ik geen 40k voor een EV heb liggen en ik zo toch voordeliger uit ben door mijn zonnepanelen als ik de kosten met mijn huidige auto vergelijk.
En ik ken een aantal mensen met een wat mindere baan die vroeger in barrels reden van 900 euro tot er iets kapot ging en dat niet konden laten maken en voor de zekerheid in kosten maar een UP gingen leasen.

Je krijgt mensen denk ik nooit echt sociaal.
Kijk eens naar een actie bij een tankstation en het wordt matten en voorkruipen (ik wel het voordeel ten kosten van een ander). Het hamsteren van wc papier tijdens de eerste lockdown als voorbeeld.

Persoonlijk lease ik omdat ik geen 40k voor een EV heb liggen en ik zo toch voordeliger uit ben door mijn zonnepanelen als ik de kosten met mijn huidige auto vergelijk.
En ik ken een aantal mensen met een wat mindere baan die vroeger in barrels reden van 900 euro tot er iets kapot ging en dat niet konden laten maken en voor de zekerheid in kosten maar een UP gingen leasen.

Je krijgt mensen denk ik nooit echt sociaal.
Kijk eens naar een actie bij een tankstation en het wordt matten en voorkruipen (ik wel het voordeel ten kosten van een ander). Het hamsteren van wc papier tijdens de eerste lockdown als voorbeeld.
Nu ik er over nadenk geeft de lease optie je wel meer flexibiliteit, het biedt je namelijk een andere optie naast kopen. Ik ben altijd van het kopen van auto’s geweest, maar nu vind ik de mogelijkheid om te kunnen leasen wel fijn. Onze “primaire” auto hebben we nu 5 jaar en normaal gesproken zou ik nu dan zo’n beetje gaan bedenken waar we hem mee willen vervangen en dan bekijken hoeveel en hoelang we nog moeten sparen. Nu denk ik wel eens na over een andere auto, maar maak ik me om het geld niet zo druk. Ik heb recent nog veel geld in ons huis gestoken en waarschijnlijk ben ik beter uit dat te doen en straks te leasen dan het geld op te potten, de auto zelf kopen en meer hypotheekrente moeten betalen. Gaat de auto lang genoeg mee om te sparen voor een nieuw ook prima.

In jou geval snap ik het ook wel, maar ergens is het gek om €50k te lenen (40 voor de auto en 10 voor de zonnepanelen) omdat je dan goedkoper uit bent dan met je huidige auto. Dat soort constructies kunnen nooit goed zijn voor het collectief.

Welke auto lease je nu trouwens?

Nu ik er over nadenk geeft de lease optie je wel meer flexibiliteit, het biedt je namelijk een andere optie naast kopen. Ik ben altijd van het kopen van auto’s geweest, maar nu vind ik de mogelijkheid om te kunnen leasen wel fijn. Onze “primaire” auto hebben we nu 5 jaar en normaal gesproken zou ik nu dan zo’n beetje gaan bedenken waar we hem mee willen vervangen en dan bekijken hoeveel en hoelang we nog moeten sparen. Nu denk ik wel eens na over een andere auto, maar maak ik me om het geld niet zo druk. Ik heb recent nog veel geld in ons huis gestoken en waarschijnlijk ben ik beter uit dat te doen en straks te leasen dan het geld op te potten, de auto zelf kopen en meer hypotheekrente moeten betalen. Gaat de auto lang genoeg mee om te sparen voor een nieuw ook prima.

In jou geval snap ik het ook wel, maar ergens is het gek om €50k te lenen (40 voor de auto en 10 voor de zonnepanelen) omdat je dan goedkoper uit bent dan met je huidige auto. Dat soort constructies kunnen nooit goed zijn voor het collectief.

Welke auto lease je nu trouwens?

Vroeger was een lening meer voor mensen die geen geld hadden en toch iets gingen kopen wat ze eigenlijk niet konden betalen. Want dan had je er wel voor gespaard.
Nu iedereen belegt want spaargeld op de bank geen zin heeft en de rente amper wat kost is dat natuurlijk een heel ander verhaal geworden en kan je met je geld dingen blijven doen, zoals investeren bijv.
Een auto lease is ook meer een abonnement, ik heb niks gekocht en het kost dus ook geen 40k en je hebt het onderhoud er niet bij wat een koper wel heeft. Het is een 2008 EV geworden.

Is hier eigenlijk iemand met een abonnement op Gezond Verstand? (https://gezondverstand.eu/)

Ik overweeg een abo te nemen, maar wellicht kan iemand mij over de streep trekken :emo:

Ik heb het eerste nummer deels gelezen en dat viel me tegen.

Ik wilde over de streep getrokken worden, niet gedemotiveerd.
Het aller-aller-allereerste nummer ooit? Kan me voorstellen dat zoiets tegenvalt ja.

Wat viel er tegen en waarom?

Ik heb het eerste nummer deels gelezen en dat viel me tegen.
Wat ik gelezen heb, is het idd ook niet mijn krant. Veel tekst en weinig zeggen

Maar ik ben vast niet objectief. Woont hier in de straat één beroepswerkloze, en die loopt echt altijd in een trui daarvan :o

• Haha
Waarderingen: Vonk
Terug
Naar boven