MuscleMeat

Controlestaat en Sociaal Krediet Systeem

Want je hebt natuurlijk zeeën van tijd nodig om je kinderen de gevaren van zwemmen in rivieren en in de zee te leren. En zeeën van kennis..

Tijdens zwemles leer je niks over muien en de gevaren in de zee.

Als je kind een zwemdiploma A heeft en je denkt dat hij dan veilig in zee kan zwemmen dan ben je echt een verrekte mongol.
Zulke voorlichting zou je opkunnen nemen bij de zwemles.

Want je hebt natuurlijk zeeën van tijd nodig om je kinderen de gevaren van zwemmen in rivieren en in de zee te leren. En zeeën van kennis..

Dat stukje ging niet specifiek over zwemles, maar over alles wat je je kind zou willen leren. Ik zou graag voor al die zaken alle tijd hebben maar dat heb ik niet. Ool beschik ik niet over alle kennis.

Tijdens zwemles leer je niks over muien en de gevaren in de zee.

Dat klopt. Reguliere zwemlessen (A en B) zijn vooral belangrijk om te leren zwemmen in zwembaden en stilstaand water.

Overigens hebben mijn kinderen zeezwemles gehad, maar dat terzijde.

Zeezwemles? Is dat nieuw?

Ik stel voor dat we schoolzwemmen opnieuw invoeren. Dan kan iedereen zwemmen.

Ik vind het maar overdreven gedoe

IMG_20220316_165216.jpg
IMG_20220316_165151.jpg

Schoolzwemmen was tot 1985 verplicht. Sindsdien gaan scholen en gemeenten zelf over de organisatie en financiering, wat in veel gevallen heeft geleid tot de afschaffing ervan. In 1990 bood 90 procent van de Nederlandse scholen nog zwemles aan.

Best handig als je zowat onder de duinen woont en het wordt gelukkig op steeds meer plekken aangeboden. Een kind dat alle drie diploma's in een zwembad heeft gehaald kan vaak nog steeds niet goed zwemmen in zee en leert de gevaren niet.
Ik stel voor dat we schoolzwemmen opnieuw invoeren. Dan kan iedereen zwemmen.
Het bestaat nog wel maar de meeste gemeentes geven er geen subsidies meer voor helaas

• Topic Starter Topic Starter
Virtueel Zwemmen of Verzuipen in een sociaal krediet systeem:

You will own nothing -not even a zwemdiploma- and be very happy about it

Leuk topic! :D

Hoe kan er een goede balans komen tussen enerzijds vrijheden voor de burgers en ondernemers en anderzijds een gewenste controle van uit de oveheid?

Ik hoorde laatst dat zwemdiploma’s niet aan wetgeving onderhevig zijn. Zou het niet fijn zijn als dat wel zo is?

We willen graag tot op de minuut weten hoeveel vertraging een file oplevert, maar we willen niet dat alles en en iedereen de bewegingen van ons op de wegen in de gaten kunnen houden.

Iets soortgelijks is er aan de hand met de beruchte quote over het WEF “you’ll own nothing”. Hoeveel mensen kopen er nog CD’s en DVD’s, we streamen toch veel liever alles? We gebruiken liever cloud-storage ipv een hardeschijf en steeds meer particulieren leasen een auto ipv dat ze hem zelf kopen.

Dit is niet alleen maar omdat het aan ons opgedrongen wordt.

Is gewoon een geldkwestie. Niemand huurt anders graag een huis, zie je mensen hun huis al verkopen om het te leasen?

Een auto lease je om zeker te zijn dat je met je oude barrel van 10 jaar oud geen pech krijgt en nieuw niet ineens kan betalen, maar toch nieuw kan rijden.

Een CD kostte 30 euro voor 15 nummers. Logisch dat iedereen liever onbeperkt kan luisteren voor 10 euro per maand. Voor je gevoel ben je "in bezit" van alle nummers, vergelijkbaar met die cd.

Schoolzwemmen bestaat nog gewoon, het is alleen niet verplicht. Moet zo’n verplichting er dan weer wel komen?

Je wilt zwemleraren met diploma's, dat gaat de contributie dus flink omhoog brengen en dan ken ik iemand die gaat roepen dat het oneerlijk is voor ouders met een kleine beurs. :D

Je wilt zwemleraren met diploma's, dat gaat de contributie dus flink omhoog brengen en dan ken ik iemand die gaat roepen dat het oneerlijk is voor ouders met een kleine beurs. :D
Een zwemdiploma is niet verplicht, maar misschien is het een goed idee om de diploma's te digitalisren en alleen toegang te geven tot het zwembad indien een ZTB hebt.

Ik ben trouwens voor het herinvoeren van schoolzwemmen, dan ontlast je de ouders met een kleine beurs ook.

Is gewoon een geldkwestie. Niemand huurt anders graag een huis, zie je mensen hun huis al verkopen om het te leasen?

Een auto lease je om zeker te zijn dat je met je oude barrel van 10 jaar oud geen pech krijgt en nieuw niet ineens kan betalen, maar toch nieuw kan rijden.

Een CD kostte 30 euro voor 15 nummers. Logisch dat iedereen liever onbeperkt kan luisteren voor 10 euro per maand. Voor je gevoel ben je "in bezit" van alle nummers, vergelijkbaar met die cd.
Als de mens zo in elkaar zit is een controle staat en sociaal krediet systeem niet eens zo'n gek idee.

Terug
Naar boven