XXL Nutrition

Corbyn houdt vol: Superstorm komt eraan!

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
woensdag 21 november 2007 12:52

WeatherAction, het weerbureau van de Britse astrofysicus en weersvoorspeller Piers Corbyn, gaat er nog steeds van uit dat delen van Groot-Brittannië, Noorwegen, het noorden van Denemarken en delen van Nederland en België zullen worden getroffen door een superstorm.

Volgens Corbyn krijgen we te maken met stevige wind en regen

Dat meldt Corbyn in een e-mail aan Elsevier. Hij waarschuwt dat de standaard meteorologie de wind en regen voor de periode van 23 tot en met 28 november zal blijven onderschatten, zelfs 24 uur van te voren.

Volgens Corbyn zal er sprake zijn van twee megastormen. De eerste stormgolf, die wordt voorspeld voor vrijdag 23 en zaterdag 24 november, zal Nederland en België niet bereiken, zo benadrukt Corbyn nu.

Uitzonderlijk hoge waterstanden
Deze storm zal windsnelheden met zich mee brengen van meer dan 145 km/uur. Delen van de Noordzee, eilanden en misschien sommige delen van het vasteland moeten rekening houden met windsnelheden tot ruim 160 km/uur. Nederland krijgt als gevolg van stormgolf 1 mogelijk wel last van uitzonderlijk hoge waterstanden. Stormgolf 2 zal ons voor de 28ste bereiken.

Corbyn voorspelt al sinds eind vorige maand dat de regio rond de Noordzee te maken krijgt met een superstorm in de periode van 23 tot en 28 november. Ook heeft hij naar eigen zeggen de cycloon in Bangladesh voorspeld.

In een gesprek met weekblad Elsevier vertelde Corbyn twee maanden geleden dat de kans groot is dat we in januari kunnen schaatsen. Lees meer over zijn voorspellingen

Elsevier.nl - Laatste 24 uur - Corbyn houdt vol: Superstorm komt eraan!

Die kerel is wel zeker van z'n zaak, je moet wel erg veel vertrouwen in die voorspellingen hebben wil je het nu nog zo erg benadrukken. Hij zal zelf immers ook wel begrijpen dat als ie het nu toch nog mis heeft niemand hem meer serieus zal nemen.

Ik hoop dat het komt...ik vind storm geyl

Ik heb me bootje al klaargemaakt,staat los op de trailer in de tuin.Je weet het maar nooit.:D

Volgens mij heeft hij zelf last van een depressie en slaakt ie enkel nog wartaal uit. :D

Het lijkt wel het scenario van een rampenfilm; de geleerde die nergens serieus wordt genomen etc.

Het is natuurlijk vrij makkelijk om in deze tijd van het jaar een storm te voorspellen, als je geluk hebt dan komt er een zwakke vorm en kan je daar weer een draai aan geven, als het echt toevallig een zware storm is kijkt iedereen naar je op. Maar het zal wel bij een storm in een glas water blijven ;)

De uitwerking van cocaine is dit, een brullende haan.

Het is wel een interessante onderwerp.Op het forum van piet paulusma zijn ze druk aan het discuseren,met allemaal van die onbegrijpelijke weerplaatjes erbij.Er is wel een depressie op komst die zich snel uitbreid.

Ik heb er echt zin in.

het forum van piet paulusma :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Toch superstorm? KNMI geeft weerwaarschuwing

vrijdag 23 november 2007 10:46

Krijgt de Britse astrofysicus en weersvoorspeller Piers Corbyn toch gelijk? Weerinstituut KNMI heeft in ieder geval een weerwaarschuwing afgegeven voor het wegverkeer en de scheepvaart.

Het wordt in ieder geval stormachtig dit weekend
Superstorm of niet, het gaat in elk geval hard waaien

Het KNMI meldt voor vandaag: aan de kust en op het IJsselmeer neemt de wind toe tot krachtig of hard, 6 tot 7 en in het noordwestelijk kustgebied mogelijk korte tijd tot stormachtig windkracht 8.

Stormachtig
‘Vandaag is het aan de kust en op zee onstuimig, af en toe stormachtig,’ zegt KNMI-woordvoerder Harry Geurts tegen elsevier.nl. ‘Zondag wordt het erg onstuimig, vooral aan de kust en op zee, maar ook in het binnenland. Er zullen veel buien vallen en er zal een harde wind staan. Op zee gaat het echt stormen.’

Volgens Geurts is het echter ‘niets bijzonders’ en ‘heel normaal voor de tijd van het jaar’. Hij wil zeker niet spreken van een superstorm, ‘als dat al bestaat’. Na zondag blijft het onstuimig, zegt Geurts. ‘Voor maandag staat er nog een windkracht 6, dinsdag en woensdag 5. Dat zijn gemiddelden voor het hele land. Na woensdag neemt de wind verder af.’

Onderschatten
Piers Corbyn voorspelde eind vorige maand dat Nederland tussen 23 en 28 november (tussen vandaag en woensdag) te maken zou krijgen met een superstorm. Hij waarschuwde eerder deze week dat de standaard meteorologie de wind en regen voor deze periode zal blijven onderschatten, zelfs 24 uur van te voren.

Corbyn voorspelde ook de cycloon in Bangladesh. In een gesprek met weekblad Elsevier vertelde Corbyn twee maanden geleden dat de kans groot is dat we in januari kunnen schaatsen.

Elsevier.nl - Laatste 24 uur - Toch superstorm? KNMI geeft weerwaarschuwing

Het is nu echt erop of eronder voor Corbyn. :D

Het wordt allemaal zo zwart-wit gespeeld. Deze Corbyn kan een punt hebben met zijn zonneactiviteit ondanks er geen storm komt dit weekend.

Hey, eerst waren er windsnelheden voorspeld van 200km/pu met tornado´s tussendoor.

Sjonge jonge

Laat maar komen, zo gemakkelijk waai ik niet weg.

Mooi man, heb er zin in :D

Nou, dan kan het elk moment beginnen, we zullen we zien.
kacheltje aan;)

Ik snap er geen zak van. Hier in Leeuwarden is het nog strak blauw en zon..

• Topic Starter Topic Starter
Zal je zien dat m'n kersverse huis wegspoelt in zee. :roflol:

Hmz, heeft die kerel een rekje supercomputers in z'n tuinhuis staan of zo? Of een linkje met het bovennatuurlijke?

En WAAROM wordt er gesteld dat zo'n persoon de cycloon in Bangladesh voorspelde, ZONDER dat we een manier krijgen om dat te verifiëren?

Terug
Naar boven