Fitness Seller

Core Exercises: Rug

Brawl

Dutch Bodybuilder
Waardering
34
Lengte
1m80
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Met een reeks aan threads wil ik er achter te komen welke oefeningen DBB beschouwd als een must.
Dit zijn de oefeningen die voor jou terug te vinden zijn in elke schema die je opstelt.

Formaat van je lijstje maakt niet uit. Uitleg zou handig zijn maar hoeft niet per se.

Mijn favoriete oefeningen:
1. Deadlift: Voornamelijk voor de onderrug. Ondanks de negatieve rep dat het heeft (snapcity) heb ik het gevoel dat ik dankzij deze oefening het hardst groei. Waarschijnlijk één van de moeilijkste oefeningen om altijd zuiver uit te voeren en direct goed aan te leren terwijl het juist voor je rug zeer belangrijk is dat het goed wordt uitgevoerd.

2. Bent-Over Row of T-Bar Row: Voor de lats. Met ongeveer een hoek van 40-45 graden.

3. (Weighted) Pull-ups: Lats. Wide grip, heerlijke oefening. Wissel het wel eens af met (wide) Lat Pulldown.

AQwDgdK.jpg

Deadlift
Dumbbell Rows/Kroc Rows --> Heel veel massa mee gepakt en lekkerder omdat onderrug dan even niet belast wordt.
Chin ups/Pull ups
High rep Kettlebell Swings (200x) voor onderrug. --> Komen weer terug in het schema.

Deadlift, barbell bor, seated cable row, Chin up

Deadlift
Pull ups
Bent over row / pendlay row
T-bar row / cable row
Shrugs

Low Row met elastische banden
low-row-strength-fitness-gym-sl7004-.jpg

T-Bar Row
Bent-over Row
Dumbbell Row
Chin-Up

Heeft iemand hier ook de ultieme oefeningen die iemand met en blijvende hernia moet uitvoeren? T-bar kan ik niet meer dan 10kg anders kom ik liggend de gym uit. Bent-over is ook niet slimste meer om te doen.

Heeft iemand hier ook de ultieme oefeningen die iemand met en blijvende hernia moet uitvoeren? T-bar kan ik niet meer dan 10kg anders kom ik liggend de gym uit. Bent-over is ook niet slimste meer om te doen.
Laat je bil/heup losmaken, hoop hernia klachten komen voort uit een beklemming van de nervus ischiadicus. Neemt niet weg dat je nog steeds een hernia hebt, maar allicht dat dit je klachten kan verminderen.

Laat je bil/heup losmaken, hoop hernia klachten komen voort uit een beklemming van de nervus ischiadicus. Neemt niet weg dat je nog steeds een hernia hebt, maar allicht dat dit je klachten kan verminderen.

Bedankt Black Panther, je blijkt erg veel verstand van te hebben :)
Ik waardeer je hulp en antwoord en zal dat zeker laten doen. En hopelijk verlicht dit de boel.

Maar om nu niet deze thread te vervuilen was de vraag wat nou eigenlijk goede oefeningen zijn om uit te voeren wanneer de normale beste oefeningen echt niet meer te doen zijn. Dan blijft het ontopic :)

Bedankt Black Panther, je blijkt erg veel verstand van te hebben :) Ik waardeer je hulp en antwoord en zal dat zeker laten doen. En hopelijk verlicht dit de boel. Maar om nu niet deze thread te vervuilen was de vraag wat nou eigenlijk goede oefeningen zijn om uit te voeren wanneer de normale beste oefeningen echt niet meer te doen zijn. Dan blijft het ontopic :)
Heb je al eens een chest supported t-bar row gedaan? Volgens mij is deze niet erg belastend voor de onderrug, en het is zeker 1 van mijn favoriete rug oefeningen.

Terug
Naar boven