MuscleMeat

Coronavirus

Vorig jaar is er een studie uitgekomen over hoe pseudowetenschap en New Age-onzin weeldig teert op sociale media. Tante Kaat met 40k volgers wordt tegenwoordig de gepercipieerde expert, ipv de echte experten.
Dat komt helaas ook doordat de politiek zo vaak faalt en mensen geen vertrouwen meer hebben in de 'experts' die de overheid steeds aan het woord laat.

Het gevolg is dat kwakzalvers dan inspringen in deze leegte. Daarnaast is er zo veel tegenstrijdige informatie van experts online te vinden dat mensen niet meer weten wat waar en onwaar is en daarom maar uitgaan van hun eigen gevoel, met alle gevolgen van dien.

Ik ben toch maar naar de gym gegaan.

Overigens is er een werkend antilichaam gevonden. In Rotterdam/Utrecht. Nu zoeken ze een farmaceut om op te schalen. Artikel ligt bij nature. Dat zou ik een paar maanden een medicijn kunnen betekenen. Eerder dan het vaccin.

:D

Laatst bewerkt:
Dat komt helaas ook doordat de politiek zo vaak faalt en mensen geen vertrouwen meer hebben in de 'experts' die de overheid steeds aan het woord laat.

Het gevolg is dat kwakzalvers dan inspringen in deze leegte. Daarnaast is er zo veel tegenstrijdige informatie van experts online te vinden dat mensen niet meer weten wat waar en onwaar is en daarom maar uitgaan van hun eigen gevoel, met alle gevolgen van dien.

Disagree, het fake news gedoe is zelf een symptoom, geen oorzaak.
Er is iets inherent aan social media dat een truth bias tegengaat.

Disagree, het fake news gedoe is zelf een symptoom, geen oorzaak.
Er is iets inherent aan social media dat een truth bias tegengaat.

En in plaats van dat leraren zeuren om meer salaris, wordt het tijd dat ze hier op de basisschool eens serieus aandacht aan gaan schenken. Ipv aan het koloniale verleden van Nederland wat niet mogelijk was geweest zonder innige samenwerking met de gekoloniseerden.

En in plaats van dat leraren zeuren om meer salaris, wordt het tijd dat ze hier op de basisschool eens serieus aandacht aan gaan schenken. Ipv aan het koloniale verleden van Nederland wat niet mogelijk was geweest zonder innige samenwerking met de gekoloniseerden.

We(de Academische wereld) weten nog niet waar we aan toe zijn, lijkt me moeilijk om die al aan kinderen te onderwijzen.

En kinderen uit de basisschool kritisch denken aanleren, gaat gepaard met niet meer voorliegen over sinterklaas, de paashaas en de andere favoriete religieuze verhaaltjes van de school.

+happy+in+the+jungle+i+refuse+to+go_2f58da_7590488.jpg

We(de Academische wereld) weten nog niet waar we aan toe zijn, lijkt me moeilijk om die al aan kinderen te onderwijzen.

En kinderen uit de basisschool kritisch denken aanleren, gaat gepaard met niet meer voorliegen over sinterklaas, de paashaas en de favoriete religieuze verhaaltjes van de school.
Dan mag je de UvA ook wel sluiten. In de academische wereld zijn er zat dogmatische denkers.

Heel belangrijk stuk van
@IljaPfeijffer
Waarom is het zo weinig verspreid. Lees en leer en wees voorbereid. Ook interessant voor mensen die denken dat Nederland de beste gezondheidszorg ter wereld heeft. Dat zijn wij verre van. Dat is Lombardije. Je weet wel. Italië.

bron HP de Tijd

Twee weken geleden waren er in Italië twee stromingen. Er bestonden twee prototypische reacties op de dreiging van het virus, zoals op dit moment in Nederland. Er waren mensen die de ernst van de situatie benadrukten en er was de relativerende school van laconieke lieden die de onrust hoofdschuddend gadesloegen, waartoe ik zelf behoorde. Ik dacht, zoals zovelen, dat het virus een soort griepje was dat alleen voor ouderen en zieken een serieuze bedreiging vormde en ik meende dat alle maatregelen om verdere besmetting in te dammen nodeloos paniek veroorzaakten en zinloos waren omdat een pandemie toch niet te voorkomen zou zijn.

Dat allerlaatste geloof ik misschien nog steeds, maar voor het overige zijn mij de schellen van de ogen gevallen. Omdat ik in Italië woon en de situatie van nabij meemaak, ben ik in de loop van de afgelopen twee weken gaan inzien dat mijn eerdere laconieke reactie volkomen ongepast was. En ik ben niet de enige die geschrokken van mening is veranderd. De relativerende denktrant is in Italië volledig ingehaald door een uiterst zorgwekkende realiteit. Er is nog maar één stroming over en dat is de stroming die de apocalyps het hoofd probeert te bieden.

Dit betekent dat de gehele Nederlandse gezondheidszorg veruit inferieur is aan die in Lombardije en dat Nederland bijgevolg heel veel slechter is voorbereid op de aanstaande epidemie dan deze Noord-Italiaanse regio, die de strijd tegen het virus aan het verliezen is.

Laatst bewerkt:

En kinderen uit de basisschool kritisch denken aanleren, gaat gepaard met niet meer voorliegen over sinterklaas, de paashaas en de andere favoriete religieuze verhaaltjes van de school.

Maar dat slaat toch nergens op. Spookjes zijn niet geschikt voor kinderen. Vrouwen zijn altijd afhankelijk van de prins. Eerst xenofobie aanleren om het daarna weer af te leren. En iets afleren is moeilijker dan aan leren.
De kwaliteit van je gedachten bepalen de kwaliteit van je leven :yes:

Heel belangrijk stuk van
@IljaPfeijffer
Waarom is het zo weinig verspreid. Lees en leer en wees voorbereid. Ook interessant voor mensen die denken dat Nederland de beste gezondheidszorg ter wereld heeft. Dat zijn wij verre van. Dat is Lombardije.

Hmm, ze bewijzen het tegendeel, waarom doen ze dat dan ?
Het lijkt er nogal op Wuhan vanaf hier.

Terug
Naar boven