Fitness Seller

Coronavirus

Is dat weer zo een copy paste fake news van facebook?
Nope. Een samenvatting van officiële cijfers die er nu zijn. Dat cruiseschip was daarvoor een goede bron bijvoorbeeld.

natuurlijk valt er over alles nog te twijfelen. Bijvoorbeeld; zou iemand van 93 niet sowieso overlijden aan welke ziekte dan ook die diegene vat. Best iets voor te zeggen.

Maar de situatie in Italië is niet verzonnen en die in China ook niet.

Voor mensen onder de 40 is de kans klein dat je dood gaat. Maar pech kan iedereen hebben. Schijnt een jongen van 16 nu te vechten voor zijn levenin een Brabantse intensive care. En een Italiaanse marathonloper van 38 was een van de eerste ernstige gevallen, die is iets van 18 dagen beademd.

Alle maatregelen zijn, als ik goed begrijp, dus niet zozeer gebaseerd op voorkomen, maar enkel op afvlakken van de curve en spreiden zodat de piek beter opgevangen kan worden?

In mijn omgeving melden de eerste mensen zich "ziek" terwijl ze werken in de vitale sectoren.

Alle maatregelen zijn, als ik goed begrijp, dus niet zozeer gebaseerd op voorkomen, maar enkel op afvlakken van de curve en spreiden zodat de piek beter opgevangen kan worden?
jup , alleen is het afwachten of er nog een tweede golf in china komt als die er komt ( kans is aanzienlijk ) dan kon het nog wel eens een lange rit worden

Correct. En maar hopen op medicijnen of vaccin. Waar nu koortsachtig aan gewerkt wordt.

Maar dan is het helemaal niet zo besmettelijk.

Zou de komst van wat warmer weer nog helpen?

Bijna 400 doden in 1 dag in Italie....

Terug
Naar boven