Fitness Seller

Coronavirus

Is het hier dat de alu-hoedjes uitgedeeld worden?

Om paniek tegen te gaan en hun economie te beschermen. Ik zie in ieder geval geen reden om de Chinese overheid te vertrouwen. Ik vertrouw geen enkele overheid.

Hoeveel Chinezen zijn er trouwens gestorven door Mao Zedong, volgens de 'officiele gegevens' van de Chinese overheid?
Klopt, maar je bent verbaasd dat het aantal doden niet de voorspelling van een of andere Reddit-user volgt, maar wel de voorspelling van de WHO?

Ik ben het met je eens dat de kans groot is dat er informatie wordt achtergehouden. Het aantal besmettingen en doden is nog steeds lager dan bij een normale griepepidemie (weliswaar ligt het stertecijfer procentueel iets hoger en is de besmettingsgraad hoger), dus de paniek die er is rijmt niet echt met wat het daadwerkelijke leed is.

Het aantal besmettingen en doden is nog steeds lager dan bij een normale griepepidemie (weliswaar ligt het stertecijfer procentueel iets hoger en is de besmettingsgraad hoger), dus de paniek die er is rijmt niet echt met wat het daadwerkelijke leed is.
Dan was de SARS paniek helemaal overdreven.

2019 ncov is nu blijkbaar ook overdraagbaar door de lucht...niet enkel droplets zoals werd gedacht. Tevens zijn er mensen besmet die niet herleid kunnen worden naar China of iemand met de ziekte.

Laatst bewerkt:
Klopt, maar je bent verbaasd dat het aantal doden niet de voorspelling van een of andere Reddit-user volgt, maar wel de voorspelling van de WHO?
Hoe bedoel je precies?

Ik ben trouwens niet verbaasd, hoogstens alleen dat iedereen zoveel vertrouwen heeft in de officiële cijfers.

Hoe bedoel je precies?

Ik ben trouwens niet verbaasd, hoogstens alleen dat iedereen zoveel vertrouwen heeft in de officiële cijfers.
Tja , met de cijfers die bekend zijn moeten we het doen. Ik denk dat dat ook komt omdat de overheid in de westerse wereld niet zo is als ik China. Daar worden de mensen dom gehouden. Hier verwachten we dat de waarheid gepresenteerd wordt.

Tja , met de cijfers die bekend zijn moeten we het doen. Ik denk dat dat ook komt omdat de overheid in de westerse wereld niet zo is als ik China. Daar worden de mensen dom gehouden. Hier verwachten we dat de waarheid gepresenteerd wordt.
Klopt, echter gebruikt de WHO de cijfers van de Chinese overheid.

Weet ik. Tja, wat moeten ze anders. Onafhankelijke observatoren naar Wuhan sturen?
Ja en nee.

Maar dat is niet het punt. Het punt is dat mensen vertrouwen hebben in de data omdat de WHO deze presenteert, maar dat het dus eigenlijk gewoon de data van de Chineze overheid is en het dus totaal onbetrouwbaar is.

Die 2% sterfte lees je ook overal maar is totaal uit de lucht gegrepen.

• Like
Waarderingen: BB_
Ja en nee.

Maar dat is niet het punt. Het punt is dat mensen vertrouwen hebben in de data omdat de WHO deze presenteert, maar dat het dus eigenlijk gewoon de data van de Chineze overheid is en het dus totaal onbetrouwbaar is.

Die 2% sterfte lees je ook overal maar is totaal uit de lucht gegrepen.
Ik ben het wel met je eens, maar het zijn de enife cijfers die er zijn. Er zou wel wat meer wantrouwen mogen zijn, maar China zal toch geen tegenspraak dulden. Ze zijn al over de zeik van een spotprentje.

Is het erg dat ik mijn Chinese collega's nog meer haat dan normaliter? :dunno:

Hoezo? Ik haat ze niet vanwege hun afkomst, maar vanwege het feit dat ze stinken, geen manieren hebben, luidruchtig zijn, smakken, boeren, lomp zijn, de R niet uit kunnen spreken en niet normaal auto kunnen rijden :dunno:

Terug
Naar boven