Fitness Seller

Coronavirus

Hevige discussie sinds gisterenavond met mijn echtgenote.
Ze overdrijft het gevaar zo hard.. ze wil niet dat ik nog met ons dochtertje naar het park ga. Het park is ENORM.... het is 16 km² of zo. Daar lopen ongeveer 50 mensen... "neen, we moeten het risico niet lopen. Beter blijven we twee weken binnen.... dat is niet zo erg"...
De irrationaliteit werkt me zo op de zenuwen.

1584729165464.png

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: mat
Ze overdrijft het gevaar zo hard.. ze wil niet dat ik nog met ons dochtertje naar het park ga. Het park is ENORM.... het is 16 km² of zo. Daar lopen ongeveer 50 mensen... "neen, we moeten het risico niet lopen. Beter blijven we twee weken binnen.... dat is niet zo erg"...
Ja, wat enorm erg dat je vrouw een beetje overbezorgd is over haar dochter...

Is het risico voor jou zelf niet groter?

Wat ik net meemaak bij de jumbo.
Ik sta te kijken wat ik wil hebben en ik maakte eem soort van grom geluidje met mijn keel. Het mag de naam keel schrapen of kuchen niet hebbeb. Zo'n wijf met handschoentjes kijkt mij aan alsof er een walm van aids om mij heen hangt. Draait zich om en rent bijna weg.

Ja mensen ik maak wat mee.

Sanquin gaat bij 10.000 mensen kijken of er reeds antistoffen tegen SARS-CoV-2 zijn aangemaakt. Op basis daarvan wil men een inschatting maken of en hoeveel mensen er al immuun zijn. Immuniteit opbouwen gaat echt maanden duren (tot de gewenste 60-65% bereikt is), maar ik ben nu toch wel benieuwd of er bij mensen dit virus al ongemerkt aanwezig is geweest.

Hier ben ik dus ook heel benieuwd naar.

• Like
Waarderingen: BB_
Dan moet men wel alle cijfers eerlijk vergelijken, dus ook doden ten gevolge van griep, verkeer, roken, alcohol, obesitas, fijnstof enz. En dan valt corona ineens in het niet.

Of dit in het niet zou vallen is nog maar de vraag, hoe dodelijk is het nu? En hoeveel % van de besmettingen moet verzorging hebben op de ic?

Zonder dit soort cijfers is het gewoon gokken hoe ernstig het is. Mocht het meevallen, dan zal na maanden lockdown iedereen wel bijdraaien.

Alcohol en tabak voor 25.000 directe doden per jaar. In dat opzicht wel vreemd dat tabak en alcohol overal te koop is en dat 1 jaar Corona niet voor 80.000 doden "mag" zorgen. (als cijfer 1% juist is en 8 miljoen het hier krijgen.)

Mensen zouden allemaal verplicht een basis cursus over virussen en de manieren van overdracht en besmetting moeten volgen.
Nu doen ze namelijk dingen die besmetting in de hand werken terwijl ze idee hebben goed bezig te zijn,
OF ze worden fobisch terwijl dat helemaal niet nodig is.

Mensen zouden allemaal verplicht een basis cursus over virussen en de manieren van overdracht en besmetting moeten volgen.
Nu doen ze namelijk dingen die besmetting in de hand werken terwijl ze idee hebben goed bezig te zijn,
OF ze worden fobisch terwijl dat helemaal niet nodig is.
Sta je keurig in de rij bij de kassa achter een lijn om afstand te houden op een voorganger, staat naast je iemand hetzelfde te doen voor de kassa ernaast...

Een idee om dat een beetje om en om te doen of een draai weg van de ander idee?

Doet me denken aan de verhalen van @Bert en @Kieft over geen handen schudden wel eten delen.

Terug
Naar boven