XXL Nutrition

Coronavirus

De kinderen (6 en 8) van mijn overbuurvrouw zijn alleen thuis en hangen al de halve dag een beetje rond op het speelveldje. Sommigen nemen het echt niet serieus.

De kinderen (6 en 8) van mijn overbuurvrouw zijn alleen thuis en hangen al de halve dag een beetje rond op het speelveldje. Sommigen nemen het echt niet serieus.

Het stikt van het volk op parken, ijssalons zijn gewoon half open. Evenals Cafetaria's. Dan kan je net zo goed ook enkele terrassen open houden verdienen die mensen ook nog wat. 1 tafeltje per 5 meter. Zie het verschil niet met eten afhalen?

Hier in Duitsland was alles tot 18.00 open. Heel vreemd, alsof er overdag niemand komt omdat iedereen op het werk is. Besmetting nog toegestaan tot 18.00, daarna niet meer!

Het stikt van het volk op parken, ijssalons zijn gewoon half open. Evenals Cafetaria's. Dan kan je net zo goed ook enkele terrassen open houden verdienen die mensen ook nog wat. 1 tafeltje per 5 meter. Zie het verschil niet met eten afhalen?

Hier in Duitsland was alles tot 18.00 open. Heel vreemd, alsof er overdag niemand komt omdat iedereen op het werk is. Besmetting nog toegestaan tot 18.00, daarna niet meer!

Rare regel daar dat de restaurants tot 18 of 15u open mogen blijven.. Maar Duitsland komt snel met meer Maßnahmen dit weekend en ik gok een landelijke Ausgangsperre.. Nederland zal niet veel later volgen gok ik.

Of dit in het niet zou vallen is nog maar de vraag, hoe dodelijk is het nu? En hoeveel % van de besmettingen moet verzorging hebben op de ic?

Zonder dit soort cijfers is het gewoon gokken hoe ernstig het is. Mocht het meevallen, dan zal na maanden lockdown iedereen wel bijdraaien.

Alcohol en tabak voor 25.000 directe doden per jaar. In dat opzicht wel vreemd dat tabak en alcohol overal te koop is en dat 1 jaar Corona niet voor 80.000 doden "mag" zorgen. (als cijfer 1% juist is en 8 miljoen het hier krijgen.)
Als jij jezelf wilt doodroken of -drinken, moet je dat zelf weten en kunnen. Maar overlijden aan het coronavirus kies je niet voor.

534 nieuwe besmettingen, 30 patiënten overleden. Persconferentie om 15 uur.

Denk dat volgende week 500-1000 extra opnames nog een conservatieve schatting is als we zo doorgaan..

Over een week denk ik 100 per dag, week daarna mogelijk 500 per dag. Als we de Italiaanse trend blijven volgen.
Voor een deel van de nabestaande betekent dit dat een erfenis wat eerder zal komen dan gehoopt/ gepland/ gedacht.

De groepsimmuniteit gaat voorspoedig.

Over een week denk ik 100 per dag, week daarna mogelijk 500 per dag. Als we de Italiaanse trend blijven volgen.
Voor een deel van de nabestaande betekent dit dat een erfenis wat eerder zal komen dan gehoopt.

Was daar dan een afname per dag? Of denk je dat de maatregelen dan hun effect laten zien?

Was daar dan een afname per dag? Of denk je dat de maatregelen dan hun effect laten zien?
Ik doel op sterfgevallen. We volgen aardig de Italiaanse trend tot nu toe. Als we die blijven volgen zal je over een week op 100 doden per dag zitten en de week daarna op 500.
Over een week tot anderhalve week wordt wel de piek verwacht, dus dat het erger wordt lijkt evident.

Terug
Naar boven