XXL Nutrition

Coronavirus

Denk dat volgende week 500-1000 extra opnames nog een conservatieve schatting is als we zo doorgaan..
Ik ben er bang voor, we houden krampachtig vast aan de lijn in Italië en die hebben al eerder serieuze maatregelen ingevoerd om het aantal besmettingen naar beneden te krijgen.......

Was daar dan een afname per dag? Of denk je dat de maatregelen dan hun effect laten zien?

Lijkt mij sterk dat je effect gaat zien. Wordt enkel maar meer als je geen totale lockdown toepast. Mensen werken thuis, maar doen verder nog te weinig om besmetting te voorkomen. Zo even lekker een frietje halen.

Ik ben er bang voor, we houden krampachtig vast aan de lijn in Italië en die hebben al eerder serieuze maatregelen ingevoerd om het aantal besmettingen naar beneden te krijgen.......
Aantal besmettingen lag daar wel om te beginnen al veel hoger. We hebben hier minder % ouderen en minder % direct contact met hen. Over een week of twee zal veel duidelijk zijn.

Zal eens aan kankerpatiënten vragen of dit hun wens was.
Want alle kankerpatiënten hebben dat te danken aan alcohol- of tabaksgebruik?

En uiteraard wil niemand de negatieve gezondheidsgevolgen van alcohol- of tabaksgebruik. Maar als je eraan begint neem je kennelijk die risico's voor lief. Dat is je eigen keuze en je eigen verantwoordelijkheid. En de overheid doet daar trouwens verder ook wel degelijk wat tegen. Ja, je kunt vrij alcohol en tabak krijgen, maar er is veel voorlichting over de gevolgen van beide, de risico's worden duidelijk gemaakt, en de ziekenhuizen hebben ook de capaciteit en de expertise om mensen op te nemen voor de gevolgen ervan.

1 tafeltje per 5 meter. Zie het verschil niet met eten afhalen?
Volgens mij is die hele social distancing van enkele meters echt onzin en maar verzonnen om mensen wat te doen te geven. Er staan mij studies bij naar het bereik van air droplets bij niezen en dat gaat om 10-20 meter.. Ik ga er maar gewoon van uit dat iedereen in een winkel of plein microscopische deeltjes uit je niesdroplets inademt.

Nee. Er is echter wel een opvallend percentage onder bepaalde kankervormen met betrekking tot rook-gerelateerde sterfte die toewijsbaar zijn aan roken.
aapHKkWI_o.jpg

Percentages geven het aandeel van roken aan de sterfte weer. Bron: RIVM, 2018.

was getekend : "De Gezonde roker"

je was me net voor hahaha

En uiteraard wil niemand de negatieve gezondheidsgevolgen van alcohol- of tabaksgebruik. Maar als je eraan begint neem je kennelijk die risico's voor lief. Dat is je eigen keuze en je eigen verantwoordelijkheid. En de overheid doet daar trouwens verder ook wel degelijk wat tegen. Ja, je kunt vrij alcohol en tabak krijgen, maar er is veel voorlichting over de gevolgen van beide, de risico's worden duidelijk gemaakt, en de ziekenhuizen hebben ook de capaciteit en de expertise om mensen op te nemen voor de gevolgen ervan.

Daar gaat het niet om. Heel veel mensen kunnen hier niet mee omgaan. 25.000 doden per jaar is het resultaat. Hoe dit ontstaat en eigen schuld is dan wat minder relevant, ze zijn er en blijven er. Het is al triest genoeg als je alcoholist wordt, ook een ziekte.

25.000 doden is blijkbaar niet genoeg om iets te verbieden, maar voor 80.000 Corona doden moet het hele land op slot. Reclame voor alcohol mag gewoon, maar het land moet nu op slot om 80.000 bejaarden te redden.

Toch weer geen persconferentie maar de geplande ministerraad #duidelijkeberichtgeving

RUG schrapt fysieke colleges tot eind augustus

Daar gaat het niet om. Heel veel mensen kunnen hier niet mee omgaan. 25.000 doden per jaar is het resultaat. Hoe dit ontstaat en eigen schuld is dan wat minder relevant, ze zijn er en blijven er. Het is al triest genoeg als je alcoholist wordt, ook een ziekte.

25.000 doden is blijkbaar niet genoeg om iets te verbieden, maar voor 80.000 Corona doden moet het hele land op slot. Reclame voor alcohol mag gewoon, maar het land moet nu op slot om 80.000 bejaarden te redden.

Misschien wel om duizenden 40 en 50 jarige te redden die straks hulp nodig hebben na hart en vaatziekten, auto of motorongeval etc.
Waar misschien geen plek voor is omdat de IC bedden bezet zijn. Of trekken we dan bij een 60 of 70+ de stekker er maar uit omdat er een jonger iemand op de gang ligt???

Ik snap je punt, maar ik vind het van een ander kaliber. Ik ben het ook met je eens dat veel mensen niet voldoende in staat zijn om die risico's goed af te wegen. In die zin is het een eenvoudige ingreep om uit te voeren als overheid; verbied de verkoop en klaar (even de zwarte markt die dan ontstaat buiten beschouwing gelaten). (Alcoholreclame vind ik een heel terecht punt van je, dat heb ik ook nooit echt begrepen.)

Dat van die 80.000 bejaarden klopt ook niet helemaal. Een aanzienlijk deel van de patiënten die op de IC belandt is jonger dan 50 jaar. Zij zullen het (vrijwel) allemaal wel overleven, zolang de zorgcapaciteit voldoende is. Als dat virus nu als een lopend vuurtje door het land gaat, dan zal die zorgcapaciteit niet toereikend zijn en zullen er ook slachtoffers vallen onder het wat jongere deel van de bevolking.

Misschien wel om duizenden 40 en 50 jarige te redden die straks hulp nodig hebben na hart en vaatziekten, auto of motorongeval etc.
Waar misschien geen plek voor is omdat de IC bedden bezet zijn. Of trekken we dan bij een 60 of 70+ de stekker er maar uit omdat er een jonger iemand op de gang ligt???

Misschien wel om de toekomstige alcoholisten te redden die nu elke dag aan het zuipen zijn :rolleyes:
Ik neem er nog een, zit toch lekker thuis komend jaar.

Waarvan waarschijnlijk een groot deel dit jaar of anders volgend jaar zou komen te overlijden.

Hoge bloeddruk, COPD, Diabetes, veel dingen waar je nog jaren mee kunt leven......
Kennis van mij heeft het ook, heeft COPD en heeft het echt met zijn 44 jaar zwaar gehad.

Terug
Naar boven