XXL Nutrition

Coronavirus

Ik kan trouwens fluiten naar een of ander potje. Bedrijf in Nederland en betaal al mijn belasting in Nederland, maar woon over de grens in Duitsland dus val overal buiten.
Ja ik weet het, had er tijdens het verhuizen maar rekening mee moeten houden.
Maar zelfs voor zwartwerkers komt er een noodfonds. :roflol:
Moet toch gaan op basis van waar je bedrijf ingeschreven is? En dan direct naar het bedrijf zelf gaan waar jij evt prive ontrekkingen uit doet? Kan me voorstellen dat ze hier niet aan gedacht hebben of het niet zo eenduidig is maar dat het dan helemaal niet kan...

Jij hebt duidelijk geen enkele kennis van (microbiologische) testen. Hoe wil je in vredesnaam 17miljoen mensen (meerdere malen) testen als je er een paar duizend per week kunt uitvoeren?

De vraag was of ik bereid was in te leveren op privacy door het afstaan van persoonlijke gegevens (dna/bloed sample/live locate). Ik begrijp dat je een vingerafdruk niet onder een QR scanner houdt en er dan positief/negatief uit rolt. Je hoeft geen microbioloog te zijn om te weten dat het testen van een bloedsample meer werk kost.

De stelling is een hypothetische.

In ben ff snel wat gaan lezen en zoeken over de lysis buffer van Roche en het lijkt steeds meer op politieke en journalistieke blunder. Waarschijnlijk gaat het om de NP-40 buffer en naast Roche zijn er gewoon andere (third party) producenten van deze buffer, dus als het al niet voldoende door Roche geleverd kan worden kan je ook bij die andere producenten terecht.

Ja de farmaceuten blijken geen humanisten te zijn en de ingrediënten van hun brouwsels niet zomaar te delen. Het zal toch niet zo zijn dat grote farmaceutische bedrijven geld gaan verdienen aan deze crisis? Vooral onze filantroop Bill niet, die Microsoft verlaten heeft voor een meer nobel bestaan.

Moet toch gaan op basis van waar je bedrijf ingeschreven is? En dan direct naar het bedrijf zelf gaan waar jij evt prive ontrekkingen uit doet? Kan me voorstellen dat ze hier niet aan gedacht hebben of het niet zo eenduidig is maar dat het dan helemaal niet kan...

Nee bij de gemeente waar je woning ingeschreven staat. Was denk ik het makkelijkst om dit zo te organiseren.

De EU kent als algemeen principe 'Vrijheid van vestiging en vrij verrichten van diensten'. De steun voor ondernemers is bedoeld om hun onderneming overeind te houden. Dus waarom een grensarbeider (waar er meer dan genoeg van zijn in steden als Maastricht, Nijmegen, Eindhoven) met een bedrijf in Nederland hier buiten valt lijkt mij niet geheel duidelijk.

Momenteel kan je dus puur en alleen niet aanvragen omdat je bij geen gemeente terecht kan. De regel tot nu toe is net zo krom als dat je zou stellen dat je ingeschreven moet staan op een even nummer en je dus niet met een oneven huisnummer kan aanmelden.

Gaat nog wel een staartje krijgen denk ik, plan is ook nog niet helemaal uitgewerkt vooralsnog.

Kieft waar betaal je belasting aan ?

Ow al gelezen

In UK wordt van werknemers 80% van het salaris door de overheid betaald, enkel onder de voorwaarde dat zij totaal non-actief zijn. Dat soort werk ontmoedigingsbeleid is toch opmerkelijk.

Wat zegt het euregio bureau van de kamer van koophandel dan ?
Eigenlijk zou je geld moeten kunnen krijgen, daar waar je belasting betaald. In Nederland dus.

Ik heb zelf nog geen contact gehad maar ken hier meer mensen die in Nederland zelfstandig werken, dus wacht even af wat er uit gaat komen.

Zit zelf nog niet op hete kolen en nog geen zin in kansloze telefoontjes en overbezette lijnen. Wel wat petities getekend.

Ja dat speelt natuurlijk mee. Maar bepaalde uitspraken zijn gewoon niet echt snugger, had het ook anders kunnen zeggen. Wat ik ervan begrijp is dat hij nu wel de koers van wetenschappers (een deel) volgt.
Je zal trouwens maar echt ziek worden daar met een inkomen beneden modaal of erger, geen spaargeld hebben of verzekering. Of is/wordt dat tijdelijk anders geregeld?

Medicare is voor 65+ en (medisch) afgekeurden.

Ik weet niet alle ins en outs maar in principe als je werkloos bent of onder poverty level verdient kun je social security en medicaid krijgen. Is wel weer per staat anders geregeld sommigen hebben medicaid deels afgewezen.

It depends. En ze zijn nog bezig met wat dit nu in de coronacrisis voor die armoedigen betekent maar ik heb wel steeds het idee als ik iets over dit onderwerp voorbij zie komen dat er in de VS ook best wel wat vangnetten zijn. Niet zoals men hier claimt dat je er meteen ten dode bent opgeschreven als je geen dubbele baan hebt omdat er geen verplichte collectieve nationale ziekenfonds is.

Vooral working poor die geen verzekering kunnen betalen maar eigenlijk ook niet zomaar voor medicaid kwalificeren of andere probleemgevallen die tussen wal en schip vallen. (en ja dat zijn er daar best veel dat wel - health insurance via de werkgever is er ook erg waardevol)

• The Trump administration Monday approved 11 additional state waivers to expand Medicaid flexibility to combat the coronavirus outbreak in the U.S., bringing the sum total of OK'd waivers to 13.
  • The waivers allowed under President Donald Trump's declaration of a national emergency earlier this month allow states to eschew certain Medicaid requirements on physician enrollment and prior authorization as well as free up where care can be delivered and suspend certain nursing home screening requirements to lower administrative burden.
California, for example, asked the Trump administration for federal dollars for temporary housing for homeless people if they test positive for COVID-19 or are exposed to the disease, and to waive all costs for testing and treatment for certain Medi-Cal beneficiaries subject to cost-sharing.

Ik heb zojuist een safety and health update van mijn werk gekregen (Amerikaans bedrijf) en in die slide show staat" "don't listen to Trump" :roflol:

Medicare is voor 65+ en (medisch) afgekeurden.

Ik weet niet alle ins en outs maar in principe als je werkloos bent of onder poverty level verdient kun je social security en medicaid krijgen. Is wel weer per staat anders geregeld sommigen hebben medicaid deels afgewezen.

It depends. En ze zijn nog bezig met wat dit nu in de coronacrisis voor die armoedigen betekent maar ik heb wel steeds het idee als ik iets over dit onderwerp voorbij zie komen dat er in de VS ook best wel wat vangnetten zijn. Niet zoals men hier claimt dat je er meteen ten dode bent opgeschreven als je geen dubbele baan hebt omdat er geen verplichte collectieve nationale ziekenfonds is.

Vooral working poor die geen verzekering kunnen betalen maar eigenlijk ook niet zomaar voor medicaid kwalificeren of andere probleemgevallen die tussen wal en schip vallen. (en ja dat zijn er daar best veel dat wel - health insurance via de werkgever is er ook erg waardevol)

En als je 2 banen nodig hebt om rond te komen maar door de lockdown thuis mag blijven, krijg je dan wel doorbetaald zoals wij dit hier gewend zijn als je een contract hebt?

In UK wordt van werknemers 80% van het salaris door de overheid betaald
Werknemers tot 80%, met een max van £2.500 per maand (net boven mediaan) voor ten minste de volgende 3 mnd. En alleen als werknemers op loonlijst blijven.
Zelfstandigen kunnen 80% van recente diensten ontvangen, met mogelijk een lagere max dan de £2.500 per maand vanwege belastingen.

Dat is het plan. Hangt ook mede af in welke mate bedrijven de maatregelen zullen accepteren.

En als je 2 banen nodig hebt om rond te komen maar door de lockdown thuis mag blijven, krijg je dan wel doorbetaald zoals wij dit hier gewend zijn als je een contract hebt?
Hebben ze wel net een bill voor getekend. Normaal gesproken wordt je inderdaad niet zomaar doorbetaald vaak zelfs niet bij ziekte. Maar alle amerikanen die niet te veel verdienen krijgen gratis geld, (grote en kleine) bedrijven krijgen directe steun en een stimulans om banen te behouden en werkers te blijven betalen, leningen en uitstel van belastingaangifte, en nog veel veel meer...

What's Inside The Senate's $2 Trillion Coronavirus Aid Package
https://www.npr.org/2020/03/26/8214...e-senate-s-2-trillion-coronavirus-aid-package
The bill establishes a fully refundable tax credit for businesses of all size that are closed or distressed to help them keep workers on the payroll. The goal is to get those employees hired back or put on paid furlough to make sure they have jobs to return. The credit covers to 50 percent of payroll on the first $10,000 of compensation, including health benefits, for each employee.

For employers with more than 100 full-time employees, the credit is for wages paid to employees when they are not providing services because of the coronavirus. Eligible employers with 100 or fewer full-time employees could use the deduction even if they aren't closed.

Laatst bewerkt:
Zijn de banen zonder paid sick leave en die nu tijdens lockdown mensen gratis thuis laten zitten trouwens niet te vergelijken met 0-uren contracten die wij hier hebben?

Ik weet de prevalentie ervan niet en hoe die aantallen in verhouding staan, maar het is niet zo alsof alles hier voor iedereen zoveel beter is dat er nu geen 100,000en Nederlanders (en blijkbaar zelfs wat bonus Nederlanders) plots van de staat afhankelijk zijn in hun levensvoorziening.

Met ZZPers in principe hetzelfde probleem maar die zouden zelf een paar maanden risico af moeten kunnen vangen. Buiten de groep die geforceerd worden als schijnzelfstandigen uitgebuit te worden.

Zijn de banen zonder paid sick leave en die nu tijdens lockdown mensen gratis thuis laten zitten trouwens niet te vergelijken met 0-uren contracten die wij hier hebben?

Ik weet de prevalentie ervan niet en hoe die aantallen in verhouding staan, maar het is niet zo alsof alles hier voor iedereen zoveel beter is dat er nu geen 100,000en Nederlanders (en blijkbaar zelfs wat bonus Nederlanders) plots van de staat afhankelijk zijn in hun levensvoorziening.

Met ZZPers in principe hetzelfde probleem maar die zouden zelf een paar maanden risico af moeten kunnen vangen. Buiten de groep die geforceerd worden als schijnzelfstandigen uitgebuit te worden.
Het is niet vergelijkbaar. Alhoewel we in Nederland laatste jaren met schijnzzp wel de anglosaksische kant op zijn geschoven.

In de usa zijn veel werknemers niet of vrijwel niet beschermd. In Nederland is dat in zo ongeveer alle gevallen beter. Daarnaast heeft daar een kwart ( juist de paycheck to paycheck groep) geen ziektekostenverzekering. Veel mensen zullen snel ontslagen worden en die verliezen dan vaak ook hun ziektekostenverzekering.

Daarnaast is er in diverse staten zeker geen quarantaine oid. Dus mensen gaan werken. Ook als ze ziek zijn want geen doorbetaald ziekteverlof.

Dus het is en wordt daar veel erger nog dan hier helaas. Zeker met het falend landsbestuur daar. Echt kansloos.

Terug
Naar boven