With its beneficiaries among the most at risk for Covid-19, the agency is relaxing some rules.
www.nytimes.com
Medicare is voor 65+ en (medisch) afgekeurden.
Ik weet niet alle ins en outs maar in principe als je werkloos bent of onder poverty level verdient kun je social security en medicaid krijgen. Is wel weer per staat anders geregeld sommigen hebben medicaid deels afgewezen.
"This outbreak is going to bring to light and highlight really strongly the types of disparities and the gaps in our health care system that leave people vulnerable," one expert said.
www.nbcnews.com
It depends. En ze zijn nog bezig met wat dit nu in de coronacrisis voor die armoedigen betekent maar ik heb wel steeds het idee als ik iets over dit onderwerp voorbij zie komen dat er in de VS ook best wel wat vangnetten zijn. Niet zoals men hier claimt dat je er meteen ten dode bent opgeschreven als je geen dubbele baan hebt omdat er geen verplichte collectieve nationale ziekenfonds is.
Vooral working poor die geen verzekering kunnen betalen maar eigenlijk ook niet zomaar voor medicaid kwalificeren of andere probleemgevallen die tussen wal en schip vallen. (en ja dat zijn er daar best veel dat wel - health insurance via de werkgever is er ook erg waardevol)
The waivers allow suspension of federal regulations surrounding prior authorization, sites of care and physician enrollment, among others.
www.healthcaredive.com