MuscleMeat

Coronavirus

Obesitas werd al een tijdje terug als risicofactor erkend in UK en ik geloof ook VS.
Mooi hoe al die SJW-sprookjes stuk voor stuk vallen in tijden van crisis, niemand die nu zeikt over fatshamen.

# Justine Dus, ik wil je wel troosten

Obesitas is een risicofactor voor zo'n beetje alles.

Wie heeft er trouwens nog lekkere zachte handjes? Ik heb sowieso een droge huid en gebruik niet vaak zeep, nu was ik mijn handen misschien 4 keer per dag met zeep en ik smeer ze daarna dan ook met een creme in, maar het begint nu al onprettig te worden.

Wie heeft er trouwens nog lekkere zachte handjes? Ik heb sowieso een droge huid en gebruik niet vaak zeep, nu was ik mijn handen misschien 4 keer per dag met zeep en ik smeer ze daarna dan ook met een creme in, maar het begint nu al onprettig te worden.
Ik. Massage?

• Haha
Waarderingen: BB_
M'n handen gaan helemaal kapot van die antibacteriele/alcohol zooi. Gescheurde huid tot bloedens aan toe. Hoor je met creme in te smeren? :o

Echte eczeem-knuistjes hier, maar ach je moet er wat voor over hebben hoor. :emo:

M'n handen gaan helemaal kapot van die antibacteriele/alcohol zooi. Gescheurde huid tot bloedens aan toe. Hoor je met creme in te smeren? :o
Ik begrijp niet waarom iedereen spastisch bezig ik met antibacteriële handzeep. Enkel op openbare plaatsen volg ik de handwasinstructie, maar thuis was ik m'n handen niet anders dan normaal. Nergens last van, ondanks dat ik echt snel een droge en gebarsten huid (in de winter m'n handen standaard).

Ik begrijp niet waarom iedereen spastisch bezig ik met antibacteriële handzeep. Enkel op openbare plaatsen volg ik de handwasinstructie, maar thuis was ik m'n handen niet anders dan normaal. Nergens last van, ondanks dat ik echt snel een droge en gebarsten huid (in de winter m'n handen standaard).
Wassen met zeep werkt ook prima, die virussen kunnen daar niet zo goed tegen. Krijg je ook droge handen van overigens.

• Like
Mijn handen zijn ruw, kan ze nauwelijks in een jaszak of broekzak steken. Anders nooit last van.

Telt spiermassa als overgewicht op een IC ?

Nou ja, bijna 60% van de Nederlandse bevolking ouder dan 50 jaar heeft overgewicht. Dus dat gaat al snel. (Als je alleen naar mannen kijkt gaat dit naar de 70% zelfs. Gezien de meeste opgenomen coronapatiënten man zijn...)
Definieer overgewicht. Als BMI de maatstaf is, present!

Wassen met zeep werkt ook prima, die virussen kunnen daar niet zo goed tegen. Krijg je ook droge handen van overigens.
Je kunt ook gewoon handschoentjes aan doen als je bijvoorbeeld boodschappen doet. Bij de Lidl lagen van die wegwerpdingen bij de ingang. Bij de AH werden winkelwagentjes ontsmet. Zolang je binnenshuis bent, zie ik niet echt risico dus noodzaak.

• Like
Normaal gesproken was ik mijn handen alleen met water, alleen op mijn werk als ik even snel iets doe zonder handschoenen en ik mors wat op mijn handen gebruik ik zeep. Maar nu na boodschappen doen, even met de kinderen in de speeltuin, of bij de kinderopvang geweest te zijn gebruik ik zeep. Dat is pas sinds anderhalve week, maar dit gaan mijn handen niet weken volhouden.

Mwaoh, de zeep zelf lost vet op, de virusenvelope bevat ook vet, vandaar dat het werkt. Maar het haalt ook de beschermlaag van je huid af. En dan droogt het eerder uit.
Virusenvelope, die kende ik niet nog niet. Ik zat er net nog aan te denken wat het woord van het jaar zou worden. Ik gok zoiets als groepsimmuniteit, coronavirus of krijgen we ook de quarantainebabies? :P Dikke babyboom over 9 maanden.

Normaal gesproken was ik mijn handen alleen met water, alleen op mijn werk als ik even snel iets doe zonder handschoenen en ik mors wat op mijn handen gebruik ik zeep. Maar nu na boodschappen doen, even met de kinderen in de speeltuin, of bij de kinderopvang geweest te zijn gebruik ik zeep. Dat is pas sinds anderhalve week, maar dit gaan mijn handen niet weken volhouden.
Gaan je kids nog naar de kinderopvang? Vitaal beroep dus?

Terug
Naar boven