Fitness Seller

Coronavirus

Ik zie nog niet heel veel verschil, of dat zou in de aantallen te vinden moeten zijn. Je kunt hier met een vast contract ook gewoon volgende maand ontslagen zijn als het bedrijf moet bezuinigen, en je hebt daar ook uitkeringen voor werklozen. Wat is er dan meer beschermd?

Dat gaat hier echt niet zo eenvoudig, iemand met een vast contract ontslaan.
Zoveel bedrijven die niet van de rotte appels af kunnen komen die om de haverklap "ziek" zijn en geen moer uitvoeren. Dat ziek zijn mag hier ook nog eens 2 jaar duren, 2 jaar een werknemer doorbetalen die je niks oplevert.
Toon jij maar eens aan dat iemand niet depressief is of geen burn out heeft, ook al nemen ze het er (op social media foto's te zien) goed van.

Vaak zit er niks anders op dan uitkopen of een uitgebreid dossier opbouwen met aantoonbare overtredingen anders kom je er nooit van af.
Ontslaan wegens bezuinigingen gaat ook niet zo simpel, dit moet je aantonen en dan nog heb je geen vrijheid om met je vaste contracten te beginnen.

Geen idee wat je in USA krijgt als werkloze, maar hier is het verschil tussen een slecht betaalde baan en een uitkering netto met alle subsidies verrekend niet heel erg groot in waar je op achteruit gaat, met voor veel mensen genoeg ruimte om zwart bij te klussen.

Dat gaat hier echt niet zo eenvoudig, iemand met een vast contract ontslaan.
Zoveel bedrijven die niet van de rotte appels af kunnen komen die om de haverklap "ziek" zijn en geen moer uitvoeren. Dat ziek zijn mag hier ook nog eens 2 jaar duren, 2 jaar een werknemer doorbetalen die je niks oplevert.
Toon jij maar eens aan dat iemand niet depressief is of geen burn out heeft, ook al nemen ze het er (op social media foto's te zien) goed van.

Vaak zit er niks anders op dan uitkopen of een uitgebreid dossier opbouwen met aantoonbare overtredingen anders kom je er nooit van af.
Ontslaan wegens bezuinigingen gaat ook niet zo simpel, dit moet je aantonen en dan nog heb je geen vrijheid om met je vaste contracten te beginnen.

Geen idee wat je in USA krijgt als werkloze, maar hier is het verschil tussen een slecht betaalde baan en een uitkering netto met alle subsidies verrekend niet heel erg groot in waar je op achteruit gaat, met voor veel mensen genoeg ruimte om zwart bij te klussen.
In Nederland neem ik aan? Want in België betaalt de werkgever de eerste maand ziekte maar daarna wordt dat betaald door de mutualiteit.
En wat betreft de uitkering... Dat was in België vroeger misschien wel waar maar door de degressiviteit kom je heel snel terecht in de armoede. Ik ken mensen die van welgesteld naar straat arm zijn gedonderd door de degressiviteit. 39 jaar, geen job meer kunnen vinden.... en na 2 jaar had hij een absurd lage uitkering, mocht hij gaan aankloppen bij het OCMW... net genoeg geld voor een kamertje te huren waardoor hij zijn hoederecht verloor: "tja uw dochtertje van 4 kan niet meer op bezoek komen want er is geen aparte slaapplaats"... Man is nu een wrak.

Nederland is zo ver ik weet het enige land met die bizar lange tijd van 2 jaar dat een werknemer bij ziekte beschermt blijft en niet ontslagen mag worden.

Ah ja daar dacht ik niet aan. Ging er wel van uit dat het rechtvaardigt moest zijn zoals in geval van deze crisis. Op zich hoeft het ook niet moeilijk te zijn als de werknemer akkoord gaat. Vechten de meesten het aan? Valt uitkopen als het geen dikbetaalde directeur is ook wel mee - 2 maanden loon?

maar hier is het verschil tussen een slecht betaalde baan en een uitkering netto met alle subsidies verrekend niet heel erg groot in waar je op achteruit gaat, met voor veel mensen genoeg ruimte om zwart bij te klussen.
True.

En bij ziekte is inderdaad extreem geregeld hier. (en van lastpakken afkomen) Corporaties worden gebruikt als dikbetaald verlengde van de zorgstaat.

Laatst bewerkt:
Middels een noodwet kan in Israël nu elke agent telefoons volgen van mensen die geïnfecteerd zijn met SARS-CoV-2, waaronder het afluisteren van gesprekken, locatiebepaling, volgen met wie iemand in aanraking is geweest. Discussie omtrent inbreuk van privacy alom. In eerste instantie werd Israël door het hooggerechtshof teruggefloten, maar onder striktere voorwaarden is de noodwet er toch door.

In meer landen gebeurt het geanonimiseerd, waaronder Oostenrijk, België, Italië. Plannen zijn er ook voor o.a. Nederland.

Middels een noodwet kan in Israël nu elke agent telefoons volgen van mensen die geïnfecteerd zijn met SARS-CoV-2, waaronder het afluisteren van gesprekken, locatiebepaling, volgen met wie iemand in aanraking is geweest.
de natte droom van iedere dictators ook oostenrijkse rijkskanseliers

Middels een noodwet kan in Israël nu elke agent telefoons volgen van mensen die geïnfecteerd zijn met SARS-CoV-2, waaronder het afluisteren van gesprekken, locatiebepaling, volgen met wie iemand in aanraking is geweest.
Maar de economie kan doordraaien en dat is ook wat waard.

• Like
Waarderingen: LM
Middels een noodwet kan in Israël nu elke agent telefoons volgen van mensen die geïnfecteerd zijn met SARS-CoV-2, locatiebepaling, volgen met wie iemand in aanraking is geweest.
In navolging van ZK. Daar worden burgers gewaarschuwd voor iemand die corona heeft als ze in de buurt komen.
In NL zijn de zendmasten bij lange na niet nauwkeurig genoeg, facebook en google kunnen dat wel. Hebben geen verzoeken gehad uit NL. De grootste drie telecom providers hebben wel aangeboden anonieme data te willen overhandigen als daar vraag naar is vanuit de overheid.

Maar de economie kan doordraaien en dat is ook wat waard.
Zeker. Ik zou er ook geen problemen mee hebben, maar aangezien het nu zonder toestemming van burgers kan, snap je wel dat dat een hoop ophef veroorzaakt. (Waar ligt de grens? Is het een noodwet van tijdelijke aard of wordt het dadelijk permanent en ook voor andere doeleinden? etc.)

Zeker. Ik zou er ook geen problemen mee hebben, maar aangezien het nu zonder toestemming van burgers kan, snap je wel dat dat een hoop ophef veroorzaakt. (Waar ligt de grens? Is het een noodwet van tijdelijke aard of wordt het dadelijk permanent en ook voor andere doeleinden? etc.)
Er zat nogal wat ironie in bij mij.

Middels een noodwet kan in Israël nu elke agent telefoons volgen van mensen die geïnfecteerd zijn met SARS-CoV-2, waaronder het afluisteren van gesprekken, locatiebepaling, volgen met wie iemand in aanraking is geweest. Discussie omtrent inbreuk van privacy alom. In eerste instantie werd Israël door het hooggerechtshof teruggefloten, maar onder striktere voorwaarden is de noodwet er toch door.

In meer landen gebeurt het geanonimiseerd, waaronder Oostenrijk, België, Italië. Plannen zijn er ook voor o.a. Nederland.
Dan krijg ik straks alsnog de AIVD aan de deur omdat ze niet geloven dat ik 24/7 thuiszit standaard. Maar dat doe ik mijn hele volwassen leven al.

Dublin ook in lockdown

• Wow
Waarderingen: BB_
Maar nu komt het ineens dichtbij. De wijze waarop bijvoorbeeld China het volk wil volgen, corrigeren en besturen gaat echt heel ver.
We vonden die drones in China nog grappig en bizar, toen deden de Belgen het en nu doen wij het ook.

Verregaande bevoegdheden voor de veiligheidsdiensten zijn er na 9/11 doorheen gepompt, nu gaan we weer eens stapje verder, 1984 is NOT a fucking manual!

• Like
Waarderingen: BB_
Er zat nogal wat ironie in bij mij.
Aha. Maar toch, welke middelen zijn gerechtvaardigd voor de situatie waar de wereld nu in verkeerd? Je zou veel beter quarantaine voor geïnfecteerden en risicogroepen kunnen afdwingen (dan moet je wel iedereen testen) en niet het gehele volk als potentieel gevaar hoeven te beschouwen. (Dan ga ik er even van uit dat het aantal gezonde jongeren dat op de IC belandt verwaarloosbaar is.)

Dan krijg ik straks alsnog de AIVD aan de deur omdat ze niet geloven dat ik 24/7 thuiszit standaard. Maar dat doe ik mijn hele volwassen leven al.
Je zou ze maar aan de deur krijgen omdat je een vpn gebruikt , Meneer kunt u verklaren waarom u gister in Thailand en de dag ervoor in Finland en vandaag in Spanje was .

Terug
Naar boven