AndroidHealthClinic

Coronavirus

Net voor de ‘broodnodige’ boodschappen naar de AH geweest. Ik vind het eigenlijk niet zo gek dat het virus zich makkelijk verspreidt.

Grote wielrenclub die moeilijk staan te doen bij de infobalie omdat een winkelwagentje verplicht is. In de winkel staan mensen ‘gezellig’ met elkaar te ouwehoeren. Bij de zelfscan kassa hangt een medewerkster over mijn schouder om te vertellen dat de weegschaal het niet doet. Buiten doet alleen maar een deel van de mensen het handvat van de winkelwagen desinfecteren terwijl alles klaar is gezet door winkelpersoneel.

:dunno: Tjah...

Nu begreep ik dat ze het aantal IC-bedden opgeschaald zouden willen hebben naar 1.600 op 1 april. Gezien de normale bezetting zo'n 70-80% is van de normale hoeveelheid (1100? = 770-880), lijkt het mij dat de IC overal nu eigenlijk al stampvol zit met de ruim 900 coronapatiënten die er ook liggen. Of mis ik iets?

Vincent van der Voort (44, darts)
,,Mijn plan was om nog vijf jaar te darten. Alles eruit halen, en dan zou het klaar zijn. Dat gaat nu waarschijnlijk niet lukken, ik zal langer door moeten. Ik loop nu heel veel inkomsten mis. Behalve het prijzengeld, bestaat ongeveer de helft van mijn inkomen uit demonstraties en televisiewerk voor RTL. Dat valt nu allemaal weg, en niemand weet voor hoe lang, sommigen vrezen zelfs een jaar. Pfoe, daar moet je niet aan denken. Maar goed, het is overmacht. Ik was met mijn manager bezig met een paar nieuwe sponsors, maar die zeggen nu ook: we wachten even af. Logisch. Er is wel onzekerheid, het houdt me echt bezig.

:roflol: stumperd ,je wou op je 49e al met pensioen en nu ga je huilen,werk gewoon door tot 67 zoals iedereen en ga dan pas huilen
Zouden mensen ten tijde van de Spaanse griep ook zo gejankt hebben? Dat was vooralsnog vele malen erger qua doden.

Kutgeneratie!

GEWOON KUT!

Ome Roon blijft consistent tegen de draaiende goorglibberende Guy.

Op z'n Twitter interessante tweets over hulp vs Eurobonds.

Terwijl de straten van Brussel uitgestorven zijn, zitten alle terrasjes in Stockholm tjokvol volk. Geen wonder, want de Zweedse regering heeft geen maatregelen opgelegd tegen de verspreiding van het coronavirus. Alle winkels, restaurants en barretjes blijven daar gewoon geopend.

De Zweedse premier Stefan Löfven blijft bij zijn standpunt: “Het is een kwestie van gezond verstand”. Löfven meent dat elke burger zijn verantwoordelijkheid moet nemen. “We kunnen niet alles regelen en verbieden”, stelt hij.

Vincent van der Voort (44, darts)
,,Mijn plan was om nog vijf jaar te darten. Alles eruit halen, en dan zou het klaar zijn. Dat gaat nu waarschijnlijk niet lukken, ik zal langer door moeten. Ik loop nu heel veel inkomsten mis. Behalve het prijzengeld, bestaat ongeveer de helft van mijn inkomen uit demonstraties en televisiewerk voor RTL. Dat valt nu allemaal weg, en niemand weet voor hoe lang, sommigen vrezen zelfs een jaar. Pfoe, daar moet je niet aan denken. Maar goed, het is overmacht. Ik was met mijn manager bezig met een paar nieuwe sponsors, maar die zeggen nu ook: we wachten even af. Logisch. Er is wel onzekerheid, het houdt me echt bezig.

:roflol: stumperd ,je wou op je 49e al met pensioen en nu ga je huilen,werk gewoon door tot 67 zoals iedereen en ga dan pas huilen
Hij heeft zich wel met darts en darters beziggehouden, zodat wij dat niet hoeven doen, misschien zouden we een inzamelingsactie moeten doen.

Laten we allemaal een flesje met pis sturen. (of is dit tegenwoordig een biowapen?)

Enige opmerkingen hierbij:
1. Verschillende Zuid-Europese landen hebben de afgelopen periode wel bezuinigingen en hervormingen doorgevoerd, dan kan je ze nu eigenlijk niet niet helpen;
2. Het zogenaamde redden van Griekenland was, en ik vermoed dat hier weer een zelfde illusie wordt opgeblazen, eigenlijk het redden van Europese banken die in Griekenland hadden geïnvesteerd, eigenbelang;
3. De EU zal iedere crisis aangrijpen om meer macht naar zich toe te trekken, die federale staat moet er komen, banken zullen iedere crisis gebruiken om onder slechte leningen uit te komen;
4. Wederom blijkt dat de Euro een slecht idee was en dat mn Italië daar niet in thuishoort. (Alle liefde voor Italië en de Italianen, nu meer dan ooit, maar het past niet);
5. Het gaat niet alleen om de humanitaire omstandigheden van de gevolgen door ziekte, maar ook die door de schade aan de economie.

Vanzelfsprekend moet je hulp bieden. Ik heb te weinig kennis om te oordelen over de Italiaanse gang van zaken. Begrijp dat daar ook al veel artsen zijn overleden en ja, dan gaat het rap achteruit met de gezondheidszorg.

Het blijft een complex probleem.

Het nadeel van dat polderen en democratisch bestuur. Bij eerste corona melding in China had direct de Nederlandse grens dicht gemoeten en het vliegverkeer, sowieso uit Azie, plat gelegd moeten worden.

Achteraf is mooi wonen. We gaan het zien.

Nu heeft de goede man een andere functie bij de WHO dan hier gesteld, maar nog een voorbeeld dat voor China alles politiek is.

De man weigert vragen over Taiwan te beantwoorden, verbreekt zelfs de verbinding, spreekt de naam niet uit.

Laatst bewerkt:
Vanzelfsprekend moet je hulp bieden. Ik heb te weinig kennis om te oordelen over de Italiaanse gang van zaken. Begrijp dat daar ook al veel artsen zijn overleden en ja, dan gaat het rap achteruit met de gezondheidszorg.

Het blijft een complex probleem.

Het nadeel van dat polderen en democratisch bestuur. Bij eerste corona melding in China had direct de Nederlandse grens dicht gemoeten en het vliegverkeer, sowieso uit Azie, plat gelegd moeten worden.

Achteraf is mooi wonen. We gaan het zien.
Dat lijkt me dan weer een beetje overkill, zeker van iemand die zegt ook aan het economische belang te denken.

Zeker, achteraf zul je moeten evalueren wat er beter had gekund.

Nu begreep ik dat ze het aantal IC-bedden opgeschaald zouden willen hebben naar 1.600 op 1 april. Gezien de normale bezetting zo'n 70-80% is van de normale hoeveelheid (1100? = 770-880), lijkt het mij dat de IC overal nu eigenlijk al stampvol zit met de ruim 900 coronapatiënten die er ook liggen. Of mis ik iets?
De normale bezetting wordt al een paar weken zo veel mogelijk vrij gemaakt om meer plaatsen voor coronapatienten te hebben. (ik denk voornamelijk door minder reguliere operaties waaruit normaal de roulatie een groot deel van IC bezet houdt) Denk wel dat het nog net lukt op het moment.

De normale bezetting wordt al een paar weken zo veel mogelijk vrij gemaakt om meer plaatsen voor coronapatienten te hebben. (ik denk voornamelijk door minder reguliere operaties waaruit normaal de roelatie een groot deel van IC bezet houdt) Denk wel dat het nog net lukt op het moment.
Ah ja, dat is waar ook. Niet aan gedacht.

Dat lijkt me dan weer een beetje overkill, zeker van iemand die zegt ook aan het economische belang te denken.

Zeker, achteraf zul je moeten evalueren wat er beter had gekund.

Op het moment dat China kenbaar maakte een uitbraak van een nieuw mens-op-mens besmettelijke corona virus mee te maken, had Nederland de buitengrenzen kunnen sluiten en geen vliegverkeer uit China kunnen hanteren bijvoorbeeld.

Toen werd het erg politiek waarbij Pc/sjw mensen ‘hug a chinese’ acties gingen houden etc. Dus werd het door links gebagatelliseerd en door rechts overtrokken. Nu het als het ware te laat is beginnen de belangen te verschuiven en dat zie je aan de toon van politici.

Rusland heeft niet veel last van Corona. Volgens mij hebben ze daar direct alles op slot gegooid. Maar mogelijk speelt er meer.

Nope niet overal, weet van 1 IC die nagenoeg leeg is en dat er in dat zkh ook nog voldoende capaciteit is voor de niet IC behoeftige corona pt.

Degenen die opgenomen worden op de IC met ook maar de geringste verdenking op het coronavirus worden altijd getest. Ik denk dat de onzuiverheid in het aantal corona-opnames op de IC wel echt héél klein is. (Het betreft hier trouwens óók patiënten verdacht van het coronavirus. Van wat ik begreep doen ze ook aan de lopende band CT-scans.)

Er worden idd heel veel scans gemaakt die een goede indicatie geven of iemand besmet is, al die mensen met een verdacht beeld op scan krijgen een test. Deze test is overigens ook niet zaligmakend. Specificiteit is hoog maar sensitiviteit laag, dus veel vals negatieve.

Nederlandse ambulance met coronapatiënt geweigerd bij Belgische tolweg: ‘U moet gewoon betalen’

Twee Nederlandse ambulancemedewerkers zijn gisteravond tot hun eigen verbazing tegengehouden toen ze met een coronapatiënt het Belgische tolstation voor de Liefkenshoektunnel wilden passeren. Ondanks de penibele situatie van de patiënt mochten ze niet door zónder eerst 6 euro te pinnen.

Ambulance-verpleegkundige Martijn Hendriks wist niet wat hem en zijn collega Edwin Montanus gisteravond overkwam toen ze met patiënt en al staande werden gehouden voor de Liefkenshoektunnel bij Antwerpen. De ambulance was onderweg naar Terneuzen, en de snelste route daarnaartoe is via Antwerpen. Bij het passeren van de Belgische grens waren er nog geen problemen, maar dat was wel anders toen ze de toltunnel naderden

,,We stonden voor de slagbomen. Mijn collega achter het stuur en ik achterin met de patiënt”, vertelt Hendriks. De slagboom bleef echter dicht. ,,Pas na tien minuten werd ons via de intercom verteld dat we gewoon moesten betalen.” Om de ernst van de situatie nog eens extra aan te geven werd besloten even de blauwe lichten van de ambulance aan te zetten, want misschien hadden de tolmedewerkers niet gezien dat er een ambulance met een coronapatiënt voor de slagboom stond?

Het mocht niet baten. ,,Er zat niks anders op dan de wagen in zijn achteruit te zetten en op zoek te gaan naar een medewerker.” Die werd aangetroffen in een klein hokje iets verderop, maar wist niet van wijken. ,,Je kan ze één ding meegeven, ze zijn wel volhardend”, blikt Hendriks terug. ,,Of we nou een ambulance waren met een coronapatiënt of niet, betalen moesten we, en wel snel.”

:roflol: en dan hebben Nederlanders de naam gierig te zijn

Nederlandse ambulance met coronapatiënt geweigerd bij Belgische tolweg: ‘U moet gewoon betalen’

Twee Nederlandse ambulancemedewerkers zijn gisteravond tot hun eigen verbazing tegengehouden toen ze met een coronapatiënt het Belgische tolstation voor de Liefkenshoektunnel wilden passeren. Ondanks de penibele situatie van de patiënt mochten ze niet door zónder eerst 6 euro te pinnen.

Ambulance-verpleegkundige Martijn Hendriks wist niet wat hem en zijn collega Edwin Montanus gisteravond overkwam toen ze met patiënt en al staande werden gehouden voor de Liefkenshoektunnel bij Antwerpen. De ambulance was onderweg naar Terneuzen, en de snelste route daarnaartoe is via Antwerpen. Bij het passeren van de Belgische grens waren er nog geen problemen, maar dat was wel anders toen ze de toltunnel naderden

,,We stonden voor de slagbomen. Mijn collega achter het stuur en ik achterin met de patiënt”, vertelt Hendriks. De slagboom bleef echter dicht. ,,Pas na tien minuten werd ons via de intercom verteld dat we gewoon moesten betalen.” Om de ernst van de situatie nog eens extra aan te geven werd besloten even de blauwe lichten van de ambulance aan te zetten, want misschien hadden de tolmedewerkers niet gezien dat er een ambulance met een coronapatiënt voor de slagboom stond?

Het mocht niet baten. ,,Er zat niks anders op dan de wagen in zijn achteruit te zetten en op zoek te gaan naar een medewerker.” Die werd aangetroffen in een klein hokje iets verderop, maar wist niet van wijken. ,,Je kan ze één ding meegeven, ze zijn wel volhardend”, blikt Hendriks terug. ,,Of we nou een ambulance waren met een coronapatiënt of niet, betalen moesten we, en wel snel.”

:roflol: en dan hebben Nederlanders de naam gierig te zijn
Is een derdewereldland dusja wat verwacht je?

Dat was alleen makkelijker gezegd dan gedaan want door het noodzakelijke beschermende pak had de chauffeur zijn portemonnee niet bij zich. Wel lag er nog wat cash in de ambulance, maar dat wilden de Belgen niet accepteren. ,,Wij accepteren geen besmet corona-geld”, was de respons.

:roflol:

Zouden mensen ten tijde van de Spaanse griep ook zo gejankt hebben? Dat was vooralsnog vele malen erger qua doden.

Kutgeneratie!

GEWOON KUT!

Wat ik wel van deze tijd vind is dat zodra je een mening wordt gevraagd en die geeft je in een hokje geplaatst wordt.
Dat hokje heet dan vaak janker, hater of in sommige gevallen zelfs racist. Die man wordt gevraagd wat voor hem de gevolgen zijn tot dusverre en hij verteld wat het hem kost en dat hij er erg van baalt, volkomen logisch. In deze tijd ben je dan direct een janker, zie daar nog maar eens van af te komen.

Terug
Naar boven