MuscleMeat

Coronavirus

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.801
Hoor je dat Andre Hazes jr.

Italie was grotendeels al te laat.

Arts/microbioloog Bontes net bij WNL:
1. Dit gaat nog maanden(!) duren;
2. Oudere/zwakkere IC afraden, want onnodig lijden;
3. Het gaat erom de maatregelen zo vol te houden om de 2e piek te kunnen beheersen;
4. We moeten serieus Zuid-Koreaanse of Taiwanese toestanden met apps en mobiele telefonie gegevens overwegen om de zaak onder controle te houden.

Laatst bewerkt:
Heeft een absolute lockdown wel zin?

Nee want golf 2 gaat nog komen ( en mss golf 3 ook) en er is geen vaccin. Het is keuzes maken en geen enkele is optimaal in die zin dat er sowieso doden gaan vallen en ernstig zieken die hulp nodig hebben, maar liefst niet allemaal tegelijk. Totale lockdown geeft een goed resultaat op de korte termijn maar het virus is niet weg, komt golf 2 dan explodeert het aantal besmettingen.

4. We moeten serieus Zuid-Koreaanse of Taiwanese toestanden met apps en mobiele telefonie gegevens overwegen om de zaak onder controle te houden.
En dan roepen artsen en wetenschappers op om alleen te luisteren naar mensen die weten waar ze het over hebben.

En dan roepen artsen en wetenschappers op om alleen te luisteren naar mensen die weten waar ze het over hebben.
Daarom dat ze onze gsm willen afluisteren :cool:
Maar serieus, is er dan werkelijk iemand die hier achter staat? Behalve (sommige) politiekers natuurlijk

Dat wel erg zwart-wit denken. Ik heb ook een heel comfortabel vast contract.

Daarom heb ik jou ook zo hoog zitten. Een van de weinige met een vrij consequent geluid dat lang niet altijd ten gunste van de eigen situatie komt, maar veelal kijkt wat nou beleid is dat over de hele linie voor iedereen de beste kosten/baten levert.

Met betrekking tot het testen: hoe meer getest wordt hoe lager het sterftecijfer zal zijn. Bij 100% testen denk ik dat al een significant gedeelte van de bevolking het virus heeft of gehad heeft. Bij laag sterftecijfer zullen bepaalde mensen op het matje geroepen worden wegens draconische maatregelen met verstrekkende gevolgen.

Ik ben er van overtuigd dat de EC deze crisis gebruikt om de onvermijdelijke recessie een naam te geven zodat bankiers wederom goed weg komen. Verder zal Nederland op kunnen gaan draaien voor de landen die al lang op wankelen stonden, Italië en Spanje. Maar nu zal worden beroept op humaniteit ivm ‘hoog’ dodental. Ik zet dit tussen aanhalingstekens omdat ik denk dat het over een aantal maanden niet extreem veel afwijkt van sterfte bij griep in winters de afgelopen 20-30 jaar, laat staan verder terug toen de zorg wat minder was.

Het tekort aan IC bedden is een terugkomend probleem, maar toch is er geen geld voor. Laten we ondertussen niet onderschatten hoeveel miljard er klaar ligt voor spouwmuurisolatie. Er zijn wel tien potjes van vele miljoenen waar men met creatief boekhouden aanspraak op kan maken. Van ieder potje van je paar duizend IC bedden uit de grond stampen.

Sowieso, nergens heb ik nog het antwoord gezien over de 2.000+ IC bedden die beschikbaar zijn waarvan slechts 60% operationeel is. Hoe kan dit nu nog stand houden? Je moet toch wel van erg goed vertrouwen zijn als je niet op zijn minst vraagtekens gaat zetten bij hoe deze crisis wordt aangepakt wereldwijd?

Zo’n beetje ieder jaar is er wel een griep epidemie waarbij een tekort aan IC bedden of personeel is. Hoe kan hier nou niet eens een structurele oplossing voor worden ingezet? Laagste aantal IC bedden per inwoners in Nederland.

Normaal kraait er geen haan naar.

We kennen ondertussen dit plaatje, waarvan standaard antwoord is: “ja maar is oversterfte”. Ok, laten we dan gewoon Corona in oversterfte cijfer uitdrukken. We kunnen toch kijken hoeveel mensen er normaal in Q1 van een jaar sterven en op die manier hetzelfde kunstje uithalen? Dus winter 2019/2020 is dus Q4 2019 + Q1 2020. Daar is toch al wat over te zeggen?

ATTACH]

Bijlagen

• 1585478321784.png
    1585478321784.png
    31,3 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Doet niets af van wat er in die meme staat, denk dat je deze verkeerd begrepen hebt. de oplossing van de staat is bijna altijd meer belastingen, corona zal uiteindelijk ook weer resulteren in meer belastingen omdat de overheden nu geld vrijmaken om te “helpen” maar iedereen lijkt weer te vergeten dat geen enkele overheid ook maar iets doet om zelf inkomen te genereren behalve elke maand bij de bevolking aankloppen en hun deel op te eisen

Tuurlijk wel, dat noemen we ongebaseerde ideologische stront.

Ik ga niet meer serieus in discussie met dit soort extremisten, wijlen BigT dacht dat hij hier het objectivistische gospel kon verkondigen en dan iemand met kritiek 2 weken bannen, hetgeen hij ook geflikt heeft.

Ik ben er van overtuigd dat de EC deze crisis gebruikt om de onvermijdelijke recessie een naam te geven zodat bankiers wederom goed weg komen. Verder zal Nederland op kunnen gaan draaien voor de landen die al lang op wankelen stonden, Italië en Spanje. Maar nu zal worden beroept op humaniteit ivm ‘hoog’ dodental. Ik zet dit tussen aanhalingstekens omdat ik denk dat het over een aantal maanden niet extreem veel afwijkt van sterfte bij griep in winters de afgelopen 20-30 jaar, laat staan verder terug toen de zorg wat minder was.
Enige opmerkingen hierbij:
1. Verschillende Zuid-Europese landen hebben de afgelopen periode wel bezuinigingen en hervormingen doorgevoerd, dan kan je ze nu eigenlijk niet niet helpen;
2. Het zogenaamde redden van Griekenland was, en ik vermoed dat hier weer een zelfde illusie wordt opgeblazen, eigenlijk het redden van Europese banken die in Griekenland hadden geïnvesteerd, eigenbelang;
3. De EU zal iedere crisis aangrijpen om meer macht naar zich toe te trekken, die federale staat moet er komen, banken zullen iedere crisis gebruiken om onder slechte leningen uit te komen;
4. Wederom blijkt dat de Euro een slecht idee was en dat mn Italië daar niet in thuishoort. (Alle liefde voor Italië en de Italianen, nu meer dan ooit, maar het past niet);
5. Het gaat niet alleen om de humanitaire omstandigheden van de gevolgen door ziekte, maar ook die door de schade aan de economie.

Portuguese government has decreed that ALL asylum seekers and ALL undocumented migrants with pending applications for residence are AUTOMATICALLY granted and may access ALL STATE PROVISION including healthcare and benefits. I'm going to faint.

ik weet niet veel maar ik weet wel dat Portugal hier niet zelf voor gaat opdraaien #eurobonds:roflol:

Portuguese government has decreed that ALL asylum seekers and ALL undocumented migrants with pending applications for residence are AUTOMATICALLY granted and may access ALL STATE PROVISION including healthcare and benefits. I'm going to faint.

ik weet niet veel maar ik weet wel dat Portugal hier niet zelf voor gaat opdraaien #eurobonds:roflol:
Vraag me af wat dit precies betekent.

Verblijfsstatus =/= naturalisatie, tijdelijk of permanent?

Je hebt ze wellicht liever in het ziekenhuis of quarantaine dan rondzwervend waar ze je bevolking kunnen besmetten.

Interessante vraag, er is 1 IC bed, de Portugese oudere of de vitale net niet meer illegaal?

Oudere/zwakkere IC afraden, want onnodig lijden;
Wordt al gedaan. Sterker, iemand die zwak of een kleine kans op overleven heeft komt (en kwam) de IC niet eens op. En als je aan de beademing moet, dan moet je echt wel een bepaalde fitheid hebben.

Wordt al gedaan. Sterker, iemand die zwak of een kleine kans op overleven heeft komt (en kwam) de IC niet eens op. En als je aan de beademing moet, dan moet je echt wel een bepaalde fitheid hebben.
Ik begreep dat het ook een behoorlijk serieuze ingreep is met vrij groot risico op complicaties.

Terug
Naar boven