MuscleMeat

Coronavirus

Er is daar de laatste dagen wat discussie over, vooral de manier waarop het nu wordt gedaan en dat ouderen het idee hebben dat ze worden afgeseveerd als economische irrelevant capaciteitsprobleem.
Wordt al gedaan. Sterker, iemand die zwak of een kleine kans op overleven heeft komt (en kwam) de IC niet eens op. En als je aan de beademing moet, dan moet je echt wel een bepaalde fitheid hebben.
Ik vatte alleen samen voor de niet-kijkers wat hij zei.

Het schijnt standaard in een gesprek met oudere/zwakkere mensen te zijn met de huisarts om daarover te spreken, informeren en vragen.

Interessante vraag, er is 1 IC bed, de Portugese oudere of de vitale net niet meer illegaal?
Yo op deze vraag ga ik even tobben. Denk niet dat triage hier rekening mee houdt.

Ik begreep dat het ook een behoorlijk serieuze ingreep is met vrij groot risico op complicaties.
Wekenlang kunstmatige coma is sowieso een hele aftakeling. Doorliggen, gewichtverlies, circulatie, etc. Het beademen zelf is ook behoorlijk belastend, forcerend en verzwakkend, en kan schade aan de longen geven.

Er is daar de laatste dagen wat discussie over, vooral de manier waarop het nu wordt gedaan en dat ouderen het idee hebben dat ze worden afgeseveerd als economische irrelevant capaciteitsprobleem.

Ik vatte alleen samen voor de niet-kijkers wat hij zei.

Het schijnt standaard in een gesprek met oudere/zwakkere mensen te zijn met de huisarts om daarover te spreken, informeren en vragen.
Klopt. Het gaat niet zozeer om het feit dat de ene persoon zijn leven waardevoller is dan een ander maar er moeten wel voldoende perspectieven zijn na behandeling op de IC. Dus artsen vinden wel de ene behandeling zinvoller dan de ander. Daarover wordt gesproken, o.a. met familie en betrokkene(n).
Je kunt iemand wellicht maanden in leven houden maar wat heb je daar aan. Kwaliteit van leven gaat om meer dan in leven gehouden worden. Uitgangspunt van behandelen op de IC is geen weken of maanden, eerder dagen. Lang behandelen op de IC brengt ook schade met zich mee, bijvoorbeeld aan de longen en spieren. Moet iemand van (kunnen/willen) herstellen.

Tuurlijk wel, dat noemen we ongebaseerde ideologische stront.

Ik ga niet meer serieus in discussie met dit soort extremisten, wijlen BigT dacht dat hij hier het objectivistische gospel kon verkondigen en dan iemand met kritiek 2 weken bannen, hetgeen hij ook geflikt heeft.
Dus dat de staat zelf geen inkomen genereert maar enkel kan bestaan door belastingen klopt niet?
En als dit niet klopt leg dan eens uit hoe de overheid dit hele gedoe weer zal betalen...

Iemand een extremist noemen omdat hij of zij een andere mening heeft en verdere discussie weigeren zegt veel over jou, best dat iemand als jij niet in de politiek zit als je nu al zo denkt/omgaat met mensen

Meest recente cijfers IC per 13:50 vandaag.

Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 915/54=969

Meest recente cijfers IC per 13:50 vandaag.

Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 915/54=969

Maar eigenlijk zegt dit niets. Er overlijden ouderen waarbij de symptomen op Corona wijzen, maar niet getest dus hier niet meegeteld.

Normaliter niet. Daar zijn de criteria veel ruimer. Wij hebben in NL een veel grotere mate van efficiëntie. Daar komen mensen op de IC die je hier niet of nauwelijks zal aantreffen.
In DLD sturen ze ook mensen naar de IC die heel slecht zijn, je zou kunnen zeggen dat daarom wellicht sterftecijfers mbt corona relatief laag zijn. Dat lijkt eerder een uitstel effect, veel van die mensen zullen komen te overlijden en dan zullen de cijfers een correctie laten zien.

Hier in NL zal, naarmate het drukker en drukker wordt op de IC, een noodprotocol in werking treden. Hoe zinvoller een behandeling wordt geacht, gaat voor. Mensen met een hogere leeftijd en al behept met lichamelijke complicaties zullen bij zichzelf te rade moeten gaan.

Maar eigenlijk zegt dit niets. Er overlijden ouderen waarbij de symptomen op Corona wijzen, maar niet getest dus hier niet meegeteld.
Degenen die opgenomen worden op de IC met ook maar de geringste verdenking op het coronavirus worden altijd getest. Ik denk dat de onzuiverheid in het aantal corona-opnames op de IC wel echt héél klein is. (Het betreft hier trouwens óók patiënten verdacht van het coronavirus. Van wat ik begreep doen ze ook aan de lopende band CT-scans.)

Overzicht aantallen
  • Het totaal aantal positief geteste patiënten: 10.866 (+1.104)
  • Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 3.483 (+529)
  • Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 771 (+132)

Degenen die opgenomen worden op de IC met ook maar de geringste verdenking op het coronavirus worden altijd getest. Ik denk dat de onzuiverheid in het aantal corona-opnames op de IC wel echt héél klein is. (Het betreft hier trouwens óók patiënten verdacht van het coronavirus. Van wat ik begreep doen ze ook aan de lopende band CT-scans.)

De onzuiverheden zitten in het vooral niet testen.
Nederland zou een voorbeeld kunnen nemen aan Duitsland. Daar gaat het een stuk beter dan hier. Op tijd testen is op tijd, de juiste zorg leveren, minder slachtoffers.

De onzuiverheden zitten in het vooral niet testen.
Nederland zou een voorbeeld kunnen nemen aan Duitsland. Daar gaat het een stuk beter dan hier. Op tijd testen is op tijd, de juiste zorg leveren, minder slachtoffers.
Degenen die opgenomen worden op de IC met ook maar de geringste verdenking op het coronavirus worden altijd getest. Daarnaast tellen de verdachte patiënten óók.

Degenen die opgenomen worden op de IC met ook maar de geringste verdenking op het coronavirus worden altijd getest.

Ja, klopt. Maar dan heb je ze al op de IC.
Als je dan niet test en of diagnostiseert weet je toch nog niks.

Overzicht aantallen
  • Het totaal aantal positief geteste patiënten: 10.866 (+1.104)
  • Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 3.483 (+529)
  • Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 771 (+132)
Ontslagen uit het ziekenhuis zijn niet bekend he?

Ja, klopt. Maar dan heb je ze al op de IC.
Als je dan niet test en of diagnostiseert weet je toch nog niks.
Dan is het aantal coronapatiënten opgenomen op de IC toch zuiver ???

Ontslagen uit het ziekenhuis zijn niet bekend he?
Zijn bekend bij stichting NICE (misschien ook bij het RIVM, weet ik eigenlijk niet). Er zit wel een vertraging in, net zoals bij de opnames.

Edit: correctie; wat betreft de IC-opnames en -ontslagen is dat bekend bij stichting NICE: https://www.stichting-nice.nl/

1585483806509.png

Laatst bewerkt:
Net zoals dat er mensen aan corona overlijden die al zo ernstig ziek waren dat het maar de vraag was of ze zonder corona de volgende dag zouden halen.

Vincent van der Voort (44, darts)
,,Mijn plan was om nog vijf jaar te darten. Alles eruit halen, en dan zou het klaar zijn. Dat gaat nu waarschijnlijk niet lukken, ik zal langer door moeten. Ik loop nu heel veel inkomsten mis. Behalve het prijzengeld, bestaat ongeveer de helft van mijn inkomen uit demonstraties en televisiewerk voor RTL. Dat valt nu allemaal weg, en niemand weet voor hoe lang, sommigen vrezen zelfs een jaar. Pfoe, daar moet je niet aan denken. Maar goed, het is overmacht. Ik was met mijn manager bezig met een paar nieuwe sponsors, maar die zeggen nu ook: we wachten even af. Logisch. Er is wel onzekerheid, het houdt me echt bezig.

:roflol: stumperd ,je wou op je 49e al met pensioen en nu ga je huilen,werk gewoon door tot 67 zoals iedereen en ga dan pas huilen

Terug
Naar boven