MuscleMeat

Coronavirus

Misschien helpt wat extra tren erbij wel
Sorry maar daar heb ik geen verstand van. Ik ben pure natty, net zoals mijn idool:
1582856412258.jpg

Velen kijken naar Afrika en snappen de lage besmettingsgraad niet.

Afrikaanse landen hadden (t/m vandaag/gister?) nog geen testkits om te testen op Covid-19.
Ze hebben daar dus geen flauw idee hoeveel mensen er besmet zijn. Ze krijgen daar ook bij lange na niet genoeg test-kits om te blijven testen.

Er wonen/leven meer dan 1 miljoen Chinezen in Afrika..

In afrika hebben ze wel meer.

Ik heb alleen nog nooit meegemaakt dat ze de mensen met griep gaan zoeken.
Dat ze mensen opsluiten in hotels of op cruiseschepen.
Dat ze scholen sluiten.
Dorpen afsluiten, in een land als China wat de economische motor is van de wereld fabrieken sluiten.

Ik denk dat wij gewoon nog niet weten wat de risico's zijn van dit virus.
Waarschijnlijk wordt dat ook niet verteld door de wereldleiders maar dit soort acties die je wereldwijd ziet doe je niet als het om een simpele griep gaat.

Je ziet nu al dat het virus muteert waardoor het nog lastiger gaat worden om vaccinatie of medicatie te vinden

Vele virussen muteren, het griepvirus is daar wellicht heer en meester in, dus daar is het coronavirus niet uniek in.

Wat het coronavirus nu anders/“gevaarlijker” maakt dan het griepvirus is het feit dat we nog niet eerder blootgesteld zijn aan een vergelijkbaar coronavirus en je afweersysteem er dus meer moeite mee heeft.

Al het andere wat er over gezegd wordt is bangmakerij.

Vele virussen muteren, het griepvirus is daar wellicht heer en meester in, dus daar is het coronavirus niet uniek in.

Wat het coronavirus nu anders/“gevaarlijker” maakt dan het griepvirus is het feit dat we nog niet eerder blootgesteld zijn aan een vergelijkbaar coronavirus en je afweersysteem er dus meer moeite mee heeft.

Via een Engelse medische site.

How deadly is the virus?

We don’t entirely know yet. Of the 81,191 confirmed cases, 2,768 people have died, a mortality rate of about 3 percent. That would be worse than the Spanish Flu, which had a mortality rate of about 2 percent, and substantially worse than a more ordinary influenza, which kills between one in a thousand and one in ten thousand people.

Het risico is dat 1 op de 5 in het ziekenhuis terecht komt. Hier zijn wij niet op ingericht in Nederland.
Wij kunnen niet in 2 weken tijd hier een megaziekenhuis bouwen zoals ze dat in China doen.
We gaan straks gewoon bedden te kort krijgen.

Daarnaast als je een groot ziekteverzuim krijg ga je dat merken in winkels etc.
Je ziet nu al dat de beurzen gaan reageren op het feit dat China al ruim een maand op slot zit.
Straks moet jij iets laten repareren aan je auto en dat onderdeel is maanden niet leverbaar.
China levert veel grondstoffen voor medicijnen in Europa.

Dan heb je het over de indirecte gevolgen van het virus en de manier waarop wij als samenleving er mee om gaan, niet over het gevaar van het virus zelf.

Het risico is dat 1 op de 5 in het ziekenhuis terecht komt. Hier zijn wij niet op ingericht in Nederland.
Wij kunnen niet in 2 weken tijd hier een megaziekenhuis bouwen zoals ze dat in China doen.
We gaan straks gewoon bedden te kort krijgen.
1 op de 5 van wat?

niet over het gevaar van het virus zelf.

Er wordt vanuit China weinig naar buiten gebracht, er zijn al berichtend at een vrouw het virus voor de 2e keer heeft gekregen, dus het muteert.
Alles wat ik schrijf is toch een gevolg/gevaar van het virus.

Ik hoop dat het meevalt maar de reacties wereldwijd doe je niet voor een normale griep. Zelfs bij de Mexicaanse griep werd en niet zo spastisch gedaan. (zelf trouwens gehad, was niet grappig)

Over hygiëne gesproken, in de gym waar ik train staat er niet eens zeep bij de wasbakken om je handen mee te wassen, terwijl m'n handen na een training daar zichtbaar smerig zijn van alle barbells en andere spullen die ik heb gebruikt. Misschien toch het personeel daar eens op aanspreken...

Het is ook geen griep, dat wordt veroorzaakt door een influenza virus, dit is een corona virus wat in veel gevallen tot verkoudheid leidt en in sommige gevallen (SARS, MERS) tot meer.

Terug
Naar boven