MuscleMeat

Coronavirus

Zijn er nog mensen die diep vanbinnen hopen op scenario's uit the walking dead? Lijkt me echt cool; je survival skills bovenhalen, back to basics... Srs :roflol:

Zou alleen full mental gaan als er geen voetbal meer op tv is.
Dat zei ik ook tegen een maat. Als ze het voetbal onderbreken ga ik full loesoe camp mode.

• Like
Waarderingen: mat
Zijn er nog mensen die diep vanbinnen hopen op scenario's uit the walking dead? Lijkt me echt cool; je survival skills bovenhalen, back to basics... Srs :roflol:

Tuurijk lekker al die koppen open slaan met honkbal knuppel. geen gym meer nodig dan.

• Like
Waarderingen: mat

Voetbal is voor homo's... ow wacht.

1582800231386.jpg

Ook vandaag weer 400 besmettingen in Wuhan, volgens CGTN. ( China Global Tv Network )
De quarantaine lijkt daar niet te werken. Waarschijnlijk doen ze het niet helemaal goed. En dan heeft het geen enkele zin.
En daar beginnen ze nu met: waarschijnlijk komt het virus niet uit China !!!
Tevens geven ze aan dat China goed handelt en west Europa arrogant handelt. En zeggen ze dat west Europa, China moet volgen,om succes te hebben bij de bestrijding. Dus de boel dicht, scholen, fabrieken etc.
Kortom China is goed, de rest is kut.

Ik hoop dat China hier vooral financieel niet meer bovenop komt. Ze leren niets van eerdere uitbraken én dit zal ook niet de laatste zijn. (Omdat het aandeel van China nu groter is fan tijdens Sars is de invloed op de economie veel groter )
Hopelijk vinden Apple en Samsung en andere grote spelers, hun handel belangrijk genoeg dat ze die in andere landen gaan onderbrengen.

PS
Via 5G willen ze nu proberen op afstand de patiënten te scannen, het ziekenhuis personeel schijnt uitgeput te zijn. Misschien wel goed om elke Chinees te chippen, net als een hondje. Dan weet je waar ze uithangen, wat ze doen en hoe ze er bij lopen.
Pas dan investeren in dat 3de wereld land.

Dan zal jij daar ook de gevolgen van ondervinden, op dit moment is China een onmisbare componenten in de wereldeconomie.
Prima, nog één keer lijden maar dan ook klaar ermee. Beter dan om de vijf jaar verliezen lijden, elke keer weer.

Zelfs in China op de hotspots hadden ze nog elektriciteit en stromend water.

Omdat in China dit allemaal in eigen beheer is.
Onze nutsbedrijven zijn allemaal in handen van buitenlandse bedrijven.
Ons gas komt uit Rusland.

Wat als die landen gaan zeggen jullie exporteren geen voedsel meer, wij stoppen onze leveringen.

Wat heeft het nog voor nut om allerlei evenementen te verbieden, scholen etc te sluiten, export te verbieden? Het is niet even een maandje wachten en dan zal het virus wel uitgeroeid zijn.

Er zijn al zoveel besmettingen in China dat dit niet meer tegen te houden is. Wat is het doel daar van? Er zullen altijd nieuwe besmettingen volgen. Lijkt mij eerder een paniek actie, welke allen nog maar meer paniek zal zaaien.

• Like
Waarderingen: Pren
Wat als die landen gaan zeggen jullie exporteren geen voedsel meer, wij stoppen onze leveringen.
Het westen is sowieso veel afhankelijker van Rusland en China dan het zelf wil toegeven.

Dit zegt al veel:

As the world watches China grapple with an unprecedented crisis, here at home the alarm is waking up some in Washington to a shocking vulnerability in our nation’s health security. The U.S. depends on China for thousands of chemicals needed to make prescription drugs; in fact, we depend on China for 80 percent of the core components to make our generic medicines. And today, generics represent some 90 percent of all prescriptions dispensed here in the U.S.

With China on lockdown to prevent the spread of the coronavirus, industrial production to supply America’s pharmacies and medicine cabinets is at risk of interruption. With just-in-time inventories, drug shortages and a lack of availability in the coming months are very real prospects that are keeping many people up at night.

Voorkomen dat iedereen massaal tegelijkertijd ziek wordt, dat zal ernstige gevolgen hebben. Net zoals @apfelstrudel al eerder had ervaren dat er zelfs zonder een epidemie/pandemie al best veel moeite kan zijn om een plek te vinden voor b.v. zijn blindedarmontsteking.

En tijdrekken om een betere bestrijding dan wel vaccin te ontwikkelen.

Terug
Naar boven