Het gaat er om om de juiste aandacht aan de juiste mensen te geven. Dus focus op oude mensen, mensen met overgewicht, diabetes. Deze mensen moeten beter worden beschermt en er moet minder paniek zijn bij de overige mensen. De ruggengraat van onze verzorgingsstaat overeind houden, wat ik van jouw posts kan opnamen ben je daarmee eens, dient iedereen en vooral de zwakke mensen.
Dus inderdaad selectief maatregelen, sturen waar mogelijk. Op dit moment is er te veel ruimte voor misbruik. Bijvoorbeeld door mensen op non-actief te zetten om zo overheidsgeld te incasseren:
Er worden miljarden vrij gemaakt voor deze crisis en ga er maar vanuit dat een heel groot gedeelte in de zakken gaat belanden van mensen die meer dan voldoende geld hebben.
Jullie moeten eens serieus leren lezen. Al vanaf het begin pleit ik voor MAATREGELEN. Ik heb nooit ergens gezegd dat ik vind dat we het allemaal maar op zijn beloop moeten laten. Dit ‘appeal to extremes’ argument is zo onwijs vermoeiend.
En het zijn de meest butt hurt douchebags die mij als kl***zak in de hoek weg zetten als ik perspectief biedt. Dat is de PC strategie. Wij hebben gelijk en als je het er niet mee eens bent, dan ben je hitler.
Het zijn dat soort types die de Gestapo vormen en buren bij de politie aangeven als ze te veel toilet papier op voorraad hebben.
Het hele topic lang, consequent pleit ik voor strengere maatregelen in de hoge risico groepen en soepelere aanpak voor lage risico groepen. Dat soort “ja maar je gaat daarna met je Corona door het bejaardenhuis rennen en met een emmer spuug rond slingeren” slaan NERGENS op.
Ik snap dat het ellende is op de IC en beweer nergens dat het een hoax is. Dat soort gelul om de discussie mond dood te maken is niet alleen irritant maar ook GEVAARLIJK. Idioten die anderen aan de schandpaal willen nagelen omdat er een economisch argument gemaakt wordt en beetje moreel de leuke jongen uithangen.
Het gaat om BALANS. Ik werk bijvoorbeeld op Engels contract met hoog risico en weinig rechten. Ik kan op ieder moment mijn baan verliezen, zit dan in een irritante financiële situatie. Dat is niets vergeleken met mensen die een zaak runnen en daarmee hun gezin onderhouden. Wanneer wordt er een horeca ondernemer in beeld gebracht die zijn faillissement in kan dienen, aan de drank gaat en het op zijn vrouw afreageert.
Er is ook een KEERZIJDE van deze shit, en daar hoor je fakking niemand over. Dus de tere zieltjes van mensen hier dat zal me serieus een worst wezen. Ik WEET dat ik voldoende empathisch vermogen heb, ik KEN mensen in de zorg. Maar het zijn die types die hun fakking profielfoto voorzien van de kleuren van de Franse vlag en MH17 lintjes posten met hun selectieve verontwaardigheid waar het echte probleem ligt.