Fitness Seller

Coronavirus

Hoewel dat veel geld kost, vraag ik me af in hoeverre die kosten zich verhouden t.o.v. de extra economische impact die een pandemie heeft door de mogelijk extra toegepaste restricties die nodig zijn door een gebrek aan IC-capaciteit per se.
Maar ondertussen zijn ze aardig bezig alles op te schalen en IC bedden klaar te maken, lijkt voorlopig best een prima keuze te zijn geweest om niet alles maar altijd beschikbaar te hebben.

Hoewel interessant, blijft het wel appels met peren vergelijken. Landen kunnen aanzienlijk verschillen in de leeftijdsdistributie van de bevolking en de mate waarin de onderlinge leeftijdscategorieën in contact staan met elkaar. Bijgevolg kan de leeftijdsdistributie van geïnfecteerden flink verschillen tussen landen.
Is ook zo.

Het punt dat gemaakt werd was dat je een heel andere leeftijdsdistriutie krijgt van veelvuldig testen.

Als je naar de cijfers van Zwitserland, recenter op die twitter, kijkt zie je dat de ziekenhuisgevallen en overledenen meer bij de hogere leeftijden zitten.

Maar ondertussen zijn ze aardig bezig alles op te schalen en IC bedden klaar te maken, lijkt voorlopig best een prima keuze te zijn geweest om niet alles maar altijd beschikbaar te hebben.
Eens, maar zelfs als dit goed gaat, zal het nét aan goed gaan. Dat is dan een aardige gok geweest. Als het virus zich ietsje makkelijker verspreidde, of als de regering net iets later had ingegrepen met restricties, dan hadden ze naast de pot gepist. Maar ik zit hier ook lekker vanaf de bank mijn vraagtekens bij het beleid te zetten, terwijl ik er eigenlijk heel weinig van weet. Maar ik ben wel benieuwd naar eventuele rapporten hieromtrent, dit is ongetwijfeld in het verleden meermaals geëvalueerd.

Is ook zo.

Het punt dat gemaakt werd was dat je een heel andere leeftijdsdistriutie krijgt van veelvuldig testen.

Als je naar de cijfers van Zwitserland, recenter op die twitter, kijkt zie je dat de ziekenhuisgevallen en overledenen meer bij de hogere leeftijden zitten.
Precies, de vraag is dus ook hoe die leeftijdsdistributie van bevestigde geïnfecteerden zou zijn in Nederland als er héél veel getest werd. Het zou me enigszins verbazen als die dan overeen zou stemmen met die van IJsland. (Ongetwijfeld zou het daar wel meer naar toe schuiven.)

Moah, er zijn hier in NL ziekenhuizen dicht, want wij 'hechten aan kwaliteit' en in DL is men 'nog niet zo ver', ondertussen liggen er NLers in DL...

brb half Nederland failliet, geen horeca meer, sportscholen, tandartsen, fysio’s, kappers etc
onderwijs een flinke klap. Kinderen vinden het nu nog leuk maar we zijn pas 2 weken in. Kijk over 2 maanden nog eens.

en dan zijn we straks een jaar verder, half Nederland werkloos, duizenden doden verder en dan komen we erachter dat nog niet eens de helft van de bevolking besmet is. Ben je dus niks opgeschoten.
Nederland kan het anderhalf jaar volhouden om, bijna alles, dicht te gooien en om mensen te voorzien van financiële steun. Tuurlijk is het vervelend, maar het zou wel haalbaar zijn.
Ik zou zeggen, gooi nu alles preventief dicht. En ga dan in fases sectoren weer vrijgeven. Dan zorg je nu voor afvlakking van de piek en kun je later het aantal noodgevallen goed handelen.

Nederland kan het anderhalf jaar volhouden om, bijna alles, dicht te gooien en om mensen te voorzien van financiële steun. Tuurlijk is het vervelend, maar het zou wel haalbaar zijn.
Ik zou zeggen, gooi nu alles preventief dicht. En ga dan in fases sectoren weer vrijgeven. Dan zorg je nu voor afvlakking van de piek en kun je later het aantal noodgevallen goed handelen.
Nee, dan schuif je de explosie gewoon op.

Moet je voorstellen als er een echte acute ramp was gebeurd a la voetbalstadion dat instort of een chemische verwerking die een heel dorp/stad vergiftigt ofzo. Zeg maar waar we elke maand die toeters in het hele land voor testen. Zou misschien wel wijs zijn om met een druk op de knop 10k bedden en alles wat nodig is uit een opslag te kunnen halen.
Normaal hebben Europese landen een gezamenlijke dekking om bij rampen voldoende IC bedden te kunnen garanderen. Dan moet je alleen geen pandemie krijgen waardoor alle landen zelf maximale inzet gaan krijgen op de IC.

We hebben ook wel mazzel dat we het een stuk later dan andere landen te pakken hebben, aan konden zien komen.

Nederland kan het anderhalf jaar volhouden om, bijna alles, dicht te gooien en om mensen te voorzien van financiële steun.
Oh hoe zou dat kunnen? Wat voor reserves zijn daar voor?

1585659959674.png

Het Crisiscentrum heeft vandaag heel droevig nieuws te melden. Een meisje van amper twaalf jaar uit Gent is overleden aan het coronavirus. De Franstalige viroloog Emmanuel André bracht het bericht eerst, met trillende stem. Hij was zichtbaar zwaar aangeslagen. Hij kon zijn tekst niet verderzetten en liet het woord vroegtijdig aan zijn Nederlandstalige collega Steven Van Gucht. Het meisje is het jongste slachtoffertje in Europa.

1585660111835.png

James Goodrich, de wereldberoemde neurochirurg die erin slaagde de tweeling Jadon en Anias McDonald van elkaar te scheiden, is gisteren overleden na complicaties door het coronavirus. “Hij was een baken voor onze instelling en zal erg gemist worden”, aldus het New Yorkse ziekenhuis waar hij meer dan 30 jaar werkte.

Je bent next level als je dat kan.

Nederland kan het anderhalf jaar volhouden om, bijna alles, dicht te gooien en om mensen te voorzien van financiële steun.

Ik meende dat de regering 90 miljard beschikbaar stelde hiervoor en dat het met deze maatregelen al 15 miljard per maand kost.
Maar kan het mis hebben, zal het eens terug zoeken.

Ik meende dat de regering 90 miljard beschikbaar stelde hiervoor en dat het met deze maatregelen al 15 miljard per maand kost.
Maar kan het mis hebben, zal het eens terug zoeken.
Volgens mij had Hoekstra die uitspraak gedaan in een interview ergens, mbt die anderhalf jaar. Kan het even niet terugvinden, maar lang genoeg iig.

Het gaat er om om de juiste aandacht aan de juiste mensen te geven. Dus focus op oude mensen, mensen met overgewicht, diabetes. Deze mensen moeten beter worden beschermt en er moet minder paniek zijn bij de overige mensen. De ruggengraat van onze verzorgingsstaat overeind houden, wat ik van jouw posts kan opnamen ben je daarmee eens, dient iedereen en vooral de zwakke mensen.

Dus inderdaad selectief maatregelen, sturen waar mogelijk. Op dit moment is er te veel ruimte voor misbruik. Bijvoorbeeld door mensen op non-actief te zetten om zo overheidsgeld te incasseren:

Er worden miljarden vrij gemaakt voor deze crisis en ga er maar vanuit dat een heel groot gedeelte in de zakken gaat belanden van mensen die meer dan voldoende geld hebben.

Jullie moeten eens serieus leren lezen. Al vanaf het begin pleit ik voor MAATREGELEN. Ik heb nooit ergens gezegd dat ik vind dat we het allemaal maar op zijn beloop moeten laten. Dit ‘appeal to extremes’ argument is zo onwijs vermoeiend.

En het zijn de meest butt hurt douchebags die mij als kl***zak in de hoek weg zetten als ik perspectief biedt. Dat is de PC strategie. Wij hebben gelijk en als je het er niet mee eens bent, dan ben je hitler.

Het zijn dat soort types die de Gestapo vormen en buren bij de politie aangeven als ze te veel toilet papier op voorraad hebben.

Het hele topic lang, consequent pleit ik voor strengere maatregelen in de hoge risico groepen en soepelere aanpak voor lage risico groepen. Dat soort “ja maar je gaat daarna met je Corona door het bejaardenhuis rennen en met een emmer spuug rond slingeren” slaan NERGENS op.

Ik snap dat het ellende is op de IC en beweer nergens dat het een hoax is. Dat soort gelul om de discussie mond dood te maken is niet alleen irritant maar ook GEVAARLIJK. Idioten die anderen aan de schandpaal willen nagelen omdat er een economisch argument gemaakt wordt en beetje moreel de leuke jongen uithangen.

Het gaat om BALANS. Ik werk bijvoorbeeld op Engels contract met hoog risico en weinig rechten. Ik kan op ieder moment mijn baan verliezen, zit dan in een irritante financiële situatie. Dat is niets vergeleken met mensen die een zaak runnen en daarmee hun gezin onderhouden. Wanneer wordt er een horeca ondernemer in beeld gebracht die zijn faillissement in kan dienen, aan de drank gaat en het op zijn vrouw afreageert.

Er is ook een KEERZIJDE van deze shit, en daar hoor je fakking niemand over. Dus de tere zieltjes van mensen hier dat zal me serieus een worst wezen. Ik WEET dat ik voldoende empathisch vermogen heb, ik KEN mensen in de zorg. Maar het zijn die types die hun fakking profielfoto voorzien van de kleuren van de Franse vlag en MH17 lintjes posten met hun selectieve verontwaardigheid waar het echte probleem ligt.

Je pleit inderdaad alleen voor de maatregelen voor de mensen die gevoelig en een risico zijn voor het virus. Je bent er 100% van overtuigd dat dit in de praktijk kan en dit de volle waarheid is. Daarnaast wens je dat je oude leventje doorgaat zodat jij weer kan flaneren op BBQ's en festivals.
Die keerzijde die je beschrijft heb ik altijd al erkend. Ik heb altijd al gezegd dat ik je economische argumenten begrijp en ik die zelfs met je deel. Wie leest er nou niet?

Verder voel ik me totáál niet door jou aangesproken en ik word een beetje moe van jouw kinderachtige gedrag. Vooral je Hitler en Gestapo aannames vind ik enorm kinderachtig.
Je hebt geen idee hoe vaak jij jezelf tegen spreekt.
De ene keer zit je te schateren om iemand die een filmpje maakt terwijl hij lijdt en aan de beademing zit, de andere keer wil je een gevoelig pleidooi houden dat je empathisch vermogen hebt.
Blijkbaar zit je vol frustratie omdat je je baan dreigt te verliezen, wat ik volkomen snap.
Maar dit is de laatste keer dat ik op jou reageer. Zó zonde van mijn tijd maar vooral van deze discussie.

Het gaat er om om de juiste aandacht aan de juiste mensen te geven. Dus focus op oude mensen, mensen met overgewicht, diabetes. Deze mensen moeten beter worden beschermt en er moet minder paniek zijn bij de overige mensen. De ruggengraat van onze verzorgingsstaat overeind houden, wat ik van jouw posts kan opnamen ben je daarmee eens, dient iedereen en vooral de zwakke mensen.

Dus inderdaad selectief maatregelen, sturen waar mogelijk. Op dit moment is er te veel ruimte voor misbruik. Bijvoorbeeld door mensen op non-actief te zetten om zo overheidsgeld te incasseren:

Er worden miljarden vrij gemaakt voor deze crisis en ga er maar vanuit dat een heel groot gedeelte in de zakken gaat belanden van mensen die meer dan voldoende geld hebben.

Jullie moeten eens serieus leren lezen. Al vanaf het begin pleit ik voor MAATREGELEN. Ik heb nooit ergens gezegd dat ik vind dat we het allemaal maar op zijn beloop moeten laten. Dit ‘appeal to extremes’ argument is zo onwijs vermoeiend.

En het zijn de meest butt hurt douchebags die mij als kl***zak in de hoek weg zetten als ik perspectief biedt. Dat is de PC strategie. Wij hebben gelijk en als je het er niet mee eens bent, dan ben je hitler.

Het zijn dat soort types die de Gestapo vormen en buren bij de politie aangeven als ze te veel toilet papier op voorraad hebben.

Het hele topic lang, consequent pleit ik voor strengere maatregelen in de hoge risico groepen en soepelere aanpak voor lage risico groepen. Dat soort “ja maar je gaat daarna met je Corona door het bejaardenhuis rennen en met een emmer spuug rond slingeren” slaan NERGENS op.

Ik snap dat het ellende is op de IC en beweer nergens dat het een hoax is. Dat soort gelul om de discussie mond dood te maken is niet alleen irritant maar ook GEVAARLIJK. Idioten die anderen aan de schandpaal willen nagelen omdat er een economisch argument gemaakt wordt en beetje moreel de leuke jongen uithangen.

Het gaat om BALANS. Ik werk bijvoorbeeld op Engels contract met hoog risico en weinig rechten. Ik kan op ieder moment mijn baan verliezen, zit dan in een irritante financiële situatie. Dat is niets vergeleken met mensen die een zaak runnen en daarmee hun gezin onderhouden. Wanneer wordt er een horeca ondernemer in beeld gebracht die zijn faillissement in kan dienen, aan de drank gaat en het op zijn vrouw afreageert.

Er is ook een KEERZIJDE van deze shit, en daar hoor je fakking niemand over. Dus de tere zieltjes van mensen hier dat zal me serieus een worst wezen. Ik WEET dat ik voldoende empathisch vermogen heb, ik KEN mensen in de zorg. Maar het zijn die types die hun fakking profielfoto voorzien van de kleuren van de Franse vlag en MH17 lintjes posten met hun selectieve verontwaardigheid waar het echte probleem ligt.

Watch out people, this m'fucka woke as f**k! :emo: :rolleyes:

Ik zeg: boel dicht. Alleen zo kun je de IC ontlasten en dus het aantal sterftegevallen minimaliseren.
Begin met het dicht gooien van de transport sector, petrochemische industrie, elektriciteitscentrales, alle winkels incl supermarkten. En ga dan eens langzaam aan kijken wat wanneer weer open kan. Top idee.

In het zuiden van het land is de aanloop van corona (verdachte) patienten een stuk minder. Sprekende voor het eigen ziekenhuis, IC nog niet voor de helft vol en de speciaal opgetogen afdelingen voor niet kritieke pt zijn bijna leeg! Als dit voortzet dan doen wij het zo slecht nog niet met het door vele landen bekritiseerde beleid.

Aantal besmettingen boven de rivieren neemt nu toe dus die zkh zullen het druk gaan krijgen. Gelukkig is (vooralsnog) de druk van de ketel in het zuiden en dus klaar om overloop op te vangen.

17 miljoen virologen ipv 17 miljoen bondscoaches...

Gaat rokjes dag dit jaar door?

Terug
Naar boven